Pagina 1 van 2
ktm 540 2 takt ? heeft iemand er en filmpje van ?
Geplaatst: wo 05 dec, 2007 18:35
door ProBlaster
hallo ik ga binnekort wss en quad kopen met deze motor blok er in
maar eerst wil ik wel en paar dingen weten heb gezien dat deze motorblok
veel gebruikt word op kompetitie dus
zou willen weten als ge hem goed ingank gekickt krijgt
zou ook willen weten hoeveel versnellingen hij heeft en hoe ze liggen
en of de prestaties goed zijn
het zijn wel maar kleine foto's maar zo ziet hij er uit
alvast bedankt ProBlaster

Geplaatst: wo 05 dec, 2007 19:27
door Robby
zijn blokjes die zalig vooruitgaan, dacht aan 5 vitessen, hangt af van welk jaar als ik me niet vergis, is een blokje dat voornamelijk gebruikt word in zijspannen. wat het ingang trappen betreft ga je heel wat mogen
oefenen, en zeker geen sportschoenen dragen,is een blok met een zeer lange slag en moet je praktisch starten als een viertakt, op compressie duwen en doorstampen. Links kicken is ook geen koud kunstje...
zie op de foto een canondale kader? kan dat? pas op met die alu kader en de trillingen die het blok afgeeft, indien het blok niet op silla blokken gemonteerd staat gaat er vanalles scheuren en werken...
voor competitie is het een zeer leuke blokje (denk ook zeker aan je budget voor onderhoud van dat blokje, stukken zijn duur en moeilijk vindbaar) maar moest je hem gewoon voor de fun gebruiken raad ik je het ten zeerste af.
greetz
Geplaatst: wo 05 dec, 2007 19:29
door epix no-fear
als ik me niet vergis zit daar standaart een kleplichter in.
deze vermindert de compressie tot een punt dat hij wat makkelijker te kicken is.
een beetje zoals bij een gilera citta die hebben ook zo'n klep.
Geplaatst: wo 05 dec, 2007 19:38
door kane
idd, zo ne decompressor klep kan heel handig zijn.
groeten
Geplaatst: wo 05 dec, 2007 20:27
door Frank MB
Dat is de oude quad van Davy brems zo te zien, de ktm hangt dus in een cannodaleframe. Ik weet niet of dat heel blijft?!
Die 2 takt ktm blokken lopen vreselijk hard als je ermee kan rijden. Ze hebben 5 versnellingen en zijn goed in gang te trappen, en als je het goed kan, dan trap je em zelfs op je sportschoenen aan (ik heb er ook 1 gehad en veel verschillende ktm's aangetrapt. Een kleplichter zit er standaard niet op, dat kan wel. Let wel op, deze motorblokken worden ouder, dus wordt het ook lastiger om aan onderdelen te komen. Het is dus een afweging die je maakt.
Voordelen:
Loopt hard
goed voor kopstarts
je kan vaak redelijk lang met zo'n blok rijden kwa uren.
Nadelen:
Kickstarten is moeilijk als je de slag niet doorkrijgt
Snel vermoeiend
Misschien wat lastiger onderdelen voor te vinden.
Geplaatst: wo 05 dec, 2007 20:46
door ProBlaster
ik heb quad zilla ingank gekregen op mijn sportschoenen dus denk ik dat heb bij deze ook moet lukken
bedankt alemaal voor de uitleg
tis idd en canondale fram

Geplaatst: za 29 dec, 2007 02:23
door Tony
De zuiger is het grootste probleem om aan te komen, maar daar zijn wel adresjes voor

Geplaatst: do 10 jan, 2008 21:46
door ProBlaster
heb nog en vraag als de radiator gevuld is bij water en hij kookt na 10 min rijden (nu in deze periode)
wat zouw dat kunnen zijn iets verstopt ? of is da opgelost als er keolvloeistof in zit (licht het aleen aan het water)
of zouw er iets mis zijn bij de ventilator ?

Geplaatst: do 10 jan, 2008 21:55
door Tom#11
Water kookt veel sneller, doe er koelvloeistof in en probleem is opgelost denk ik

Geplaatst: do 10 jan, 2008 21:56
door z400_racer
ProBlaster schreef:heb nog en vraag als de radiator gevuld is bij water en hij kookt na 10 min rijden (nu in deze periode)
wat zouw dat kunnen zijn iets verstopt ? of is da opgelost als er keolvloeistof in zit (licht het aleen aan het water)
of zouw er iets mis zijn bij de ventilator ?

lijkt mij tog niet logisch,bij mij begint die ventilator dan te draaien das bij 89-91° alsek mij nie vergis da is nen thermostaat da da op nen bepaalden temp. doorlaat naar u radiator en tege da da rond 'gecirculeerd' is en nog aant koke zou ik toch eens nakijken
succes
Geplaatst: do 10 jan, 2008 23:24
door ProBlaster
maar hij is niet van mij he ik heb en blaster
maar ik vind het zo raar dan het kook want water kook rond 90 graden toch en meeste quad (2 takt)krijgen nu bij dees weer maar rond de 60 graden dus vind het maar heel raar
mss radiator te klein maar hij heeft altijd er zo me gereden en nooit problemen zelfs in de zomer

Geplaatst: vr 11 jan, 2008 06:12
door Sebastien
water kookt aan 100°

Geplaatst: vr 11 jan, 2008 09:49
door Ralph
Koelvloeistof kookt boven de 100 graden

Misschien de thermostaat stuk...?
Geplaatst: vr 11 jan, 2008 18:48
door ProBlaster
ja maar zelf met koelvloeistof en met gemaakt termostaat zouw hij toch niet boven de 90 mogen gaan

zeker nu tich niet als hij is de zomer boven de 90 graden zouw krijgen kan ik het begrijpen maar nu dat kan toch niet

Geplaatst: vr 11 jan, 2008 22:05
door z400_racer
of je(zijn

) circulatiepomp laat het water niet goed of niet meer rondcirculeren door je radiatoren je cilinder maar ik heb nog nooit meegemaakt da 't koelwater begon te koken hoor
of radiator verstopt,kan ook een oorzaak zijn
