%$*^&£@# TORS
Geplaatst: ma 26 mei, 2003 19:45
Ik was afgelopen zondagochtend met Ralph even gaan rijden zodat we beide onze mods op onverhard konden testen. Ralphs quad liep super. Die van mij liep gewoon slecht.
Ik kwam maar niet in het vermogen (dat slaat er normaal bij een Banshee ineens in). Eerst 10 seconden sputteren en inhouden en dan pas klom hij in het vermogen. Maar zodra ik overschakelde was ik het vermogen weer kwijt. Het lag / ligt op zeker niet aan de jetting, want het was hetzelfde weer als dinsdag en toen was m'n jetting perfect.
Toch maar even navraag gedaan op BansheeHQ en het bleek een typisch kenmerk te zijn van problemen met de TORS. (TORS is Throttle OverRide System. Dat sluit je gas af wanneer het per ongeluk open blijft staan, maar ik heb alleen nog maar gehoord dat het problemen en ongelukken veroorzaakt. Het zit alleen op de Yamaha quads. Niet op de andere Yamaha voertuigen).
Een aantal professionele motorbouwers zeiden dat ik m'n TORS moest overbruggen en legden ook uit hoe ik het moest doen. Ik overbrug de TORS dus, maar in plaats van dat m'n problemen zijn opgelost is de 'parkeerrem-toerenbegrenzer' geactiveerd (blok draait niet meer dan ongeveer 3000 toeren).
Ik vertel dit dus aan een van die motorbouwers en hij begrijpt er helemaal niks van. Want door de boel te overbruggen moet ook die toerenbegrenzer uitgeschakeld worden. Toen heb ik nog een keer alles stap voor stap met hem nagelopen en blijkt dat ik de TORS toch op een goede manier heb overbrugd, maar dat er toch elders in de elektronica een fout zit (kan ook nog de CDI zijn) of dat de TORS mechanische problemen heeft. Nu is het dus even wachten op andere reacties op m'n post op BansheeHQ ('s nachts komen meestal de meeste).
Ik weet in ieder geval zeker dat ik bij m'n volgende bestelling een 'TORS blockoff kit' en een 'idle kit' koop. Dan ben ik die %$*^&£@# TORS kwijt en is rejetten ook gelijk makkelijker.
Sorry, ik moest even luchten
Ik kwam maar niet in het vermogen (dat slaat er normaal bij een Banshee ineens in). Eerst 10 seconden sputteren en inhouden en dan pas klom hij in het vermogen. Maar zodra ik overschakelde was ik het vermogen weer kwijt. Het lag / ligt op zeker niet aan de jetting, want het was hetzelfde weer als dinsdag en toen was m'n jetting perfect.
Toch maar even navraag gedaan op BansheeHQ en het bleek een typisch kenmerk te zijn van problemen met de TORS. (TORS is Throttle OverRide System. Dat sluit je gas af wanneer het per ongeluk open blijft staan, maar ik heb alleen nog maar gehoord dat het problemen en ongelukken veroorzaakt. Het zit alleen op de Yamaha quads. Niet op de andere Yamaha voertuigen).
Een aantal professionele motorbouwers zeiden dat ik m'n TORS moest overbruggen en legden ook uit hoe ik het moest doen. Ik overbrug de TORS dus, maar in plaats van dat m'n problemen zijn opgelost is de 'parkeerrem-toerenbegrenzer' geactiveerd (blok draait niet meer dan ongeveer 3000 toeren).
Ik vertel dit dus aan een van die motorbouwers en hij begrijpt er helemaal niks van. Want door de boel te overbruggen moet ook die toerenbegrenzer uitgeschakeld worden. Toen heb ik nog een keer alles stap voor stap met hem nagelopen en blijkt dat ik de TORS toch op een goede manier heb overbrugd, maar dat er toch elders in de elektronica een fout zit (kan ook nog de CDI zijn) of dat de TORS mechanische problemen heeft. Nu is het dus even wachten op andere reacties op m'n post op BansheeHQ ('s nachts komen meestal de meeste).
Ik weet in ieder geval zeker dat ik bij m'n volgende bestelling een 'TORS blockoff kit' en een 'idle kit' koop. Dan ben ik die %$*^&£@# TORS kwijt en is rejetten ook gelijk makkelijker.
Sorry, ik moest even luchten