Pagina 1 van 2

Raptor 660

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 16:42
door peewee
Hoe zit het eigenlijk bij jullie olieverbruik, de mijne die drinkt meer olie dan ik bier. :lol:

Nee serieus, na elke rit, zeker op de baan waar je al eens doorrijdt moet ik olie bijdoen, dit varieert van weinig tot veel...

Maar gerust ben ik er nooit in en zeker niet als ik verdere afstanden wil doen...

Hoe zit dit bij jullie en kan hier iets aan gebeuren.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg,
Peewee

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 17:01
door spoor!
de mijne verbruikt geen druppel :) als olie gebruikt is het meestal geen goed teken er zijn er hier vast die je daar meer over kunnen vertellen :wink:

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 17:04
door Randy Yamaha
meschien is je olie slang ofzo lek :P:P

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 18:45
door peewee
volgens dealer hebben de meeste raptor 660's dit probleem maar als ik het hier zo lees scheelt er dus wel iets...


Alvast voor jullie antwoord en ik kijk uit naar de reacties van andere leden.


Mvg,
Peewee

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 20:03
door vanpee jelle
je moet eens kijken als je aan het rijden bent of je raptor blauwe rook uitstoot aan de demper zoja mag je een nieuwe zuiger en zuigerveren steken dan raad ik wel aan om direct te laten kijken wat er allemaal aan verandering toe is .

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 20:43
door peewee
Ik zal erop letten MAAR volgens de dealer is de quad (2dehandsaangekocht) volledig gereviseerd (motor dan).

Dus ik veronderstel dat zuiger enz ok is, of vergis ik me


Mvg,
Peewee

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 21:01
door kane
compressie eens meten ?

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 21:04
door yamahakoppel
ik had dat ook olie verbruik op de 660 soms wel 1 l op 100 km
zeker als ik laag in toeren bleef zodat de quad echt moest trekken als ik altijd hoog in toeren bleef en bij elke vertraging terug schakelde viel dat verbruik nog mee heb hem dan maar verkocht

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 21:17
door peewee
ok, compressie meten enz, ik heb van autotechniek en degelijke geen verstand.

Ik vertrouwde op mijn dealer maar vond dit verbruik toch overdreven. Steeds het antwoord van "dit hebben 9 op 10 quads van yamaha 660 raptor".


Maar zo te horen is er ergens anders een probleem...


Alhoewel ik mijn dealer niet wil afbreken want deze heeft voor mij alles gedaan en ondere garantie om de machiene in orde te krijgen, mijn dank hiervoor...

Maar zou toch graag de mogelijke oorzaken weten zodat ik dit kan aanhalen nu hij nog onder garantie is...


Dus alles wat in jullie opkomt haal maar aan en ik noteer.


Dank u collega's...

Mvg,
Peewee

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 21:56
door jep
Als hij volledig gereviseerd is zal er ook een nieuwe zuiger met veren inzitten
Ik heb dat ook laten doen bij mn oude 660 en toen ik hem terug kreeg gebruikte hij
nog steeds olie maar dat word minder naarmate de zuiger weer inslijt op de cilinder
Bij een nieuwe quad gaat er olie in die het inrijden bevorderd
maar met die goede olie die de meesten gebruiken duurt het inslijten langer
Zou zeggen hou het in de gaten of laat het nakijken ze kunnen ook via je uitlaat poort met een cameratje
naar binnen.
Succes

Geplaatst: wo 14 nov, 2007 22:27
door Robby
heb je enig idee hoeveel hij verbruikt op 100km? laat hij een blauwe wolk achter als je gas geeft?
heb vandeweek nog eentje gereviseerd...
van welk jaar is hij en een idee van de kilometerstand? het is normaal dat hij na een rivisie iets of wat olie gebruikt, maar dat is ergens 200ml met zen 1ste olie (echt de maximum al)
wat verstaan ze onder revisie?
ik versta daaronder kleppen slijpen en regelen,nieuwe bourages op de kleppen, nieuwe zuiger, cilinder honen, nieuwe dichtingen op de cilinder,distributie en al derest opmeten qua spelingen,dit is wat mij betreft het gedeelte van de cilinder...

De "oudere" rappy's tot 2003 komen nu binnen en dat zijn echte olieboten als je het zo mag noemen, natuurlijk allemaal beestjes die best al in slag gezeten hebben en na een grondige revisie hebben die geen problemen meer hoor. oftewel is er iets vergeten,oftewel iets mislopen tijdens de revisie. tenzij je ergens een olielek hebt...

Valt het aan de motor te zien dat deze gereviseerd is? nieuwe voetpakking of koppaking die je duidelijk kan zien? verse pate onder het kleppendeksel (is zonder dichting dus wordt pate aangewreven) vijzen waar sporen aan zijn dat ze nog niet lang geleden bewerkt zijn?

het woord gereviseerd word nogal snel uitgesproken bij sommigen...

greetz

Geplaatst: do 15 nov, 2007 10:34
door JohnBeton
Doe er eens volledig nieuwe olie op en probeer dan nog eens.
Mijne leek ook wat te verbruiken, nu heb ik alles afgelaten en volledig verse olie eropgedaan en is alles terug normaal.

Welke kleur heeft je olie, is die zwart of nog gewoon de normale kleur ?

Geplaatst: do 15 nov, 2007 12:56
door peewee
Ok allemaal bedankt,

ik zal de oude olie aflaten en er volledige nieuwe indoen...

En in elk geval nu heb ik toch punten die ik kan aanhalen bij verdeler...


Bedankt,
Mvg,
Peewee

Geplaatst: do 15 nov, 2007 18:45
door mx jake
compressie meten kan je doen, maar wat als de klep-seals lekken?
dat meet je op die manier niet
als je zeker wil zijn, controleren die boel

Geplaatst: do 15 nov, 2007 19:17
door vanpee jelle
die nieuwe olie zeker eens doen maar neem olie die iets dikker inplaats van 5w40 neem eens 10w40 denk dat ik het juist zeg anders verbeter me dan.