Pagina 1 van 2
Yamaha Blaster
Geplaatst: za 05 jan, 2008 18:24
door FrenchKissBlaster
Ik wil mijn blaster eigenlijk een beetje kietelen :
setup nu :
alles standaart op een twin air Filter Element ná
nu zat ik te denken aan :
Standaart cilinder Tunen
Mikuni 29mm ipv 26mm ( of kan het nog groter ? )
doma of rino Uitlaat
V-force membraan ?
als het kan een twin air schuimfilter
is dit redelijk ( heb er niet zo veel verstand van ik kom namelijk uit de scooterwereld
)
Groeten
Henk Jan
Geplaatst: za 05 jan, 2008 20:51
door dennis
uitlaat van een blaster zou ik toch gaan voor een van hasselt ze
mijn kameraad heeft zo 1 steken en dan nog met de juiste jeting da is al een goed begin
Geplaatst: za 05 jan, 2008 21:10
door sjmallie94
ik zouw gaan voor Full FMF SST Exhaust uitlaat
en anderen sproeier er in als je dat gaat doen
Geplaatst: za 05 jan, 2008 21:53
door FrenchKissBlaster
Juiste jeting ?
en kan er een schuimfilter op of moet ik die grote koelkast die ik nu heb er op houden ?
is er een groot verschil daartussen ( die schuim en koelkast ? )
en ga ik die uitlaat + carb + filter + cilinder +membraan toch wel merken in me top speed en acceleratie ?
en wat kan ik verder nog veranderen ?
Groeten Henk Jan
Geplaatst: za 05 jan, 2008 22:00
door sjmallie94
jhaa dat zal je wel gaan merken , trouwens als jij openluchtfilter maakt dus luchtfilterdeksel er af , moet je het ook gaan merken
Geplaatst: za 05 jan, 2008 22:08
door FrenchKissBlaster
heeft een open luchtfilter nog verdere gevolgen ?
is het wel aan te raden ?
groeten
Geplaatst: za 05 jan, 2008 23:01
door Tom#11
FrenchKissBlaster schreef:heeft een open luchtfilter nog verdere gevolgen ?
is het wel aan te raden ?
groeten
Als je het over de deksel verwijderen hebt dan heeft dit zeker gevolgen.
- Je moet je quad opnieuw afstellen.
- Als hij goed afgesteld is trekt hij beter op.
Maar als je veel in de modder rijd zou ik het niet doen, omdat je filter dan meteen smerig is
Geplaatst: zo 06 jan, 2008 10:48
door Ralph
Er is geen ander filter voor de Blaster. Dus het enige wat je kan doen is het originele filter vervangen voor een Twin Air filter wat er op de kleur na exact hetzelfde uit ziet.
Re: Yamaha Blaster
Geplaatst: zo 06 jan, 2008 11:11
door JdmhatchR
FrenchKissBlaster schreef:Ik wil mijn blaster eigenlijk een beetje kietelen :
setup nu :
alles standaart op een twin air Filter Element ná
nu zat ik te denken aan :
Standaart cilinder Tunen
Mikuni 29mm ipv 26mm ( of kan het nog groter ? )
doma of rino Uitlaat
V-force membraan ?
als het kan een twin air schuimfilter
is dit redelijk ( heb er niet zo veel verstand van ik kom namelijk uit de scooterwereld
)
Groeten
Henk Jan
Ja dit is zeker al een goed begin
Ik reed enkel met de deksel van mijn luchtfilterbak af op de straat, nooit voor te crossen.
Zoals al gezegd, u carburator zeker goed afstellen
Geplaatst: zo 06 jan, 2008 12:02
door ProBlaster
je kan beter nog groter gaan in carbu ik heb en 32 steken met en vanhasselt uitlaat , airsal cilinder 200 cc 10 spoelporten , v-force 3 kleppen
ik heb ook open deksel en twin air shuimfilter
ik zit nu bij de prestaties van en ltz-kfx 400
maar niet vergeten als je en 32 carbu steekt dat je spruitstuk groter moet gemaakt worden
Geplaatst: zo 06 jan, 2008 12:03
door Blaster-boy
ik had Vanhasselt uitlaat en geboorde cilinder een een twin air 'schuimfilter' en ging al redelijk goed moet ik zeggen
maar is het voor straatgebruik of te crossen ? als je dan filterdeksel eraf wilt zou ik toch een outerwear ofzo erop zetten , dat is een soort zeil dat je erover kan doen zodat het vuil er beetje uit blijft
Geplaatst: zo 06 jan, 2008 13:27
door FrenchKissBlaster
Bedankt voor de reactie's iedereen
ik weet denk ik al wat ik ga doen , dus hou het in de gaten want
ik zal binnenkort een project page openen
Nogmaal Dank
Geplaatst: di 15 jan, 2008 21:00
door raptor350
Ralph schreef:Er is geen ander filter voor de Blaster. Dus het enige wat je kan doen is het originele filter vervangen voor een Twin Air filter wat er op de kleur na exact hetzelfde uit ziet.
Er bestaat toch ook een k&n luchtfilter voor blaster ? Kan je kopen bij quadperformance. Geeft zo'n k&n luchtfilter niet meer lucht dan een twin-air ?
Geplaatst: di 15 jan, 2008 21:19
door Ralph
Nee zit geen merkbaar verschil tussen.
Geplaatst: di 15 jan, 2008 23:25
door raptor350
Ralph schreef:Nee zit geen merkbaar verschil tussen.
Ok
Maar wat is dan het verschil tussen bijvoorbeeld deze k&n luchtfilter en die dat ze gebruiken bij de dynojetkit stage 2 ( toch ook k&n luchtfilters ) voor meer lucht , dus meer vermogen.
Zijn dan andere soort van k&n ?