Pagina 1 van 1
andere motor in een quad steken
Geplaatst: do 13 dec, 2007 16:25
door thomas.vc
ik heb een vraagske
je hebt bv een blaster,warrior,ltz,... met papieren
en je wilt er een nieuwe motorblok in steken bv ktm 520,crf450,...
mag je dan met deze quad terug op de baan en wat moet je dan met de papieren doen?
en wat kost het om de ophanginspunten te laten veranderen?
mvg Thomas
Geplaatst: do 13 dec, 2007 16:46
door Dcsvhn
volgens mij moet je hem dan herkeuren, want als je gepakt wordt heb je een groot probleem.
want het frame is er niet op berekent. dit is ongeveer het zelfde als je een gti blok onder een fiat panda gooit.
Geplaatst: do 13 dec, 2007 21:49
door Robby
tip 1: als je het zelf niet kan niet aan beginnen om ophangpunten te veranderen of laten veraderen
tip 2; gaat perfect mits de juiste aanpassingen, een warrior heeft ruimte genoeg,een blaster wat minder
tip 3: gaat niet enkel om ophangpunten,maar denk ook aan elektriciteit,carburatie,benzinetank en dergelijke
denk meer dan 52keer na voor je hiermee begint. zoek ff een topic op over sloot zen cannondale en dan heb je een heel mooi voorbeeld hoe het wel moet.
greetz
ps: legaal gezien krijg je die niet op straat...
Geplaatst: vr 14 dec, 2007 15:24
door Tegazo
Hij zal dan inderdaad opnieuw gekeurd moeten worden, komt die hier doorheen dan kan je er gewoon legaal mee rijden. Maar ik vrees dat die dan niet door de keuring komt...
Geplaatst: vr 14 dec, 2007 18:11
door IzzY
quadboy! schreef:Hij zal dan inderdaad opnieuw gekeurd moeten worden, komt die hier doorheen dan kan je er gewoon legaal mee rijden. Maar ik vrees dat die dan niet door de keuring komt...
ik vind na motorswap keure echt moraalridder gebeure.
je dient na elke aanpassing je voertuig opnieuw te keuren..
net of iemand dat van jullie ooit heeft gedaan..
Geplaatst: vr 14 dec, 2007 18:33
door cobby
Persoonlijk denk ik als die aanpassing of verandering niet te extreem groot is dat daar geen haan naar kraait
Dus in een warrior een R1 motor steken is extreem groot.
Maar een andere quadmotor valt best mee denk ik.
Je moet gewoon kijken of het een beetje mogelijk is met de papieren.
Sommige modellen mogen niet op de autostrade in nederland Bv.
Geplaatst: vr 14 dec, 2007 19:14
door Tegazo
IzzY schreef:
ik vind na motorswap keure echt moraalridder gebeure.
je dient na elke aanpassing je voertuig opnieuw te keuren..
net of iemand dat van jullie ooit heeft gedaan..
Ik ken iemand die in z'n Mini ook al 2x een andere motor (met meer vermogen) heeft gelegd en na deze gekeurd te hebben bij de RDW mag die er gewoon mee rijden. Zoals Cobby al zij moet de motor wel in verhouding met het voertuig staan
