How To : achterbrug & achteras loshalen
Geplaatst: vr 11 jan, 2008 14:07
de achterbrug loshalen + achteras
ik heb in 1baan ook alles afgehaald van de achteras omdat deze nadien ok eruit moet ...
we beginnen met de velgen af te halen ...
daarna de spoorverbreders ( indien aanwezig )
daarna haal je het ijzertje door de schroef los
(hier ben ik zo te zien een foto van vergeten sorry )
dit is wel even prullen maar normaal lukt dit wel ...
eens dit af is kun je de schroef van de velg adapters loshalen
ik doe dit door hem in zen eerste te zetten en iemand op de achterrem laten te duwen
en dan de klophamer erop , zo is hij t snelste los ...
eenmaal dit allemaal los is ziet het er zo uit
haal ik de remklauw los en maak deze vanboven aan de grab bar dan hangt deze al niet meer in de weg ...
je moet ok de schroef opzij van de brug losdoen voor de kabel van de remklauw los te halen
dan doe ik de achterrem los
gewoon even terug trekke en je kan deze uitklikken ...
dan duw je het zwarte rubbertje naar achtere ( naar de as toe ) dan kun je de kabel volledig weg trekke tot vanvoor ergens ...
deze hangt dan ok al niet meer in de weg ...
dan haal ik het tandwiel los vanachter ... gewoon de 4 schroeven los en ketting af en dit is ok klaar ...
dan krijg je dus dit in totaal
(ALS JE ALLEEN DE ACHTRBRUG LOS WIL KUN JE SOMMIGE STAPPEN OVERSLAAN
DEZE ZIJN VOOR DE ACHTERAS ZELF LOS TE HALEN )
eenmaal zo ver
haal ik al de beschermings platen weg onder de achteras en aan de vering
de grote beschermings plaat zijn 5 schroeven en de kleine 2 (imbus)
daarna draai je de achterveer los ..alleen vanonder
en de schroeven opde linkage ...
eens je dit allemaal heb is het zo simpel als iets
juist de dikke schroef losdraaie
deze eruit trekken en zien dat je iets heb voor onder je acherbrug te zetten of iemand wat ze kan vasthouden ...
want deze komt namelijk omlaag dan ...
achter as loshalen en uitelkaar
hier heb ik helaas niet zo gedatelieerde foto's van maar zo kom je er ok wel uit
eerst draaie je de linkse los ( de dikke en de dune ) gewoon tegen houde met 1 sleutel en andere sleutel losdraaien ...( nr 1 )
dan doe je de rechtste aan de remschijf dit doe ik (nr 1 )
doormiddel van een sleutel of ijzer door de remschijf te steken onder de brug
en dan losdraaien
maar draai deze in eenkeer los niet in knikjes of duwtjes want dan beschadig je de remschijf
gewoon 1 soepele beweging ...
dan kun je het tandwiel en de adptar van het tandwiel los halen
(uit elkaar geschroef op foto ) (nr 2 )
en dan de remschijf afhalen deze spant wel feller als het tandwiel
(bij mij was het toch zo)
gewoon een hamer pakken een stukjes hout
en zachtjes beurt op beurt op iederen schroef slaan dan komt deze ok zonder problemen lol
greetz
voila dat is het .. hoop dat het alles is en dak niks vergeten ben
zo ja verbeteren jullie maar
greetz
ik heb in 1baan ook alles afgehaald van de achteras omdat deze nadien ok eruit moet ...
we beginnen met de velgen af te halen ...
daarna de spoorverbreders ( indien aanwezig )
daarna haal je het ijzertje door de schroef los
(hier ben ik zo te zien een foto van vergeten sorry )
dit is wel even prullen maar normaal lukt dit wel ...
eens dit af is kun je de schroef van de velg adapters loshalen
ik doe dit door hem in zen eerste te zetten en iemand op de achterrem laten te duwen
en dan de klophamer erop , zo is hij t snelste los ...
eenmaal dit allemaal los is ziet het er zo uit
haal ik de remklauw los en maak deze vanboven aan de grab bar dan hangt deze al niet meer in de weg ...
je moet ok de schroef opzij van de brug losdoen voor de kabel van de remklauw los te halen
dan doe ik de achterrem los
gewoon even terug trekke en je kan deze uitklikken ...
dan duw je het zwarte rubbertje naar achtere ( naar de as toe ) dan kun je de kabel volledig weg trekke tot vanvoor ergens ...
deze hangt dan ok al niet meer in de weg ...
dan haal ik het tandwiel los vanachter ... gewoon de 4 schroeven los en ketting af en dit is ok klaar ...
dan krijg je dus dit in totaal
(ALS JE ALLEEN DE ACHTRBRUG LOS WIL KUN JE SOMMIGE STAPPEN OVERSLAAN
DEZE ZIJN VOOR DE ACHTERAS ZELF LOS TE HALEN )
eenmaal zo ver
haal ik al de beschermings platen weg onder de achteras en aan de vering
de grote beschermings plaat zijn 5 schroeven en de kleine 2 (imbus)
daarna draai je de achterveer los ..alleen vanonder
en de schroeven opde linkage ...
eens je dit allemaal heb is het zo simpel als iets
juist de dikke schroef losdraaie
deze eruit trekken en zien dat je iets heb voor onder je acherbrug te zetten of iemand wat ze kan vasthouden ...
want deze komt namelijk omlaag dan ...
achter as loshalen en uitelkaar
hier heb ik helaas niet zo gedatelieerde foto's van maar zo kom je er ok wel uit
eerst draaie je de linkse los ( de dikke en de dune ) gewoon tegen houde met 1 sleutel en andere sleutel losdraaien ...( nr 1 )
dan doe je de rechtste aan de remschijf dit doe ik (nr 1 )
doormiddel van een sleutel of ijzer door de remschijf te steken onder de brug
en dan losdraaien
maar draai deze in eenkeer los niet in knikjes of duwtjes want dan beschadig je de remschijf
gewoon 1 soepele beweging ...
dan kun je het tandwiel en de adptar van het tandwiel los halen
(uit elkaar geschroef op foto ) (nr 2 )
en dan de remschijf afhalen deze spant wel feller als het tandwiel
(bij mij was het toch zo)
gewoon een hamer pakken een stukjes hout
en zachtjes beurt op beurt op iederen schroef slaan dan komt deze ok zonder problemen lol
greetz
voila dat is het .. hoop dat het alles is en dak niks vergeten ben
zo ja verbeteren jullie maar
greetz