Pagina 1 van 1

Belgische quad kopen in NL rijden?

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 16:23
door Koen Berendsen
Heej quadkenners,

We zijn al een tijdje op zoek na een Kawasaki KFX 700. Nou zijn ze nogal prijzig (een automaat is verplicht en meot wat vermogen hebben en sportief uitzien dus de KFX is de enige keus).

Nu hebben wij een zaak in Belgie gezien die een mooie groene Kawa verkoopt. Maar met Belgisch kenteken.

Zal het mogelijk zijn om die in NL te kunnen verzekeren of moet er een andere kenteken op en hoeveel gaat dat kosten als het mogelijk is.


Alvaste bedankt,

Heb de zoekfuntie niet goed kunnen gebruiken en dat leverde mij niets bruikbaars op maar als er al vroege topics over zijn neem me dan niet kwalijk.

Groeten Koen

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 16:31
door Haagje
hij moet in nederland ingeschreven worden dus nieuwe plaat.

kosten rond de 1000 euro d8 ik ( hangt af van bj nieuwwaarde enz enz )

maar als je geen pinkers erop hebt dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen. en denk aan de juiste banden enz

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 16:35
door ericyfz
bel eens met sevink quads die zal er wel meer over kunnen vertellen

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 18:34
door fastrogeke
hoi.ik zou de quad altijd kopen bij een dealer die hem ook op NL kenteken kan laten zetten.ik heb zelf ook een quad gekocht in belgie.had eerst een 660 op het oog.deze had belgisch kenteken. maar deze kon niet op NL kenteken gezet worden omdat er 1 of ander document niet bij de quad zat.(weet ff niet welk document).maar dit document heb je nodig voor de keuring.neem anders eens contact op met jumpingjet in maaseik.hier heb ik de quad gekocht en ook door hun laten keuren.zij hadden ook die 660 te koop staan en zijn verschillende keren naar de keuring gegaan.zij weten precies de regelgeving omtrent eht keuren.over de prijs kan ik niet veel zeggen.ik weet wel dat ik de quad met een hoop extra's had voor een bedrag waar je hier in NL een quad koopt zonder extra's.
MVG fastrogeke

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 19:08
door Koen Berendsen
fastrogeke schreef:hoi.ik zou de quad altijd kopen bij een dealer die hem ook op NL kenteken kan laten zetten.ik heb zelf ook een quad gekocht in belgie.had eerst een 660 op het oog.deze had belgisch kenteken. maar deze kon niet op NL kenteken gezet worden omdat er 1 of ander document niet bij de quad zat.(weet ff niet welk document).maar dit document heb je nodig voor de keuring.neem anders eens contact op met jumpingjet in maaseik.hier heb ik de quad gekocht en ook door hun laten keuren.zij hadden ook die 660 te koop staan en zijn verschillende keren naar de keuring gegaan.zij weten precies de regelgeving omtrent eht keuren.over de prijs kan ik niet veel zeggen.ik weet wel dat ik de quad met een hoop extra's had voor een bedrag waar je hier in NL een quad koopt zonder extra's.
MVG fastrogeke
Bedankt, wat is de site van jumpingjet? Mijn vader zocht er al naar.

tja das hem juist, in NL is alles zooo duur.

Bedankt, en fijne feestdagenm groeten Koen

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 19:38
door L crosser

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 20:47
door Teunie
Normaal betaalje met het importeren ook alsnog een heel stuk invoerrechten.
De hoge BPM in NL kun je niet zomaar ontduiken.
Maar JumpingJet heeft wel veel "ervaring" met importeren dus het kan best meevallen.

Alvast veel succes!

Geplaatst: ma 24 dec, 2007 20:58
door fastrogeke
dat is waar.er komt een aardig bedrag boven op.maar je moet de quad ook laten keuren zonder de evt extra's.deze moet je er pas na het keuren op laten zetten.maar dan nog weten ze wel wat ze moeten bijtellen.ligt er natuurlijk ook aan of je een nieuwe of een gebruikte koopt

Geplaatst: di 25 dec, 2007 15:58
door brutus32
op deze link kan je al wat meer vinden ivm de BPM

http://www.douane.nl/variabel/bpm/bpm-20.html
Het tarief voor motoren bestaat uit een, afhankelijk van de catalogusprijs, percentage van die catalogusprijs en eventueel een verminderingsbedrag.
Motoren met een netto catalogusprijs van meer dan € 2.133 : 20,7% vd netto catalogusprijs (nieuw)
keuren moet je naar de RDW, het papier dat je nodig hebt is een Gelijkvormigheidsattest. als de belgische quad als Landbouwvoertuig ingechreven was zal het moeilijker worden. best/gemakkelijkst is een Europees GVattest

;)

Geplaatst: do 27 dec, 2007 18:02
door Koen Berendsen
Achja dan moet mn vader maar in Nederland naar quads kijken.

Bedankt voor de tips.

Geplaatst: do 27 dec, 2007 20:31
door AlfA
Koen Berendsen schreef:Achja dan moet mn vader maar in Nederland naar quads kijken.

Bedankt voor de tips.
Jumpingjet gaat voor jou naar RDW als je daar een quad koopt, dus dat mag geen probleem zijn, neem gewoon even contact met ze op via telefoon of mail, en zeg gewoon wat je wil hebben, dan kan je nog kijken wat je doet.

Geplaatst: do 27 dec, 2007 20:40
door fastrogeke
geloof mij maar dat als je naar jumpingjet gaat of een andere dealer met ervaring op het gebied van keuren en het invoeren van quads naar nederland je zelf niks hoeft te doen.mijn ervaringen met jumpingjet is dat ze de quad klaar maken voor de keuring,ermee op de keuring gaan en zorgen voor het kenteken.het enigste wat jij hoeft te doen is er naar toe gaan om een quad uit te zoeken en een poosje erna de quad ophalen.en het is goedkoper als in NL.