Elektrisch schema LT-Z400

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Bernie
Quadfanaat
Quadfanaat

Elektrisch schema LT-Z400

Bericht door Bernie »

Yups, ik heb hier een quad Suzuki LT-Z400. Hij reed nog maar kon niet op toeren draaien. Wanneer je in neutraal zit kan je volle gas geven. Vanaf in een versnelling is hij begrenst in toeren. Ik begon te zoeken en er was bedrading aan die unit links onder het zadel die beschadigd was. Waarschijnlijk verschillende draden tegen elkaar en warm gehad. Er was één draad door en andere met isolatie eraf maar niet door. Dit hersteld en dan wilde de motor niet meer aanslaan. Hij demareert dus wel maar motor slaat niet aan. Wat kan ik controleren of heeft er iemand een elektr. schema. Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Die had je ook kunnen vinden via de zoekfunctie :roll:
Bernie
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Bernie »

Merci voor die schema's, die hebben me al iets verder geholpen. De bedrading naar en voor de startrelais klopt niet met de schema's, maar het probleem ligt toch daar niet denk ik. Het probleem zal bij de dci-module of de bobijn liggen. Ik zou willen weten wat je juist op de zwarte draad die van dci naar bobine loopt moet meten.
Als je die draad los legt aan de bobine en meet spanning heb ik +30volt met contact op, als ik het nog eens meet had ik +25volt. Als ik die draad eropsteek valt die spanning weg. Wat en hoeveel moet je juist meten als het juist marcheert tijdens demareren met draad erop. Ik denk een pulserende spanning maar hoe en hoeveel meten?
Als ik dat juist kan meten, kan ik uitmaken als die bobine of de dci-module kapot is. Aléé bedankt voor de helpers en allemaal een ferm ende en goed begin. Kga nu gan feestn.
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

ik denk dat het aan die bobijn licht , dit probleem had ik ook , je kunt ook aan de anderen kant van de bobijn meten , als je maar een goeden meter hebt die zoo veel volt aan kan .
dus ik gok op 60 % dat de bobijn kapot is ;)
je moet gewoon kiezen ;) veel suc6
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

weten dat de bobijn werkt of niet, kan je gewoon zien of er vonken zijn, steek schroevendraaier in bougiedop, en hou de schroevendraaier dan 1mm van de motorblok af,als je hier vonkjes ziet tussen springen weet je dat ie werkt, werkt die niet, moet je voor de bobijn gaan meten, is er daar stroom ligt het aan de bobijn, is er daar geen stroom gaje nog verder terug. cdi dus
zelf heb ik er al uren op versleten zo, en er maar achterkomen dan dat er 1fiche dat uit de motor komt niet insteekt :muur: :muur: :p
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

haha , nicolas leg nog eens uit hoe je dat bij mij deed :P :lol: nee echt goeie info gaf je daar

idd kijk of er een vonk komt als je , ziet dat er geen vonk komt heb je kans dat de bobijn kapot is ;) , cdi denk ik minder

Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

elektrisch schema van een Z400 model 2003 is anders dan een z400 model 2005

heren,
wat ik echt soms dom vind is dat men verder gaat kijken terwijl hij voordien werkte.
Even kort voorbeeld geven:

Als je een wagen hebt die perfect rijdt en op een dag ga je een wiel demonteren om er na 5min terug op te plaatsen. tijdens het rijden maakt die nu enorm lawaai en dit juist nadat je een wiel hebt afgehaald. Ga je dan de motorkap opsmijten om daar het probleem te gaan zoeken?
Just my 2 cents...

mvg
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Bernie
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Bernie »

Ik heb geen ontsteking naar de bougie. Als die cdi geen spanning stuurt naar bobijn zal er ook geen ontsteking zijn en ligt de oorzaak niet bij de bobine. Daarom zou ik graag weten wat en hoeveel je juist moet meten tussen massa en zwarte draad die toekomt op bobine. Het exacte probleem moet toch kunnen uitgemeten worden? Moest ik de nodige wisselstukken hebben kon ik direct proberen maar dat heb ik dus niet en wil ik het uitmeten.
Bernie
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Bernie »

We hebben onze cdi op een kawa geplugd en deze startte ook niet, dus onze cdi-unit is kapot. Heeft er dat iemand liggen in occasie of weet er iemand waar je deze niet origineel kan kopen.
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

Sharky heeft er michien nog één liggen sharkracing.be
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

hier heb de mijne bestelt ;)

http://www.quads-for-fun.nl/

heel erg vriendelijk en goeien servec ;)

tim0069
Toeschouwer
Toeschouwer

CDI

Bericht door tim0069 »

ga naar hpi in bree , deze kunnen dat herstellen , kunnen ook de curve aanpassen voor meer vermogen en kost tussen de 60 en 100 euro

die cdi van jumpingjet worden daar gemaakt
Plaats reactie