Pagina 1 van 2
raptor 700 algemeen bekent dat het een zeer goede quad is!
Geplaatst: zo 16 dec, 2007 07:43
door flyingquad
nu vraag ik me al een tijdje af of er al collega raptor 700 rijders zijn
die ooit al eens de motor stuk hebben gehad biele,boite of andere!
met de vraag hoe oud was hij toen,en wie gebruikt hem hoofdzakelijk voor wat?
en wat doe je van onderhoud. en eventueel mods...
is maar om algemene vergelijking te kunnen doen omdat er zeer weinig geschreven wordt over zulke dingen.
van de raptor wat natuurlijk zeer positief is!
heb je ook nog geen problemen gehad mag je het ook melden natuurlijk.
na men 350 en 2maal een yfz ben ik nu ondertussen 9maanden een gelukkige raptor eigenaar.
heb met deze quad al meer gereden dan op men 2 yfz te samen waar ik wel brokken mee heb gehad.
heb de raptor voor diverse doeleinden gebruikt en overal scoort hij hoog voor me.
nu heb ik dan ook volledig men ding gevonden en is en blijft het offroad rijden.
daarom dat al het sm gebeuren de deur uit moet om men winch enz... te financieren.
het enige wat ik gehad heb was versleten koppelings platen na 4 maanden,
maar dat kwam omdat ik er iemand mee had late rijden die achteraf wist ik het,
ambrieerde met de gas open!
hopelijk krijg ik veel positieve respons van jullie over de 700!
Geplaatst: zo 16 dec, 2007 10:55
door rappy 700 rijder
hallo
bij mijn vorige heb ik alleen na 6 maand de gasklepsensor kapot gehad
nu heb ik bij deze ook na 6 maand weer problemen dat hij kut loopt maar voor de rest nooit wat met beide gehad
ik gebruik hem ook overal voor crossbaan, bagger,kartbaan alles
gr
friso
Geplaatst: zo 16 dec, 2007 11:34
door ltz tje
een kameraad van mij die heeft ook een r700 en die heeft onlangs zijn rollementen enzo moeten vervangen en dat was toch ook een beetje geld toch
groetjes
Geplaatst: zo 16 dec, 2007 14:45
door fastrogeke
hoi.ik heb een raptor van 2006 en heb er nog nooit stukken aan gehad.ik gebruik hem samen met mijn broer op de openbare weg en crossbaan.
goed onderhouden en schoonmaken is mijn advies.dan kun je lang rijden zonder ernstige motordefecten.
en natuurlijk moet je ook een beetje geluk hebben.
Mvg fastrogeke
Geplaatst: zo 16 dec, 2007 17:27
door flyingquad
inderdaad geluk moet je zeker hebben is met alle types zo,
na elke rit wordt die zeer grondig gekuisd.en max 6u of 2ritten met de zelfde olie.
Geplaatst: zo 16 dec, 2007 21:55
door Teunie
ltz tje schreef:een kameraad van mij die heeft ook een r700 en die heeft onlangs zijn rollementen enzo moeten vervangen en dat was toch ook een beetje geld toch
groetjes
Lagers die zo snel zijn versleten zijn waarschijnlijk niet goed verzorgd.
Misschien tot aan de knieen door de drek gereden?

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 22:28
door ltz tje
Teunie schreef:ltz tje schreef:een kameraad van mij die heeft ook een r700 en die heeft onlangs zijn rollementen enzo moeten vervangen en dat was toch ook een beetje geld toch
groetjes
Lagers die zo snel zijn versleten zijn waarschijnlijk niet goed verzorgd.
Misschien tot aan de knieen door de drek gereden?

ja wij rijden altijd offroad en op sommige stukken is er erg veel modder en grotte plassen enzo
maar hij verzorgt die wel heel goed hoor liever zen quad dan zen botten enzo
Geplaatst: ma 17 dec, 2007 09:24
door No Limit W-tec
R700 en Z400 horen bij de categorie die minst kosten aan onderhoud en veel kilometers kunnen vreten.
Zoals zoveel gezegd : de 450 klasse is gemaakt om te crossen, lees : veel power, licht,... maar dan moet je het onderhoud wel bijnemen. Een 450 moet je niet kopen als je niet gaat crossen.
Geplaatst: ma 17 dec, 2007 09:40
door wippermx5
Na een raptor 350 en 4 yfz'en gehad te hebben ben ik Flyingquad gevolgd in het
kopen van een 700.
Nu na een aantal maanden en ritten kan ik zeggen dat de 700 me wel ligt.
Verder volg ik fastrogeke hierin, een goed onderhoud is cruciaal maar dat is voor alles
zo, ook geluk speelt hierin parten MAAR...
volgens mij hangt ook veel af van de rijstijl van de rijder, je hebt nu eenmaal rijders die
het presteren alles naar de klote te krijgen.
Ik hoop in ieder geval met Flyingquad nog menige uurtjes offroad te kunnen rijden ZONDER problemen
maar ik hou toch hout vast.
In die paar maanden heb ik er uiteraard nog niets mee voorgehad.
Geplaatst: ma 17 dec, 2007 20:55
door DJR
Teunie schreef:ltz tje schreef:een kameraad van mij die heeft ook een r700 en die heeft onlangs zijn rollementen enzo moeten vervangen en dat was toch ook een beetje geld toch
groetjes
Lagers die zo snel zijn versleten zijn waarschijnlijk niet goed verzorgd.
Misschien tot aan de knieen door de drek gereden?

Hi Teunie,
hoe moet je je lagers dan goed verzorgen
Ik rij ook tamelijk vaak (en graag) door de modder

.
Na elke rit zorg ik er wel voor dat de quad mooi tot in elk hoekje gekuist wordt

Niet te dicht met de hogedruk spuiten en zeker niet te sterk in de buurt van de lagers. En van tijd tot tijd eens de vetpomp op alle nippels zetten. Wat kan ik voor mijn lagers nog beter doen

Geplaatst: ma 17 dec, 2007 21:00
door No Limit W-tec
Lager en modder/water gaan niet samen en daar is niet veel aan te doen.
PDV is de zwaarste wedstrijd bij quads voor het materiaal maar als het droog is komen de quads bijna als nieuw terug. Heb je een natte wedstrijd dan is het vaak een ander verhaal...
Geplaatst: di 18 dec, 2007 23:03
door Teunie
DJR schreef:Teunie schreef:ltz tje schreef:een kameraad van mij die heeft ook een r700 en die heeft onlangs zijn rollementen enzo moeten vervangen en dat was toch ook een beetje geld toch
groetjes
Lagers die zo snel zijn versleten zijn waarschijnlijk niet goed verzorgd.
Misschien tot aan de knieen door de drek gereden?

Hi Teunie,
hoe moet je je lagers dan goed verzorgen
Ik rij ook tamelijk vaak (en graag) door de modder

.
Na elke rit zorg ik er wel voor dat de quad mooi tot in elk hoekje gekuist wordt

Niet te dicht met de hogedruk spuiten en zeker niet te sterk in de buurt van de lagers. En van tijd tot tijd eens de vetpomp op alle nippels zetten. Wat kan ik voor mijn lagers nog beter doen

Dat is inderdaad het enige dat je kunt doen, plus niet overdreven de modder in gaan of sprongen maken waarbij je op 1 wiel landt terwijl je een verbrede as hebt met spoorverbreders erbij
Maarja ik heb makkelijk praten, op het asfalt is er weinig modder te bekennen

Geplaatst: wo 19 dec, 2007 18:18
door flyingquad
hoe merk je dat je achter as lagers versleten zijn?
als ik een plas water zie en modder duurt het nooit lang om er toch proberen door te rijden!
en met de nieuwe winch gaat het nog erger worden vrees ik.

zodat ik de wipper er kan uit trekken in plaats van in het water te stappen en met natte voeten verder te rijden.
Geplaatst: wo 19 dec, 2007 19:10
door Mika
Quad achteraan op blokken zetten, als je lagers versleten zijn heeft de as speling op de achterbrug.
Ben zelf tot nu toe ook gespaard gebleven van problemen, buiten dan een kromme achteras maar dat kan op elke quad wel voorkomen he.
Geplaatst: wo 19 dec, 2007 20:49
door rappy 700 rijder
inmiddels heb ik bij de vorige raptor gasklepsensor kapot gehad en bij deze raptor ook weer en voor de rest nooit problemen gehad