Cannondale : Reborn
Geplaatst: zo 11 nov, 2007 20:29
Een tijd geleden heb ik een Cannondale quad gekocht met een kapot gelopen blok. Deze was vastgelopen.
Daarna heb ik een ander blok gekocht waarvan het carter doormidden was gescheurd maar wel met een goede cilinderkop en bruikbare cilinder/zuiger.

Op het Cannondale forum is heel veel informatie te vinden. Daar zitten ook een aantal personen die helemaal verliefd zijn op hun Cannondale en er alles voor over hebben om alle problemen op te lossen. Nu is men zelfs zo ver dat alle problemen bekend zijn en een oplossing hebben.
Daarom heb ik besloten om een bestelling te plegen in Amerika om te zien ofdat ik mijn Cannondale weer tot leven kan brengen en dit keer langer leeft dan 30 minuten (volgens de vorige eigenaar nadat de motor "gereviseerd" was)
Met 5 werkdagen had ik het pakketje al binnen
-Nieuwe drijfstang met Suzuki Z400 lager (zelfde maten maar de kooi van dit lager slijt niet in de drijfstang, wat de reden is waarom ori rukas niet lang leeft)
-Alu waterpomp (ori plastic was weggesmolten, ik denk niet dat deze alu versie weg zal smelten...)
-Nieuwe kleppen.
-Nieuwe zuigerveren.
-Nieuwe piston pen.
-Magnetische aftapbout.
-Modificatie kit voor de tank. De originele aansluitingen zijn te klein waardoor de pomp te hard moet werken en oververhit kan raken.
-Nieuwe rempomp (Diegene die erop zat was een verkeerde van een motor en ook nog eens kapot)
-Nieuwe originele handvaten van Cannondale.
-Dichte koplampen.
-Nieuwe remblokjes.
-Laptop met software om af te stellen en programma om maps te maken.


Een van de krukassen die ik heb was nog in aardig goede staat, normaal zou je daar niks aan doen en gewoon gebruiken. Ik heb daarintegen besloten om hem uit elkaar te persen en kwam er achter dat ondanks dat de krukas goed aanvoelde de drijfstang al naar de klote was.
Daarom heb ik dus een nieuwe drijfstang en Z400 lager besteld. Dit is het belangrijkste wat je moet doen aan een Cannondale blok.

Die krukas zit inmiddels al weer in elkaar (Heb ik laten doen). Op het moment zitten de versnellingsbak en krukas/balansas al in het blok.


Volgend weekend gaan de cilinder/zuiger erin en ga ik de cilinderkop weer in elkaar zetten. Ik kan er helaas alleen maar op de zaterdag aan werken dus zal nog wel ff duren voordat ie helemaal klaar is.
Daarna heb ik een ander blok gekocht waarvan het carter doormidden was gescheurd maar wel met een goede cilinderkop en bruikbare cilinder/zuiger.

Op het Cannondale forum is heel veel informatie te vinden. Daar zitten ook een aantal personen die helemaal verliefd zijn op hun Cannondale en er alles voor over hebben om alle problemen op te lossen. Nu is men zelfs zo ver dat alle problemen bekend zijn en een oplossing hebben.
Daarom heb ik besloten om een bestelling te plegen in Amerika om te zien ofdat ik mijn Cannondale weer tot leven kan brengen en dit keer langer leeft dan 30 minuten (volgens de vorige eigenaar nadat de motor "gereviseerd" was)
Met 5 werkdagen had ik het pakketje al binnen
-Nieuwe drijfstang met Suzuki Z400 lager (zelfde maten maar de kooi van dit lager slijt niet in de drijfstang, wat de reden is waarom ori rukas niet lang leeft)
-Alu waterpomp (ori plastic was weggesmolten, ik denk niet dat deze alu versie weg zal smelten...)
-Nieuwe kleppen.
-Nieuwe zuigerveren.
-Nieuwe piston pen.
-Magnetische aftapbout.
-Modificatie kit voor de tank. De originele aansluitingen zijn te klein waardoor de pomp te hard moet werken en oververhit kan raken.
-Nieuwe rempomp (Diegene die erop zat was een verkeerde van een motor en ook nog eens kapot)
-Nieuwe originele handvaten van Cannondale.
-Dichte koplampen.
-Nieuwe remblokjes.
-Laptop met software om af te stellen en programma om maps te maken.


Een van de krukassen die ik heb was nog in aardig goede staat, normaal zou je daar niks aan doen en gewoon gebruiken. Ik heb daarintegen besloten om hem uit elkaar te persen en kwam er achter dat ondanks dat de krukas goed aanvoelde de drijfstang al naar de klote was.
Daarom heb ik dus een nieuwe drijfstang en Z400 lager besteld. Dit is het belangrijkste wat je moet doen aan een Cannondale blok.

Die krukas zit inmiddels al weer in elkaar (Heb ik laten doen). Op het moment zitten de versnellingsbak en krukas/balansas al in het blok.


Volgend weekend gaan de cilinder/zuiger erin en ga ik de cilinderkop weer in elkaar zetten. Ik kan er helaas alleen maar op de zaterdag aan werken dus zal nog wel ff duren voordat ie helemaal klaar is.



