Pagina 1 van 1

TANDWIEL VERHOUDING BLASTER

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 22:09
door PSYGROW
HEB VOORAAN AL ALLES GEPROBEERD MAAR WA PAST BEST OP EEN 14 VOORAAN 40 GROTER OF KLEINER ACHTERAAN

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 22:11
door OpticalNicolas
waarvoor wil je em gebruiken? straat? cross?
wil je snel optrekken, of wil je hoge topsnelheid?
welke modificaties heb je? (uitlaat, luchtfilter, carburator,...)

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 22:22
door PSYGROW
HEB EEN FMF UITLAAT EN K N LUCHTFILTER DICHT EN WIL EEN GEWOON VERHOUDING DAT HIJ TERKT MAAR TOCH NOG EEN DEGELIJKE TOPSNELHEID HEEFT ZEKER MEER DAN 75

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 22:26
door OpticalNicolas
ik heb er standaard tandwiel verouding opliggen, en hij trekt aardig goed, en haalt een top van ergens 100
13vooraan achteraan 40.

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 22:35
door PSYGROW
ENIG GEDACHT KWA VERHOUDING ALS JE 14 IPV 13 NEEMT OP 40 GA DA SLECHT ZIJN OF ZOU JE HOGER BEGINNEN OF LAGER

Geplaatst: zo 11 nov, 2007 22:57
door zilladude
dude een goede raad ! zet die caps lock af ! kword er gek van ! :p

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 08:35
door Tom#11
Groter tandwiel voor -- > Hogere topsnelheid + minder trekkracht
Kleiner tandwiel voor -- > Lagere topsnelheid + meer trekkracht
Groter tandwiel achter -- > Lagere topsnelheid + meer trekkracht
Kleiner tandwiel achter -- > Hogere topsnelheid + minder trekkracht

Heb je zelf nooit op een mountainbike gereden ofzo ? :afgestudeerd:

Het is wel zo, dat de quad wel genoeg power moet hebben om de tandwielen te verwerken.
Als je nou met een blaster een hoge top wil hebben, zul je toch wel wat trekkracht in moeten leveren.

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 16:12
door vanpee jelle
steek vanachter een 38 tands en zie wat dit geeft als je vind dat hij nog genoeg trekkracht overheeft kan je vooraan een 14 tands steken je moet er een beetje mee experimenteren en zelf zien wat je ervan vind.

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 18:49
door boss Adly
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... 243#288243

:?

Misschien eens in 1 topic praten, is misschien makkelijker!

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 19:05
door Vyrena
14-40 is Supermoto afstelling. Ik reed altijd 13-40 dan liep ie nog lekker onderuit. Normaal cross reed ik altijd 13-44/45/46 (die laatste zware banen)

Geplaatst: ma 12 nov, 2007 19:53
door PSYGROW
sorry voor de hoofd letters en sry voor dubbele topic ben ook nieuw dus shit happens dus 14/38 lijkt te proberen en dan verder zien thx

Geplaatst: di 13 nov, 2007 23:20
door JdmhatchR
Ik heb nu een 14 vooraan, en een 40 achteraan...Ik vind het goed om te rijden, zowel op de baan als crossen..
Dat moet ge zelf een beetje uitzoeken wat ge het best vind natuurlijk.