reglement supermotard
Geplaatst: vr 16 nov, 2007 17:40
Ik ga binnekort enkele wedstrijden meerijden van spa bikers challenge.
Wat moet er juist allemaal aangepast zijn aan de quad om reglementair te zijn?
Dit heb ik alreeds gevonden:
Aanwezigheid van de beveiliging op de remblokken pen of borgmoer).
· Borgdraad door de bevestigingsbouten van de remschijven moeten zichtbaar zijn.
Laatste wijziging!
WAT LOS KAN LOPEN VAN DE VOOR EN ACHTERREM DIENT GEBORGD TE ZIJN DMV RVS
BORGDRAAD. OOK DE WIELASSEN DIENEN GEBORGD TE ZIJN TEGEN LOSLOPEN.
· Olie en water vul- en aftappluggen dienen zichtbaar geborgd te zijn met borgdraad.
· Aanwezigheid van een bescherming over de verstevigingstang van het stuur.
· Metalen bescherming over de kettingwielen
Laatste Wijziging!
HET AANWEZIG ZIJN VAN EEN IN ORIGINELE STAAT ZIJNDE VOORKETTINGWIEL
AFSCHERMING EN KETTINGGELEIDER BIJ HET ACHTERKETTINGWIEL IS VOLDOENDE.
· De stuurinrichting van de quads dient zichtbaar geborgd te zijn.
· Aanwezigheid van een beveiliging over de stuurklemmen bij sturen zonder verstevigingstang. De stuureinden moeten afgedicht zijn.
· Het aanwezig zijn van handbeschermbeugels op het stuur op de solo motoren.
Laatste wijziging!
DEZE MOGEN WEL VAN KUNSTSTOF ZIJN, MITS GELIJKWAARDIG AAN DE ORIGINELE
HANDBESCHERMERS ZOALS O.A. KTM DEZE OP ZIJN MOTOREN HEEFT. DE BEUGELS DIENT
ZOWEL AAN HET EIND VAN HET STUUR ALS OP HET STUUR ZELF GEMONTEERD TE ZIJN.
· Overlopen en ontluchtingen van de diverse vloeistoffen welke in/aan de motor aanwezig zijn, dienen aangesloten te zijn op correct bevestigde en gesloten opvangtank(s), voldoende groot voor 1 (een) heat/manche. Deze opvangtanks dienen voor elke start geleegd te zijn.
· De enige toegestane koelvloeistof is water of een mengsel van water en ethylaceton. (Ethylacteon is een zeer vluchtige vloeistof)
· De maximale profieldiepte van de voor- en achterbanden in het midden van de band is 10 mm..
· Banden van het type cross, enduro of trial zijn verboden.
· Het opsnijden van banden is toegestaan, uitsluitend met de hiervoor bestemde snijapparatuur. Het gebruik van messen is niet toegestaan. Het wapeningskarkas van de band mag niet worden opengelegd of beschadigd.
· Startonderbrekers zijn verplicht op zowel de solo motoren als op de quads.
· Het geluid van de motoren dient te voldoen aan normen zoals gesteld in het Motocross Technisch Reglement.
Laatste wijziging!
HET GELUID VAN DE MOTOR WORDT GEKEURD NA DE EERSTE VRIJE TRAINING. HIERVOOR
GELDEN DE REGELS VAN HET TECHNISCH REGLEMENT MOTOCROSS.
· Behalve transponders mag geen andere communicatiemiddel gebruikt worden.
18.3 In alle gevallen waarin de bovenstaande regels, specifiek voor de Supermotard, niet voorzien, is het Motocross Technisch Reglement van toepassing.
(bron:http://www.supermotardnederland.nl/weds ... lement.htm)
klopt dit? of heeft iemand hier aanvullingen bij?
Groeten Olivier
Wat moet er juist allemaal aangepast zijn aan de quad om reglementair te zijn?
Dit heb ik alreeds gevonden:
Aanwezigheid van de beveiliging op de remblokken pen of borgmoer).
· Borgdraad door de bevestigingsbouten van de remschijven moeten zichtbaar zijn.
Laatste wijziging!
WAT LOS KAN LOPEN VAN DE VOOR EN ACHTERREM DIENT GEBORGD TE ZIJN DMV RVS
BORGDRAAD. OOK DE WIELASSEN DIENEN GEBORGD TE ZIJN TEGEN LOSLOPEN.
· Olie en water vul- en aftappluggen dienen zichtbaar geborgd te zijn met borgdraad.
· Aanwezigheid van een bescherming over de verstevigingstang van het stuur.
· Metalen bescherming over de kettingwielen
Laatste Wijziging!
HET AANWEZIG ZIJN VAN EEN IN ORIGINELE STAAT ZIJNDE VOORKETTINGWIEL
AFSCHERMING EN KETTINGGELEIDER BIJ HET ACHTERKETTINGWIEL IS VOLDOENDE.
· De stuurinrichting van de quads dient zichtbaar geborgd te zijn.
· Aanwezigheid van een beveiliging over de stuurklemmen bij sturen zonder verstevigingstang. De stuureinden moeten afgedicht zijn.
· Het aanwezig zijn van handbeschermbeugels op het stuur op de solo motoren.
Laatste wijziging!
DEZE MOGEN WEL VAN KUNSTSTOF ZIJN, MITS GELIJKWAARDIG AAN DE ORIGINELE
HANDBESCHERMERS ZOALS O.A. KTM DEZE OP ZIJN MOTOREN HEEFT. DE BEUGELS DIENT
ZOWEL AAN HET EIND VAN HET STUUR ALS OP HET STUUR ZELF GEMONTEERD TE ZIJN.
· Overlopen en ontluchtingen van de diverse vloeistoffen welke in/aan de motor aanwezig zijn, dienen aangesloten te zijn op correct bevestigde en gesloten opvangtank(s), voldoende groot voor 1 (een) heat/manche. Deze opvangtanks dienen voor elke start geleegd te zijn.
· De enige toegestane koelvloeistof is water of een mengsel van water en ethylaceton. (Ethylacteon is een zeer vluchtige vloeistof)
· De maximale profieldiepte van de voor- en achterbanden in het midden van de band is 10 mm..
· Banden van het type cross, enduro of trial zijn verboden.
· Het opsnijden van banden is toegestaan, uitsluitend met de hiervoor bestemde snijapparatuur. Het gebruik van messen is niet toegestaan. Het wapeningskarkas van de band mag niet worden opengelegd of beschadigd.
· Startonderbrekers zijn verplicht op zowel de solo motoren als op de quads.
· Het geluid van de motoren dient te voldoen aan normen zoals gesteld in het Motocross Technisch Reglement.
Laatste wijziging!
HET GELUID VAN DE MOTOR WORDT GEKEURD NA DE EERSTE VRIJE TRAINING. HIERVOOR
GELDEN DE REGELS VAN HET TECHNISCH REGLEMENT MOTOCROSS.
· Behalve transponders mag geen andere communicatiemiddel gebruikt worden.
18.3 In alle gevallen waarin de bovenstaande regels, specifiek voor de Supermotard, niet voorzien, is het Motocross Technisch Reglement van toepassing.
(bron:http://www.supermotardnederland.nl/weds ... lement.htm)
klopt dit? of heeft iemand hier aanvullingen bij?
Groeten Olivier
