Pagina 1 van 2
GRIZZLY ACCIDENT
Geplaatst: di 13 nov, 2007 17:54
door HUYBRECHTS
hallo , ik heb een grizzly ongeval gehad nadat ik met mijn grizzly 660 een bergje opreed
en nadien achterover ben geslagen met als gevolg dat ik geplet werd tussen de quad en de grond en zo mijn ruggewervel heb over gevallen ( L4 fraktuur ) .
Mijn idee was om er eventueel 4 palen of dergelijke op te bevestigen zodat ik de nodige hoogte bewaar voor als ik nog zo ooit eens een val maak .
klinkt wel dom maar dit wil ik niet meer meemaken aangezien ik verlamd had kunnen zijn .
weet er misschien iemand een goei oplossing of heeft er nog iemand dergelijks meegemaakt ?
alvast bedankt voor het doornemen van deze mail en ik hoop op een positieve reactie van de grizzly drivers
Mvg Kevin
Geplaatst: di 13 nov, 2007 17:56
door yamahakodiak
zeker geen palen gebruiken
strakt krijg je een paal door je lijf
dan kun je beter een hele rol beugel maken
Geplaatst: di 13 nov, 2007 18:07
door HUYBRECHTS
yamahakodiak schreef:zeker geen palen gebruiken
strakt krijg je een paal door je lijf
dan kun je beter een hele rol beugel maken
ja ik weet het , ik heb daar ook al aan gedacht , maar ne grizzly met rolkooi is ook nie alledaags eh .
maja misschien beter een rolkooi dan velamd te geraken .
ik weet het niet ik zal nog wel reactie krijgen en misschien goeie tips .
Ik heb nog tijd want ben nog in revalidatie
Geplaatst: di 13 nov, 2007 18:12
door Dozo
Euh .. een grizzly met een Roll beugel ? hmmm volgens mij noemen die japanners zo iets een rhino ?
Elke vorm van het aanbrengen van een puntbelasting zal gevolgen hebben.
paaltjes, zijn 4 punten waar puntbelasting plaatsvind
een rol beugel verdeeld de belasting beter maar dan nog , de beugel + grizzlygewicht in je weke delen (buik)
ben je ook niet blij mee.
beste optie, machine laten zoals hij is en leren/bespreken met je rijmaten wat je nu het beste kan doen.
Een foutje overkomt de beste , en is op zich niet erg zolang je zelf weet hoe je moet "afstappen"
Nu zal je de pech hebben gehad deze keer dat je niet kon afstappen.
Ook is het een kwestie van weten waar je eigen grenzen liggen.
Nogmaals het overkomt iedereen wel eens..
Als je nu idd heel bang geworden bent , tjah geef dan wat minder gas.
Ik weet dat DAT heel moeilijk is .. maar toch ...
Veel sucses met het herstel van u beide, de machine en jij...
Geplaatst: di 13 nov, 2007 18:22
door HUYBRECHTS
Dozo schreef:Euh .. een grizzly met een Roll beugel ? hmmm volgens mij noemen die japanners zo iets een rhino ?
Elke vorm van het aanbrengen van een puntbelasting zal gevolgen hebben.
paaltjes, zijn 4 punten waar puntbelasting plaatsvind
een rol beugel verdeeld de belasting beter maar dan nog , de beugel + grizzlygewicht in je weke delen (buik)
ben je ook niet blij mee.
beste optie, machine laten zoals hij is en leren/bespreken met je rijmaten wat je nu het beste kan doen.
Een foutje overkomt de beste , en is op zich niet erg zolang je zelf weet hoe je moet "afstappen"
Nu zal je de pech hebben gehad deze keer dat je niet kon afstappen.
Ook is het een kwestie van weten waar je eigen grenzen liggen.
Nogmaals het overkomt iedereen wel eens..
Als je nu idd heel bang geworden bent , tjah geef dan wat minder gas.
Ik weet dat DAT heel moeilijk is .. maar toch ...
Veel sucses met het herstel van u beide, de machine en jij...
Bedankt voor je reactie , ja ik zal vooral moeten leren de gas te minderen en iets minder hevig zijn .
Ik dacht echter dat mij niets kon overkomen maar achteraf gezien blij zijn dat ik nog kan gaan rijden .
Ik had liever gehad dat de grizzly stuk was maar daar was niets aan te zien
Ja een dom accident , mijn zondagsrijders zullen het wel eens zijn dat we al erger dingen gedaan hebben en nu dit kleine domme bergje.
Afspringen zat er echt niet in omdat het bergje te stijl was en amper 1,5m hoog maar door het hoog gras was de graad van deze berg niet te zien en daardoor heb ik mij misrekent en dan waarschijnlijk teveel gas gegeven ...
Hopelijk na nieuwjaar terug paraat .
Mvg Kevin
Geplaatst: di 13 nov, 2007 20:13
door wim
Bestaat er geen beugel van kolpin ?
dat geeft toch iets van zekerheid
Geplaatst: di 13 nov, 2007 20:15
door HUYBRECHTS
wim schreef:Bestaat er geen beugel van kolpin ?
dat geeft toch iets van zekerheid
en wat houd dat in ? is dat een type rolkooi
en weet je misschien waar ik ergens uitleg vind
Mvg Kevin
Geplaatst: di 13 nov, 2007 20:26
door brutus32
HUYBRECHTS schreef:wim schreef:Bestaat er geen beugel van kolpin ?
dat geeft toch iets van zekerheid
en wat houd dat in ? is dat een type rolkooi
en weet je misschien waar ik ergens uitleg vind
Mvg Kevin
ik heb nog zo een beugel van kolpin liggen, demo enkel gebruikt voor foto opnames,
nieuwprijs is 299 ex btw, meenemen nu voor 125 eurokes
(2x55w spotlampen + universele montage voor elke utility)
Geplaatst: di 13 nov, 2007 20:31
door HUYBRECHTS
brutus32 schreef:HUYBRECHTS schreef:wim schreef:Bestaat er geen beugel van kolpin ?
dat geeft toch iets van zekerheid
en wat houd dat in ? is dat een type rolkooi
en weet je misschien waar ik ergens uitleg vind
Mvg Kevin
ik heb nog zo een beugel van kolpin liggen, demo enkel gebruikt voor foto opnames,
nieuwprijs is 299 ex btw, meenemen nu voor 125 eurokes
(2x55w spotlampen + universele montage voor elke utility)
Geplaatst: di 13 nov, 2007 20:41
door cyberdrone
dacht net hetzelfde voor te stellen, een rolbeugel van kolpin
Heb zo een quad met een rolbeugel zien staan in de quadcentrale en vond het ook nog mooi ogen. Je zou mischien wel ooit in de problemen kunnen komen als je door nauwe paden of in een bos wil gaan rijden met lage takken etc ..
Geplaatst: di 13 nov, 2007 20:46
door HUYBRECHTS
cyberdrone schreef:dacht net hetzelfde voor te stellen, een rolbeugel van kolpin
Heb zo een quad met een rolbeugel zien staan in de quadcentrale en vond het ook nog mooi ogen. Je zou mischien wel ooit in de problemen kunnen komen als je door nauwe paden of in een bos wil gaan rijden met lage takken etc ..
idd was mijn vraag naar de eigenaar ook , maar ik ga dat zeker proberen .
liever dit dan het risico lopen om verlamd te zijn , ik heb veel geluk gehad zei de dokter dus ik ga alles tot het minimum beperken
er is misschien een kans om dit plat te leggen maar ik ben jullie al zeer dankbaar voor deze tip en ik hoop dat het gaat meevallen .
nieuwe voorstellen zijn altijd welkom want ik veronderstel dat ik niet de enige ben met schrik voor achterover te slagen , ik dacht daar vroeger
niet over na maar als je het voor hebt dan denk je heel anders over je lichaam .
MVG kevin
Geplaatst: di 13 nov, 2007 20:53
door cyberdrone
Ik kan dat best begrijpen, ik denk ook dikwijls na voor ik ergens in, op of door rijd, t'mag misschien saai klinken, maar k'zou niet graag in een rolstoel eindigen, en ten tweede heb ik het geld niet om zo maar een nieuwe quad aan te schaffen.
Ik denk dat je misschien meer info kan vinden op de site van kolpin zelf.
Geplaatst: do 06 dec, 2007 00:00
door fille
en je kan er een tweede zwaailicht op plaatsen.
Geplaatst: do 06 dec, 2007 09:32
door Ralph
Zo'n rolbeugel scheurt af bij een koprol, zit enkel aan het bagagerek vast, dat kan nooit stevig genoeg zijn om 300 kilo op te vangen.
Geplaatst: do 06 dec, 2007 09:41
door cyberdrone
Rhino is dan wel iets veiliger, maarja, dat is natuurlijk geen quad he ..