Pagina 1 van 1
gas gas 450 hp
Geplaatst: zo 25 nov, 2007 23:35
door stompie
Hello,
heb je bij een gas gas 450hp ook het """"probleem"""" dat je de zuiger of cilinder zo dikwijls moet vervangen als bij een yfz450? heb altijd gehoor dat je bij deze raceready crossquads dit vaak moet doen en het aanzienlijk wat geld kost.
Greetz
Geplaatst: ma 26 nov, 2007 08:41
door No Limit W-tec
Blijf af van die Gasgas 450, is echt een probleemquad. Vraag maar eens aan bertmat, die weet er alles over.
Geplaatst: ma 26 nov, 2007 09:02
door bertmat
Hallo,
Ja, ik weet er helaas wel wat over en krijg al koppijn als ik eraan denk...
Als je echt een Gasgas wil, koop dan een tweetakt, die blokken zijn wel goed.
Hou er ook rekening mee dat als je wisselstukken nodig hebt dat het gerust enkele maanden kan aanslepen.(als de stukken überhaupt al binnenkomen)
Als je er dan toch één gekocht hebt, ik heb nog voor meer dan 2000€ nieuwe wisselstukken liggen, elk redelijk bod is welkom...
Groeten, Bert.
Geplaatst: ma 26 nov, 2007 10:26
door No Limit W-tec
Die tweetakt die bij Nationalen BQR reed gaat idd goed vooruit. Heb die gast vrijdag nog gesproken, gaat overgaan naar de Inters op de nieuwe 450. Is dat dezelfde motor als vroeger of is dat volledig anders ?
Als dat de oude is wens ik hem veel succes...
Geplaatst: ma 26 nov, 2007 12:18
door bertmat
De "oude" motoren zijn het niet meer, er werd reeds heel wat aan veranderd.
Voor relatief korte reeksen zal het misschien lukken met de viertakt, ik weet het niet en ik wil het ook niet meer weten, maar in Bastogne is Calogero in elk geval ook niet aangekomen met z'n 2008 model...
Het is ook afhankelijk hoe je dat ding gaat gaan gebruiken (lees misbruiken) zeker?
Ik denk dat die kerel het zich vroeg of laat nog zal beklagen. (beetje afhankelijk welke afspraken gemaakt zijn nietwaar..)
De 2008 modellen hebben een herwerkte motor en chassis en kosten minder als vroeger, maar ze hebben dan ook standaard geen brede a-armen en achteras meer, alsook zijn de Öhlins vervangen door Sachs...
Dank U meneer, ik hoef 'm niet om competitie te rijden...
Groeten, Bert.
Geplaatst: ma 26 nov, 2007 14:55
door Robby
vind het spijtig dat de 450 motoren ibn de quads het niet zo goed doen, als je de mensen hoort die hem gebruiken voor enduro of supermotard dan hoor je vanaf 2005 enkel lof... Moesten hun viertakten zo goed zijn als hun 2takten dan was het een heel ander paar mouwen...
nu heb ik ook gezien dat ze in de trial een nieuw blokje hebben uitgebracht (viertakt ijklepper) hopelijk word dat wat. hun 2takt is namelijk onfeilbaar

ik kan het al weten na 3500km

greetz
Geplaatst: ma 26 nov, 2007 17:17
door gareth
Ik heb zelf een gasgas 450 en nog zeker geen problemen mee gehad. Moet wel altijd paar keer starten warm of koud. Bijna nooit in 1x wil die starten.
Broer heeft een raptor met een andere uitlaat en filter en mijne is standaard en houd hem wel bij.
Remmen van gasgas zijn ook super en wegligging ook, eingelijk alles wel vergeleken met andere quads.
Ik heb nu bijna 4500 km erop. Dealer kom onderdelen binnen een paar dagen binnen krijgen. Importeur in de buurt zei die.
Zuigers gaan zeer lang mee zei de dealer en kleppen stellen hoeft niet.
Maar voordat ik problemen krijg leg ik er wel een ander blokkie in van de winter

GasGas 450 HP
Geplaatst: ma 26 nov, 2007 19:11
door brumm
Blokken hebben allemaal een recall gehad voor kering versnellingsbak.(nieuwe model) deze kan ik zeggen rijd super, moet de eerste standaard productie machine met kenteken nog tegenkomen die net zo rijd.
Mijn zwager heeft het oude model 450 (2005) rijd er dagelijks op. woon werk verkeer. Rijd vaak te snel met koude motor, op problemen met de remmen en de kickstarte na nog nooit iets mee gehad. Man rijd toch zeker 500/700 km per week weer of geen weer. Oh ja km teller batterij ook een keer vervangen en vetrouw niet op het lampje van de benzine tank.
Verder snap ik wel dat er klachten over zijn, maar die zijn er ook over Suzuki en Yamaha, Polaris, kawasaki en zelfs honda. In NL probeert importeur je z.s.m. te helpen met delen en raad, en daar is redelijk wat technische kennis wat bij enkele ander importeurs nog wel eens wil ontbreken.
Geplaatst: di 27 nov, 2007 19:16
door stompie
dus conclusie van dit topic: geen 450 kopen
