Pagina 1 van 2

Andere remklauw gemonteerd

Geplaatst: vr 01 feb, 2008 22:12
door gareth
Heb vandaag een andere remklauw gemonteerd. Normaal zat er een met 2 zuigers nu een met 4.
Brembo remklauw die normaal op een ducati zit.

Afbeelding

Geplaatst: vr 01 feb, 2008 22:16
door L crosser
dat zal wel aardig vertragen eh :duimhoog:

Geplaatst: vr 01 feb, 2008 22:29
door z400_racer
ziet er ferm goe gerief uit

Geplaatst: za 02 feb, 2008 08:36
door mx jake
wat is dat dan voor aso pijp :?:
onderlangs nog nooit gezien bij een quad, die rij je in een middag plat

Geplaatst: za 02 feb, 2008 09:42
door de_jerre
mx jake schreef:wat is dat dan voor aso pijp :?:
onderlangs nog nooit gezien bij een quad, die rij je in een middag plat
das een pijp van een r1 motor(heeft een r1 motor), da zulde ni veel vinde voor op een origine 450 motor :wink:

Geplaatst: za 02 feb, 2008 12:25
door IzzY
ja demper is vet, :knikduim:

remklauw achter is netjes.

ga je je voorremme nog upgrade ?

Geplaatst: ma 04 feb, 2008 17:20
door ger
staat wel leuk alleen je hebt er niks aan.

al heb je nu 1,2, 3 of 16 zuigers achter, als ie blokkeert glij je net zo snel door als met 1 zuigertje

het scheelt alleen in vertraging als je vóór betere remmen hebt.

en dat lijkt me niet geheel onverstandig met zoveel vermogen.

Geplaatst: ma 04 feb, 2008 21:18
door yamahakoppel
ik zie dat je een ketting rol onder je ketting hebt staan precies wat hoog staan of als je er op zit vormt dat één lijn zeker

helpt dat tegen het klapperen van de ketting met terug schakelen

Geplaatst: ma 04 feb, 2008 22:57
door Vyrena
Ik zit er naar te kijken en er klopt iets niet hieraan... weet alleen zo snel ff niet wat. Mss dat hij overdreven naar achteren staat. Zo`n ding hoort naar mijn weten (ook voor de duurzaamheid) recht op de schijf gemonteerd te worden...

Geplaatst: di 05 feb, 2008 18:31
door RoBiN
Vyrena schreef:Ik zit er naar te kijken en er klopt iets niet hieraan... weet alleen zo snel ff niet wat. Mss dat hij overdreven naar achteren staat. Zo`n ding hoort naar mijn weten (ook voor de duurzaamheid) recht op de schijf gemonteerd te worden...
Misschien dat je bedoeld dat de remleiding achteraan toekomt ? :idea:
ik vind het nog mooi gedaan :duimhoog:

Geplaatst: di 05 feb, 2008 18:39
door Dozo
ik ben ook idd benieuwd of het je meer "rem "opgaat leveren, zoals eerder aangegeven, achter blokkeerd vrij snel...en blokkeren met 4 of 2 zuigers maakt geen verschil.
Als je nu alleen achter remt ... remt hij dan ook harder ? mischien voor mij ook wel zinnig om
te monteren onder mijn quadje..indien het daadwerkelijk beter remt.

Geplaatst: di 05 feb, 2008 19:41
door gareth
Remblokken staan gewoon goed op de remschijf zelf.

Oude blokken raakte nog wel eens oververhit door hard remmen achter elkaar met rondjes rijden op het industrie terrein. Korte rechte stukken koelde me blokken te weinig af. Blokken lijken dan op een glasplaat en remmen dan niet meer. Moeten ze eraf en weer opschuren.

Voordeel nu is dat ik veel grote blokken heb en dus minder snel oververhit raken. Dit remt ook wat harder met minder remkracht. Want ik heb me rempedaal ingekort omdat het zo slecht uit kwam met me frame. Hierdoor is de hefboom werking veel minder geworden en kan ik achter niet hard meer remmen.
Zag deze klauw voor een mooie prijs en wou het wel proberen. 8) :spieren:


Rempedaal moet langer worden of me schanier punt meer naar achter brengen.
Remklauw kan alleen op deze manier gemonteerd worden, waardoor automatisch remleiding zo komt te staan.

Ketting loopt zo perfect. Rollen inderdaad tegen het klapperen.

Geplaatst: di 05 feb, 2008 20:01
door Vyrena
Die kabel zit toch helemaal niett goed zo. Als er wat tussenkomt of wat... zo wie zo staat hij wel erg schuin.

Geplaatst: di 05 feb, 2008 20:26
door gareth
Bodemplaat achter komt er nog wel op.

Geplaatst: di 05 feb, 2008 20:28
door Dozo
oke voor mij het overwegen dus ook waard , ik verbrand de blokken vrij vaak tijdens het crossen(zwaar remvoetje) waarna ze gaan "brullen"zodra ze wat warmer worden en remkracht is dan bijna weg.
toch ook maar eens kijken in de toekomst of dit voor mij ook een verbetering opleverd, ja ik zou ook mijn zware remvoet wat lichter kunnen maken ... of toch nee dat gaat me niet lukken ... ben nogal een laatremmer ... .
:p