Pagina 1 van 2

trekkracht smc en barossa

Geplaatst: ma 14 jan, 2008 11:23
door stef
Ik heb nu een smc captain 300cc, daarvoor hed ik een 250cc barossa. Mijn mening is dat de barossa feller aan het gas was dan de smc, met op het luchtfilter na, dezelfde modificaties.
Iemand enig idee waar ik de smc beter kan dorr laten lopen? Hij heeft wel meer topsnelheid, maar ik heb het idee dat hij in de vijfde versnelling er niet helemaal door komt.
Luchtfilter dus nog vervangen?

Geplaatst: ma 14 jan, 2008 15:03
door Vyrena
Mss achter 2 tanden erbij, dan trekt die hem wel door de 5 heen denk ik.

Geplaatst: za 26 jan, 2008 18:24
door stef
Mijn bevindingen zijn dus dat de 300cc van smc minder fel op het gas is dan de barossa250cc?
Kan dit aan de dubbele carburateur liggen op de barossa?( de smc heeft er maar 1)
Hoe kan ik de smc feller krijgen?
Ik vind hem te "lief"

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 05:38
door mx jake
zoon barossa is dat geen 2 cilinder?

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 08:34
door Ralph
De 250 is inderdaad een 2-cilinder.

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 12:56
door mx jake
das niet zo raar dan, dat die beter loopt

Geplaatst: ma 28 jan, 2008 11:24
door river d
de captian 300 is ook een 2 cilinder net zoals de barossa en smc 250 met meer cc=270cc en waterkoeling.barossa is 233cc luchtkoeling.de 300 is zeker weten krachtiger.
het probleem zit hem denk ik in een veel te lange vijfte versnelling haalt ook 102 km per uur.is meer op topsnelheid afgesteld.

Luchtfilter en czrburateur?

Geplaatst: ma 28 jan, 2008 19:23
door brumm
Zijn de luchtfilter en de carburateur ook hetzelfde. Heb ook barossa gehad die rim 105km/u standaard reed. Dus vraag ik mij of dit misschien is aangepast. Kan het ook zijn dat de standaard 300 meer vermogen geeft maar dat deze is begrenst? Denk aan vernauwing in de inlaat of uitlaat.

Bij de barossa 250 moest je altijd zorgen dat de luchtfilter aangepast werd zodat deze beter reed. Misschien kan je dat ook nog bij de smc doen.

Lijkt mij raar dat deze niet beter trekt dan de oude luchtgekoelde 250.

Geplaatst: di 29 jan, 2008 09:44
door stef
Er zit maar een ding op...luchtfilter veranderen, afstelling daar op aanpassen. Ik zal mijn bevindingen daaropvolgend meededelen.
Het zal nog wel een paar dagen duren

Geplaatst: di 29 jan, 2008 16:29
door spoor!
ik heb ook een barossa 250, motorisch helemaal origneel, en hij loopt op de teller 120, dus ze kunnen zeker harder :wink:

Geplaatst: di 29 jan, 2008 17:11
door sjmallie94
nouw ik denk dat de barossa anderen tandiel verhouding had dan ze smc , dat kun jij natuurlijk ook doen en ik denk niet dat het verschil in zit met celinder want dat ik de smc ook , wat al gezecht is

Geplaatst: di 29 jan, 2008 23:04
door river d
sinds waanneer gaat een barossa 120,eerder 80 ik zou uw kilometer teller eens nakijken want dat kan toch niet hoor :roll: .of zet er eens een gps op die geeft het jiust aan.

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 11:39
door stef
inderdaad, mijn barossa haalde echt geen 120, ondanks de powerfilters en de extreem uitlaat. Bij een goede 90km hield het echt op. Nu haal ik bij goede weersomstandigheden haalt ie op de teller >100, met mijn gewicht(82 kg) Zwager die 110kg weegt haalt niet meer dan 80km.


Mijn opmerking was dan ook dat het tot de 4e versnelling soepel en goed loopt, maar dat de 5e meer als overdrive rijdt.( als een oudere dieselauto zeg maar, als je wilt versnellen, moet je een versnelling terug)En daar wil ik vanaf, dus..ander tandwiel of luchtfilter ?( betere flow)

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 13:40
door sjmallie94
river d schreef:sinds waanneer gaat een barossa 120,eerder 80 ik zou uw kilometer teller eens nakijken want dat kan toch niet hoor :roll: .of zet er eens een gps op die geeft het jiust aan.
mijn barossa chetaa 170 cc gaat 85 kmh
met mijn gewicht van 40 kilo :P
wel in het terein, dus door het gras .

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 18:10
door Vyrena
Vyrena schreef:Mss achter 2 tanden erbij, dan trekt die hem wel door de 5 heen denk ik.