Project: 1986
Geplaatst: zo 18 nov, 2007 21:30
Members van qfb
Het is weer zover.
De winter staat weer voor de deur.
En zoals velen van jullie zal ook voor mij het trainen de komende maanden drastisch afnemen ivm de bittere kou.
Nu roep ik bij ieder vorig project al dat ik er na deze mee stop, de waarheid is echter maar al te hard.
En deze bewijst me dan ook keer op keer dat stoppen geen optie is.
Zo ook dit jaar weer.
Vorig jaar rond de zelfde tijd kocht ik een trx250r waarvan velen van jullie (hopelijk met plezier) het project gevolgt hebben.
Graag doe ik dat dit jaar nog een dunnetjes over.
Al sinds ik een aantal jaar geleden mijn kawasaki kxt trike verkocht ben ik al die tijd al wel op zoek geweest naar een alternatief.
Toch omdat een trike net even iets anders heeft dan een quad.
Maar omdat ik eerst mijn fqx spullen op gang wou zetten heeft dat voorang gehad.
Nu ik een yfz heb waar ik fqx mee kan trainen is een sidekick project wel mooi om de winter door te komen.
Dus een aantal dagen gelede poste ik een topic over een amerikaan op 3wheelerworld.com die zijn atc250r om bouwde naar een 450r door er een crf motor in de leggen.
In dat zelfde topic liet ik expres doorschemeren dat ik zelf ook op zoek was naar een trike.
Een van de mede forumers is dit opgevallen, waarna hij me een PM stuurde.
Hierin wist rappy 700 rijder me te vertellen dat hij bij hem in de buurt nog wel een atc250r wist te staan.
Zo gezegt zo gedaan werden telefoon nummers uitgewisselt waarmee ik aan de slag kon.
Na wat onderhandelen en foto's over sturen met de verkoper heb ik dan besloten om vandaag te gaan kijken.
Sharky had wel zin om mee te gaan dus tegen een vergoeding van zijn diesel ging hij wel even mee naar friesland.
Vanaf mijn huis een kleine 500km op en neer.
Daar aangekomen bleek al snel dat de trike er slechter aan toe was dan ik aanvankelijk dacht, maar voor dat geld kon ik dat wel hebben.
Mede door de resultaten van vorige projecten heb ik er wel vertrouwen in dat het met deze ook goed gaat komen.
Na inspectie bleek al dat al het plastic vervangen moet worden.
Er een gat in het carter zit.
Ik een compleet nieuwe versnellingsbak nodig heb.
De cilinder gehoned moet worden.
Er een nieuwe zuiger in moet.
De voor remklauw en pomp ontbreken.
En ga zo maar door.
Toch zaten er ook positieve kanten aan.
Zo is het frame mooi recht en nooit aan gelast.
De orginele lak uit 1986 zit er nog op.
En nog wat kleine dingetjes die me mee vielen.
Foto's hebben we hier thuis gemaakt deze zal Sharky vanavond posten zo heeft hij me belooft.
Wat de toekomst betreft dat blijft voor jullie afwachten wat ik er mee ga doen.
Ik zelf hoop in ieder geval dat hij net als mijn trx weer kans maakt op een plekje in quadactive.
En een plek in het kopke van vele forum members.
Cheers Bart
Het is weer zover.
De winter staat weer voor de deur.
En zoals velen van jullie zal ook voor mij het trainen de komende maanden drastisch afnemen ivm de bittere kou.
Nu roep ik bij ieder vorig project al dat ik er na deze mee stop, de waarheid is echter maar al te hard.
En deze bewijst me dan ook keer op keer dat stoppen geen optie is.
Zo ook dit jaar weer.
Vorig jaar rond de zelfde tijd kocht ik een trx250r waarvan velen van jullie (hopelijk met plezier) het project gevolgt hebben.
Graag doe ik dat dit jaar nog een dunnetjes over.
Al sinds ik een aantal jaar geleden mijn kawasaki kxt trike verkocht ben ik al die tijd al wel op zoek geweest naar een alternatief.
Toch omdat een trike net even iets anders heeft dan een quad.
Maar omdat ik eerst mijn fqx spullen op gang wou zetten heeft dat voorang gehad.
Nu ik een yfz heb waar ik fqx mee kan trainen is een sidekick project wel mooi om de winter door te komen.
Dus een aantal dagen gelede poste ik een topic over een amerikaan op 3wheelerworld.com die zijn atc250r om bouwde naar een 450r door er een crf motor in de leggen.
In dat zelfde topic liet ik expres doorschemeren dat ik zelf ook op zoek was naar een trike.
Een van de mede forumers is dit opgevallen, waarna hij me een PM stuurde.
Hierin wist rappy 700 rijder me te vertellen dat hij bij hem in de buurt nog wel een atc250r wist te staan.
Zo gezegt zo gedaan werden telefoon nummers uitgewisselt waarmee ik aan de slag kon.
Na wat onderhandelen en foto's over sturen met de verkoper heb ik dan besloten om vandaag te gaan kijken.
Sharky had wel zin om mee te gaan dus tegen een vergoeding van zijn diesel ging hij wel even mee naar friesland.
Vanaf mijn huis een kleine 500km op en neer.
Daar aangekomen bleek al snel dat de trike er slechter aan toe was dan ik aanvankelijk dacht, maar voor dat geld kon ik dat wel hebben.
Mede door de resultaten van vorige projecten heb ik er wel vertrouwen in dat het met deze ook goed gaat komen.
Na inspectie bleek al dat al het plastic vervangen moet worden.
Er een gat in het carter zit.
Ik een compleet nieuwe versnellingsbak nodig heb.
De cilinder gehoned moet worden.
Er een nieuwe zuiger in moet.
De voor remklauw en pomp ontbreken.
En ga zo maar door.
Toch zaten er ook positieve kanten aan.
Zo is het frame mooi recht en nooit aan gelast.
De orginele lak uit 1986 zit er nog op.
En nog wat kleine dingetjes die me mee vielen.
Foto's hebben we hier thuis gemaakt deze zal Sharky vanavond posten zo heeft hij me belooft.
Wat de toekomst betreft dat blijft voor jullie afwachten wat ik er mee ga doen.
Ik zelf hoop in ieder geval dat hij net als mijn trx weer kans maakt op een plekje in quadactive.
En een plek in het kopke van vele forum members.
Cheers Bart
