Pagina 1 van 1

Compressieverlies op korte tijd.

Geplaatst: do 29 apr, 2004 21:39
door Drive a Z
Ik heb op men blaster op nogal korte tijd,redelijk compressie verloren :?
Maar wat wilt dat nu eigenlijk zeggen?? Verlies in vermogen of verlies in topsnelheid?

Geplaatst: do 29 apr, 2004 21:40
door Ludovic 250
te weinig copressie kan zijn dat ie dan vast gelopen is

Geplaatst: do 29 apr, 2004 21:45
door Skicks
toen die van mij vastgelopen was kon ik nie goe meer kicken, letterlijk en figuurlijk ineengebrand... ook in neutraal wou ie ni meer vooruit, ook als ik hem duwde...

Geplaatst: do 29 apr, 2004 21:46
door Drive a Z
Bij mijn weten is ie nog niet vastgelopen,maar hij start nog steeds van de eerste keer hoor.
De trapafstand is gewoon veel kleiner dan normaal. :?

Geplaatst: do 29 apr, 2004 22:40
door Rik350
Is je starterkrans niet versleten of jdie tandjes waar je kickpedaaltje op schuift dan is je kick ook korter. Compressie verlies is eerder dat heel makkelijk kicked zonder tegendruk. Gevolg van een warmloper meestal d8 ik.

Geplaatst: za 01 mei, 2004 07:37
door elsinore
Rik350 schreef:Is je starterkrans niet versleten of jdie tandjes waar je kickpedaaltje op schuift dan is je kick ook korter. Compressie verlies is eerder dat heel makkelijk kicked zonder tegendruk. Gevolg van een warmloper meestal d8 ik.
kapot of versleten kickstartgear ? no way josé !
het is zuigerveren/cylinderwand probleem, sorry hoor

Geplaatst: za 01 mei, 2004 08:18
door Drive a Z
Maar heb ik dan nu verlies in vermogen of verlies in snelheid?? :?

Geplaatst: za 01 mei, 2004 08:25
door elsinore
IN ALLES

compressie meten en indien te laag topend verwijderen en controleren.
indien mogelijk enkel zuigerveren vervangen en anders overboren en nieuwe zuiger.

toedeledokie !

Geplaatst: za 01 mei, 2004 08:27
door Drive a Z
:x :? :x

Geplaatst: za 01 mei, 2004 08:41
door elsinore
oh ja, ook handig.......... oorzaak achterhalen van snelle compressie verlies !

doei doei

Geplaatst: za 01 mei, 2004 08:55
door Rik350
mark schreef:
Rik350 schreef:Is je starterkrans niet versleten of jdie tandjes waar je kickpedaaltje op schuift dan is je kick ook korter. Compressie verlies is eerder dat heel makkelijk kicked zonder tegendruk. Gevolg van een warmloper meestal d8 ik.
kapot of versleten kickstartgear ? no way josé !
het is zuigerveren/cylinderwand probleem, sorry hoor
Krijg je daar een kortere kickafstand van? dat snap ik dan weer niet :?: :? Je blijft toch de zelfde slag moeten maken?

Geplaatst: za 01 mei, 2004 09:28
door Robby
Het kan zijn dat je water of zand hebt binnengekregen, in deze gevallen zal je moeten boren want dan is je cilinderwand exentrisch uitgesleten. Je mag al gelukkig zijn dat hij nog rijdt, heb het ook voorgehad en had dus zo wijnig compressie dat ik geen verbranding meer kon maken. Dus laten boren en nieuwe zuiger (chek ook lagers is na terwijl) Boren kost 35€ en dan nog een nieuwe zuiger, naar de hand van merk ken je de prijs.
greetz

Geplaatst: ma 03 mei, 2004 09:45
door elsinore
Rik350 schreef:
mark schreef:
Rik350 schreef:Is je starterkrans niet versleten of jdie tandjes waar je kickpedaaltje op schuift dan is je kick ook korter. Compressie verlies is eerder dat heel makkelijk kicked zonder tegendruk. Gevolg van een warmloper meestal d8 ik.
kapot of versleten kickstartgear ? no way josé !
het is zuigerveren/cylinderwand probleem, sorry hoor
Krijg je daar een kortere kickafstand van? dat snap ik dan weer niet :?: :? Je blijft toch de zelfde slag moeten maken?
ja. maar de meesten zoeken eerst top comressie en gaan daarna trappen,
als je (veel) compressie verloren hebt staat je zuiger steeds hoger en de ratellag van het kickgear is groot van een blaster , dus er is geen tussenweg, bla, bla bla.
gewoon electisch starten....................zoals jij rik