spoorverbreders

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

spoorverbreders

Bericht door rappy 700 rijder »

hey
ik ben dus opzoek naar spoorverbreders voor mijn tecate maar dat is nog een hele klus omdat het steek 4/155 is
nu heb ik ze gevonden maar die verbreden maar 4 cm per kant en kosten me 120 euro wat mij een beetje te veel geld is voor spoorverbreders
nu is mijn vraag kan je die dingen laten draaien?
en dan in welk materiaal staal of alu en wat is het stevigst?
is het ook handig voor een as als je ze bijvoorbeeld 8 cm per kant laat maken? (ik ga er niet hoog mee springen)
alvast bedankt
gr
friso
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

bij te koop staan er van 8 cm voor yamaha die zijn zelf gemaakt is wel andere steek maar moet dus mogelijk zijn. die spoor verbreders die je koopt in de winkel zijn aluminium dus sterk genoeg staal lijkt mijn toch redelijk zwaar
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

Als je keuze hebt dan zou ik inox nemen.
Da zal het sterkste zijn maar de prijs (?)
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

kan je zeker draaien, of laten draaien. als je ze laat draaien bij frees-draaiwerker, heb je meestal het voordeel dat ze ook CNC gestuurde machine's hebben. veel precieser en wordt allemaal langs de computer 'bestuurd'.

iemand hier op forum maakte ze ook uit ertalon, zitten nou op een blaster.
voor een as, dan moet je is langsgaan bij draaier/frezer en je probleem uitleggen, dat de as niet mag blijvend geplooid staan en niet mag breken. die zou dan materiaal kunnen liggen hebben of kunnen bestellen die aan deze eisen voldoet.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Dozo »

als je dan toch bij een draaier/freezer langs gaat.
waarom die draaier spoorverbreders laten maken terwijl het dan ook een klein kunstje is voor hem om een bredere as te maken. :spieren:
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

helo,

alu is meer of voldoende
dees die een achteras kan maken voor minder of 400 euro zou ik graag wel eens zijn adres hebben. Die splines op de as alleen is al een hele klus op zijn eigen.
Als je zelf een tekening kan maken in 3D en doorgeven aan de CNC draaier zal je nog goedkoper af zijn en heb je een geringe instelkost van de machine.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

eens proberen op een technische school, 5-6de en volgende jaren hebben cnc machines, daar moet je alleen het materiaal betalen, of ze er splines in kunnen zetten is natuurlijk de vraag, maar wie niet waagt niet wint.
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

OpticalNicolas schreef:eens proberen op een technische school, 5-6de en volgende jaren hebben cnc machines, daar moet je alleen het materiaal betalen, of ze er splines in kunnen zetten is natuurlijk de vraag, maar wie niet waagt niet wint.
denk niet dat men dit kan op school, kan natuurlijk altijd he maar frees hiervoor. En ze zullen ook eens goed kijken als je met CrMo staal afkomt. Zonder speciale plaketten moet je er niet aan beginnen of het zal je veel geld kosten.
Ik heb een tijd geleden CrMo staal zitten draaien en daarvoor een speciale plakket gekregen. Kostprijs 1 plakket: tss de 50 en 100 euro. En heel leuk draait dit niet of ik kan er niets van kan natuurlijk ook.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik zou een brede as kopen dan win je al 4''
en dan nog spoor verbreders nog eens bijna 4'' in totaal bijna 20 cm breder
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
snowy
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door snowy »

jow, ik ben nu aant leren cnc frezen en draaien, waar ik heb stage gedaan ook cnc machines alleen, had ik ook gevraagt voor spoorverbreders te maken maar een stuk breder dan die van 4cm was wel voor een kfx400, dat kunnen ze zeker maken zeiden ze, maar er is wel een probleem.
dus je kan voor en achter laten maken 1keer,maar kom je duurder uit omdat ze een paar uur nodig hebben voor het programma te programeren want meestal is het met cnc productie werk zoveel stuk in een keer,voor 1keer een spoorverbreders te maken doen ze bijna niet of toch niet waar ik ben geweest.
maar als je nu bv 10 spoorverbreders laat maken alleen voor het zelfde merk dan kom je veel goed koper uit.
dat zeiden ze mij daar.
grtzzzz
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

alu kun je makkelijk zelf draaien.
maar als ik me niet vergis passen hubs van een kfx400 ook op een T3.
als je die er op kan steken heb je voor een appel en een ei spoorverbreders en je kan makkelijk aan velgen komen omdat je dan honda steek hebt.
CustomCoatingsHelvoirt
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

bart: ik heb al velgen gekocht voor onder de trike dus dat werkt niet meer
maar ik ga hier eens even op zoek naar iemand met een draaibank en dan zien ze het wel weer :tongduim:
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

snowy schreef:jow, ik ben nu aant leren cnc frezen en draaien, waar ik heb stage gedaan ook cnc machines alleen, had ik ook gevraagt voor spoorverbreders te maken maar een stuk breder dan die van 4cm was wel voor een kfx400, dat kunnen ze zeker maken zeiden ze, maar er is wel een probleem.
dus je kan voor en achter laten maken 1keer,maar kom je duurder uit omdat ze een paar uur nodig hebben voor het programma te programeren want meestal is het met cnc productie werk zoveel stuk in een keer,voor 1keer een spoorverbreders te maken doen ze bijna niet of toch niet waar ik ben geweest.
maar als je nu bv 10 spoorverbreders laat maken alleen voor het zelfde merk dan kom je veel goed koper uit.
dat zeiden ze mij daar.
grtzzzz

als ze een paar uur nodig hebben om zoiets te programmeren dan vrees ik ervoor dat men niet goed overweg kan met een cnc!
om een klein voorbeeld geven:
Ik heb een tijd terug het achterlicht opnieuw uitgetekend en een maat van mij heeft dit op de cnc freesbank gemaakt. Totaal tijd 3u max om 2 van deze achterlichten te maken.
Afbeelding

Het stuk moet dus 2 keer ingenomen worden. Kamering vanvoor in frezen en kamering langs achter. Om het geheel nog eens moeilijk te maken had ik er nog eens een trap ingemaakt aan de bevestiging.

http://www.youtube.com/watch?v=T4wEhai_YRk
http://www.youtube.com/watch?v=4FQDaY5GqOE
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

rappy 700 rijder schreef:bart: ik heb al velgen gekocht voor onder de trike dus dat werkt niet meer
maar ik ga hier eens even op zoek naar iemand met een draaibank en dan zien ze het wel weer :tongduim:
ik zou als je spoorverbreders goedkoop wilt hebben , ga dan gewoon naar iemand die nog school gaande is ;)
lang duurt het niet hoor om een simpel programma te maken voor spoorverbreders ... :D
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

ik weet zeker dat als k ergens een normale draaibank tot m'n beschikking heb.
dat k binnen een uur die spoorverbreders voor je kan maken.
zonder heel dat gezeik met CNC dat is het nergens voor nodig.
als je een beetje vakbekwaam bent met een draaibank zijn spoorverbreders een werkje van niks.
CustomCoatingsHelvoirt
Plaats reactie