Pagina 1 van 2

Cilinderkop tunen van z400?

Geplaatst: za 26 jan, 2008 23:23
door Quad racer
hoi,

ik had een vraag

een tijd geleden was ik bij Sloot en zag ik hoe hij bezig was met de kop van zijn conondale blok. Hij was met de dremel aan de gang om de inlaatpoorten te vergroten ofzoiets en wat giet sporen weg te halen

hij zei dat dit ook wel hielp in vermogen

en omdat mijn blok toch uit elkaar gaat is mijn vraag kan ik dit ook doen bij een z400? natuurlijk begin ik hier niet aan zonder erin te verdiepen maar zou het in vermogen helpen om bijv de inlaat groter te maken en alles glad te maken? zoals sloot bij zijn conondale kop heeft gedaan?


Mvg Quad racer

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 00:18
door JohnBeton
inlaat poort mag je niet glad maken, best wat ruw, zo heb je een betere flow en blijft het gasmengsel beter in je cilinder. De uitlaatpoorten mogen glad.
Ik ben hier geen expert in, zelf zou ik me er persoonlijk niet aan wagen.

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 00:20
door Quad racer
oke
ja dat dacht ik zelf eigenlijk ook al

dit is gewoon een vraagje:p want het hoeft niet persee maar het zou wel mooi mee genomen zijn

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 00:26
door kane

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 00:34
door Quad racer
bedankt

ik zal me er in verdiepen

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 00:36
door kane
ok veel succes met zoeken of :arrow: http://www.wim-motors.com/

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 12:26
door Sg6
Ik zou het niet doen,
De z400 heeft standaard een heel goeie flow volgens de mensen van TT.

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 12:27
door Quad racer
oke dan laat ik het lekker zo :mrgreen: maar ik dacht miss dat er miss wel wat aan gedaan kon worden

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 12:58
door gareth
Als je hier ook geen ervaringen in hebt moet je dit ook zeker niet doen. Dit moet je wel een paar gezien hebben bij iemand die veel ervaring heeft en dat hij je het persoonlijk uitlegt.

Als je te veel weg haalt krijg je straks minder vermogen.
Je kan er wel gelijk een hoge druk zuiger in doen of andere nokkenassen.

Geplaatst: zo 27 jan, 2008 16:05
door Quad racer
hey

zoals ik al zei hier verdiep ik me eerst in
en daarbij doe ik het niet zelf
ik werk bij een rivisie bedrijf waar ze ook koppen en alles doen

die zoudendat dan voor mij doen maar denk nietdat ik het nog ga doen

en er zit pas een nieuwe zuiger in dus dat is niet van toepassing

nokkenassen is te overwegen

Geplaatst: di 29 jan, 2008 23:26
door river d
is het ook mogelijk om uw in laat kliener te maken,volgens die moto man werkt dat beter.hoe doe je dat dan.
door metaal bij te lassen of een verhardend produkt.

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 00:14
door Twan #33
Sg6 schreef:Ik zou het niet doen,
De z400 heeft standaard een heel goeie flow volgens de mensen van TT.
Er zijn aardig wat mensen die hun kop hebben laten bewerken door dbm perf. Vinden dat hun 400 stukken beter loopt en duidelijk meer vermogen heeft.

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 09:15
door KrisZ400
Ik heb mijn cilinderkop laten flowen bij dbm. Het verschil tussen een standaard z400 en en mijn is toch wel duidelijk merkbaar, die er mee gereden hebben kunnen dit bevistigen :applaus:

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 12:23
door Sg6
Ik lees enkel artikels op forums, het kan heel goed zijn dat het beter is maar ik ben niet echt overtuigd als ik deze artikels lees. Enige wat mij kan doen overtuigen is een quad op testbank voor de flowing en dan de quad na de flowing. Wel graag dezelfde quad dan uiteraard. Op die manier krijg ik een duidelijk beeld en moet er dan niet gegist worden of de quad meer power of minder power heeft. Door enkel en alleen al te denken dat je meer power hebt heb je ook meer power.
Kweet het dat ik graag ambetant doe maar ik moet eerst goe overtuigd zijn dan met de natte vinger te gaan flowen. Men mag nu nog den beste flower in de wereld zijn mij zegt het momenteel nog niets.

PS: Dit is wat ik ervan denk, ik lok niets uit. :mrgreen:

Geplaatst: wo 30 jan, 2008 13:41
door JR
Andries, den empiriest tot in de kiest :lol: :engel: