Pagina 1 van 1

gescheurde kap

Geplaatst: ma 07 jan, 2008 19:10
door R-onald
Hee,
Ik ben een keer met mijn been tegen me voorkap aangekomen toenik een nood stop moest maken nu zit er een flinke scheur en me voorkap is flink instabiel. Hoe kan ik deze het best maken zonder over te spuiten. Je zal het altijd blijven zien dat snap ik maar dat geeft niet. Ik heb het al geprobeerd met plastic lassen maar de lasnaad laat steeds los, heeft iemand anders er nog een idee voor want er komt best wat kracht op te staan vanweg mijn voetenplank die er aan vast zit

alvast bedankt
gr Ronald

Geplaatst: ma 07 jan, 2008 19:28
door Schut
Ik heb ooit 1 gezien die ze "genaaid" had. Gaatjes geboord aan beide zijden van de scheur en met 'colsonbandjes' dichtgetrokken. Het resultaat was vrij sterk en had nogal veel weg van een litteken.

Geplaatst: ma 07 jan, 2008 19:43
door z400_racer
is wel slim bedacht :)
colsonbandjes=strips,trekbantjes :mrgreen:
ga ik ook doen als ik een scheur heb denk ik :tongduim:

Geplaatst: ma 07 jan, 2008 19:53
door OpticalNicolas
gewoon laten lassen. als iemand die goed kan pppe (is verkeer geschreven) :p lassen, dan zal het niet meer lossen.
www.quadtuning.nl doet dit.

wat je ook kan doen is een alu plaatje in je spatbord steken, dan door je spatbord en door dat plaatje een gaajte of 2 boren iedere kant, en dan popnageltje erdoor.

EDIT: als je je al het werk wil besparen, snij je alletwee je voorkappen af.

Geplaatst: ma 07 jan, 2008 20:22
door JohnBeton
terug aan een naaien vind ik niet zo schoon, bij mijn trike hebben ze dat ook gedaan, met ijzerdraad nog wel.
Is net alsof frankenstein zich er mee bezig gehouden heeft ;)

Ik zou ook opteren voor lassen zoals nicolas zegt, is best stevig en is ook mooier.

Geplaatst: ma 07 jan, 2008 20:55
door cobby
Heb je toevallig een foto van dicht en van ver .
Of kan je eentje maken dan hebben we een goed idee van de schade.
Kan er mischien een betere oplossing uit de bus komen.

Zoals een stuk opleggen en dan oplassen dan heb je twee lassen aan de onderkant en mooier aan de bovenkant.