Pagina 1 van 1
velgen omdraaien
Geplaatst: di 13 nov, 2007 21:18
door beamer320
heb al gelezen dat er veel mensen zijn
wat hun velgen omdraaien om hun quat breder te laten lijken
nu na veel gesearch
vind ik eigenlijk niet echt of t goed of slecht is ... ?
zijn er ok nadelen aan verbonden ... ? en de voor ...
thx greetz
Geplaatst: di 13 nov, 2007 21:21
door boss Adly
1 nadeel vind ik zelf:
vaak zie je bij velgen dan de binnenkant de verf wat weg is. als je de velg dus omkeert heb je dus die kant ook de verf er wat af,
Dus verkopen kun je ze later niet...
Geplaatst: di 13 nov, 2007 21:27
door beamer320
boss Adly schreef:1 nadeel vind ik zelf:
vaak zie je bij velgen dan de binnenkant de verf wat weg is. als je de velg dus omkeert heb je dus die kant ook de verf er wat af,
Dus verkopen kun je ze later niet...
en voor de rest zou dit nergens kwaad kunnen ofzo ? ...
oke thx dan mag er een slotje op
Geplaatst: di 13 nov, 2007 21:31
door Dozo
nadeel , je ventielen zitten aan de binnenkant.
voordeel je quad staat breder en daardoor stabieler.
reed met mijn warrior altijd met de achtervelgen andersom.
leverd verder geen probleem op.
Geplaatst: di 13 nov, 2007 21:32
door boss Adly
Voor zover ik weet niet,
Maar wacht maar even tot meer mensen dit zeggen...
dan een besluit nemen.
Hier staat trouwens alles beschreven:
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... +omdraaien
Lang leve de zoekfunctie

!
Geplaatst: do 15 nov, 2007 18:57
door beamer320
bij een ltz vanvoor heb je van die centreer ringen in de velg
je kunt deze niet omdraaien met die ringen binnen in
das onverantwoord
greetz
Geplaatst: vr 23 nov, 2007 21:57
door Arctic cat
De ventiel gaten zitten dan aan de binnenzijde. Bovendien zit dat ook de flens waar de wielmoeren invallen aan de verkeerde kant.
Iedereen zal kunnen begrijpen dat dit niet de bedoeling is.
Geplaatst: vr 23 nov, 2007 23:51
door fastrogeke
Arctic cat schreef:De ventiel gaten zitten dan aan de binnenzijde. Bovendien zit dat ook de flens waar de wielmoeren invallen aan de verkeerde kant.
Iedereen zal kunnen begrijpen dat dit niet de bedoeling is.
dit is niet bij alle velgen zo.meestal hebben de sportquads een vlakke binnenring(wielmoeren of wielbouten niet verzonken)dus kunnen de velgen wel degelijk omgedraaid worden.
Geplaatst: za 24 nov, 2007 08:23
door beamer320
fastrogeke schreef:Arctic cat schreef:De ventiel gaten zitten dan aan de binnenzijde. Bovendien zit dat ook de flens waar de wielmoeren invallen aan de verkeerde kant.
Iedereen zal kunnen begrijpen dat dit niet de bedoeling is.
dit is niet bij alle velgen zo.meestal hebben de sportquads een vlakke binnenring(wielmoeren of wielbouten niet verzonken)dus kunnen de velgen wel degelijk omgedraaid worden.
ja wss wel maar die centreer ringen hebben geen nut als je ze omdraait
het opp vlakte waar de velg mee vast staat vermindert zelfs volgens mij aangezien dit niet vlak er tege komt door dat de centreer ring een beetje uitsteekt enzo ...
ik post morge of straks eens een foto ervan