Alternator grizzly 660 / elektrisch circuit probleem
Geplaatst: di 29 jan, 2008 21:17
Sinds een maand of 2 heb ik te maken met hetvolgende probleem:
bij ritten van + 50 à 100 km offroad gebeurt het dat bij het starten ik merk dat de batterij niet genoeg stroom meer levert. Dit probleem stak samen de kop op met het niet meer normaal werken van mijn pinkers. Soms doen ze het perfect, soms 1 keer langs 1 kant, dan weer totaal niet.
Geprobeerd met nieuwe batterij, terug uitgemeten... resultaat: bij stationair draaien meet ik op batterij 11.50 tot 11.75, zonder lichten of andere stroomgebruikende onderdelen. Door hem in toeren te brengen stijgt hij naar 12.75 maximaal. Gevolg: bij het aanleggen van mijn standaard lichten zakt hij onder de 12V.
Ik heb hem toen binnengebracht, waarbij men me vertelde dat door combinatie van handvatverwarming (op stand2) en mijn standaard lichten/pinkers mijn alternator verbrandt. Boeltje opengelegd, alternator eruit, verbrande fiche(n) vervangen, koolkes vervangen.
Eerst opzicht leek het ok, tot de eerste rit (+- 2u) ik achteraf merkte dat het weer gedaan was.
Heeft er iemand al gehoord van zo'n situatie of een idee hoe dit écht op te lossen valt / oorzaak is?
bij ritten van + 50 à 100 km offroad gebeurt het dat bij het starten ik merk dat de batterij niet genoeg stroom meer levert. Dit probleem stak samen de kop op met het niet meer normaal werken van mijn pinkers. Soms doen ze het perfect, soms 1 keer langs 1 kant, dan weer totaal niet.
Geprobeerd met nieuwe batterij, terug uitgemeten... resultaat: bij stationair draaien meet ik op batterij 11.50 tot 11.75, zonder lichten of andere stroomgebruikende onderdelen. Door hem in toeren te brengen stijgt hij naar 12.75 maximaal. Gevolg: bij het aanleggen van mijn standaard lichten zakt hij onder de 12V.
Ik heb hem toen binnengebracht, waarbij men me vertelde dat door combinatie van handvatverwarming (op stand2) en mijn standaard lichten/pinkers mijn alternator verbrandt. Boeltje opengelegd, alternator eruit, verbrande fiche(n) vervangen, koolkes vervangen.
Eerst opzicht leek het ok, tot de eerste rit (+- 2u) ik achteraf merkte dat het weer gedaan was.
Heeft er iemand al gehoord van zo'n situatie of een idee hoe dit écht op te lossen valt / oorzaak is?