Pagina 1 van 1

kettingbreuk

Geplaatst: do 08 nov, 2007 21:24
door werner
weet iemand of een carterstuk van een motorblok van een yamaha 450 te lassen valt,is barst in na kettingbreuk,zou dat alu zijn of is da iets anders

Geplaatst: do 08 nov, 2007 22:56
door SlOoT
Carters zijn allemaal van alu.

Afhankelijk van de grote en de plaats van de scheur zou je het kunnen lassen, maar helemaal fijn is het niet natuurlijk (Bij het lassen kan er vervorming plaats vinden). Maar een klein scheurtje is wel te doen.

Geplaatst: do 08 nov, 2007 23:53
door JohnBeton
een andere optie is op ebay wat rondkijken, daar kan je soms wel carters vinden tegen een mooie prijs.

Geplaatst: vr 09 nov, 2007 12:03
door doubletracing
ik heb da opgelost met koude alu pasta heb dit met mijn eerste yfz voorgehad en dat heeft gehouden.breuk was ter hoogte van de plaats waar de koppelingskabel zit met die veer.

Geplaatst: vr 09 nov, 2007 17:53
door Sg6
doubletracing schreef:ik heb da opgelost met koude alu pasta heb dit met mijn eerste yfz voorgehad en dat heeft gehouden.breuk was ter hoogte van de plaats waar de koppelingskabel zit met die veer.
Heb hier ook al eens van gehoord. Dacht dat Fre dit eens heeft toegepast op den Dredging.

Geplaatst: vr 09 nov, 2007 19:59
door cobby
Hoi,
Wil je topic niet overnemen maar heb ook dergelijk probleem.
Met een polaris en men heeft me verzekerd dat dit te lassen is.
Maar die koude alu pasta waar kan ik die vinden ?
Is mischien een betere oplossing dan lassen?

Afbeelding

Geplaatst: za 10 nov, 2007 11:10
door Dozo
het polaris blok gewoon lassen.
de pasta is een pasta en zal een gat dichten.
het zal je blok niet steviger maken.
er mogen ook niet echt krachten op de pasta staan anders gaat het stuk.
Ik heb nog vrolijk een half jaar rond gereden met een gat in mijn blok. die van der ham zou lassen, maar ook opvulde met die pasta.

Geplaatst: za 10 nov, 2007 11:15
door cobby
Werner kan je even een foto zetten van de barst?
Kunnen de handige harry's hier eens kijken of je kan lassen of die pasta.

Geplaatst: za 10 nov, 2007 11:25
door Bartie
Ik heb al een paar blokken met 2 componenten alu gefixt. Meestal na ketting breuk

Rijden ondertussen al zonder problemen een jaar rond.

2 componenten alu van loctite te vinden in de betere autozaken. Bij auto 5 hebben ze die meestal ook.

Kost prijs +/- 10€

Eerst goed ontvette, dan met dremel mooie groef maken in de barst. Nadien opvullen met de 2 componenten pasta. Wel zien dat de omgevings temperatuur rond de 20 graden is (dus electrisch vuurtje of haardroger kan van pas komen)

Lassen is ook een optie maar dan moet het blok er meestal uit.

Geplaatst: za 10 nov, 2007 19:00
door spoor!
bij de crosser van een maat van me was met het versnellingspookje erop tikken ook het carter gescheurd, dit hebben we laten lijmen en het houd nog steeds :)