Pagina 1 van 2

LTR Transmission Problems

Geplaatst: di 13 nov, 2007 15:11
door Pfalzer
Hi,
we are some ATV enthusiasts from Germany. We always enjoy watching your ATV scene. Unfortunately we are not able to speak, read or write e.g. in Belgian language. Therefore, this little write-up is in English. Searching your forum, especially your photos, we discovered that the Suzuki LTR450 is also a popular ATV Benelux. And that´s it why we decided to share our recent negativ experience with this LTR´s and how we solved the problem. We think this could be very interesting to you. During a ride at the motocross track one of our buddies had the problem, that his cluth was shifting for it´s own - forth and back as wild. We tore out the engine and disassembeld it in order to find out what has happend. The following pictures show the dissassembly:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We discovered that all 3 shift forks, the gear shift cam and nearly all gears were extremly worn out. The spare parts all in one are very expensive. We have to pay between 700 up to 900 Euros for the whole spare parts. No one of us wanted this issue happen to his LTR. So we did some research in various US-forums. We found out that the problem is the shift shaft stud. You can find this stud marked with a red circle in the next picture. By the way: our stud was loose!

Afbeelding

Afbeelding

Many people in the US-forums wrote that they had trouble with this stud getting loose of its own. In some cases this led to a complete destruction of the transmission. The reason why this stud gets loose seems to be hard shifting during motocross action. Moreover they wrote that the crankcase of the LTR is built very weak. So the area around the shift shaft stud can break easily. All 2006 and 2007 models can be affected. We don´t know if Suzuki solved this issue with the 2008 modell.

We wrote this story in various German forums and asked other LTR riders. We were not alone with this problem! One guy in a US-forum had a special designed plate that holdes the shift shaft stud and and prevents it from getting loose. Now we designed our own plate that can be easily bold in the crankcase. You will find this plate in the next pictures:

Afbeelding
Afbeelding

In the meanwhile many German LTR riders asked us, if they also can get one of this plates from us.
So if you are also interested in this plate and want to prevent your transmission from being destroyed – simply call us back.



Marco

Geplaatst: di 13 nov, 2007 16:03
door Dozo
2 ledig mijn opmerking :
is dit nu een waarschuwing voor een fabricage fout ?
of is dit een verkoop verhaal aangezien ze platen maken die je zou kunnen kopen bij ze ... om de fout in de fabricage te verhelpen.

Geplaatst: di 13 nov, 2007 16:17
door WJB#222
dit is zo bij de 2006 en 2007 modellen suzuki weet het probleem

en idd je kan er plaaten voor kopen om de fabriek's fout te verhelpen

bij mijn 2008 heb ik er geen last van :duimhoog: (als het goed is hebben ze die plaat er bij suzuki nu ingezet)

Geplaatst: di 13 nov, 2007 16:30
door Mika
Denk dat dit vooral bedoeld is als waarschuwing en hij geeft een tip hoe je het probleem kan oplossen. Lijkt me geen verkoops-truc van een handelaar.

Geplaatst: di 13 nov, 2007 21:18
door Dj_Fidel
banshee rijder #222 schreef:dit is zo bij de 2006 en 2007 modellen suzuki weet het probleem

en idd je kan er plaaten voor kopen om de fabriek's fout te verhelpen

bij mijn 2008 heb ik er geen last van :duimhoog: (als het goed is hebben ze die plaat er bij suzuki nu ingezet)

het probleem zou bij de 2008 versie nog niet zijn opgelost

Geplaatst: di 13 nov, 2007 21:31
door Pfalzer
Dit probleem bedraagt bij de 2006, 2007, 2008
het om het even wat veranderd in de speld.
Ik verkoop deze platen

"Hi to all! Thanks for the answers but we don´t speek Belgian or Dutch language. It would be very helpfull, if you could answer in English or German.

Hallo an alle! Danke für Eure Antworten aber wir können leider keine Belgisch oder Holländisch. Es würde uns sehr helfen, wenn Ihr in Englisch oder Deutsch antwortet. Wenn Ihr wollt können wir auch nochmal alles in Deutsch schreiben


Marco

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 00:56
door AlfA
Dit onderdeel heb ik er al van begin dit jaar in zitten, naderhand geen problemen meer gehad :
Is een ander model, met hetzelfde resultaat

Afbeelding

Afbeelding
Hier staat het ook nog tekoop :

http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 11:10
door zilladude
toc hgoed dat ze het laten weten he , kdenk da ze alleen maar willen helpen

Geplaatst: vr 16 nov, 2007 17:40
door karl
Hallo,

Ik heb van de week eens met Pfalzer contact opgenomen. :idea:
Het probleem is dat hij geen Nederlands kan schrijven of lezen.
Wat ik er uit kan opmaken is dat hij een plaat met toebehoren heeft gemaakt voor de ltr 450 en dit dan via het forum wil mededelen.
Het gaat hem echter niet daarom om dit onderdeel via het forum te promoten en er winst uit te maken.
Het gaat hem er meer om om eigenaars van een ltr 450 attent op te maken dat er een probleem is en dat er een oplossing voor bestaat.
De plaat met bijbehorend bevestigingsmateriaal kan hij bezorgen aan 50 euro + verzendingskosten.
Tevens staat hij open voor sugesties of vragen.

grt.

Geplaatst: vr 16 nov, 2007 23:39
door Dozo
Hey Karl, top dat je even wilde uitzoeken. :wink:
nu is er in iedergeval meer duidelijkheid.
En er is in ieder geval weer 1 ltr rijder gewaarschuwd/geinformeerd :tongduim:

Geplaatst: vr 16 nov, 2007 23:41
door WJB#222
wie :? :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: za 17 nov, 2007 14:45
door peet #77
Inderdaad willem-jan ze zijn niet beter de 2008 modellen beste is er één in te plaatsen

Geplaatst: zo 18 nov, 2007 22:39
door Pfalzer
Aan orde hier kan men Bestellen

marco-bianca@t-online.de

Marco

Geplaatst: di 20 nov, 2007 12:46
door Pfalzer
Hallo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gruss

Geplaatst: di 20 nov, 2007 15:33
door Ralph
Wow schöne LTR!