Pagina 1 van 1
panne met de kawa
Geplaatst: do 07 feb, 2008 20:40
door driver fre
vanavond kwam ik terug van mijn werk.. toen ik op mijn oprit reed kwamen er een paar steekvlammen uit mijn dempers gevolgd door vééél rook
toen viel hij stil.. denk ook dat hij oververhit was
ik weet dus langs geen kanten wat er gaande is ..
en had voor zondag al een ritje gepland..
weet er iemand wat er het probleem is?? [/b]
Geplaatst: do 07 feb, 2008 20:44
door Robby
start hij nog? of is hij dood?
Geplaatst: do 07 feb, 2008 20:49
door driver fre
hij start nog maar komt verschrikkelijk veel rook uit.. en ruikt naar nafte of olie
Geplaatst: do 07 feb, 2008 22:08
door Scratch
driver fre schreef:hij start nog maar komt verschrikkelijk veel rook uit.. en ruikt naar nafte of olie
hey,
misschien last van een onvolledige verbranding?
greez
Toegevoegd na 42 seconden:
driver fre schreef:hij start nog maar komt verschrikkelijk veel rook uit.. en ruikt naar nafte of olie
hey,
misschien last van een onvolledige verbranding? of dat er olie bij in zit?
greez
Geplaatst: do 07 feb, 2008 22:21
door ericyfz
ik heb al eens gehad dat de vlotter van de carberateur bleef hangen .kwam er olie in het blok ., en luchtfilter was zeik nat ik heb er toen nieuwe olie op gedaan carburateur nagekeken en nieuwe filters .
Geplaatst: do 07 feb, 2008 23:13
door JohnBeton
welke kleur is de rook ?
Zit je uitlaat nog goed vast en zit er nergens een scheurtje in de uitlaat of eventueel aan de inlaat aan het spruitstuk.
Is je koelwaterniveau nog hetzelfde ? Misschien koppakking opgeblazen of zo.
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 09:43
door Scratch
JohnBeton schreef:welke kleur is de rook ?
Zit je uitlaat nog goed vast en zit er nergens een scheurtje in de uitlaat of eventueel aan de inlaat aan het spruitstuk.
Is je koelwaterniveau nog hetzelfde ? Misschien koppakking opgeblazen of zo.
he,
ik had bij mijn blaster ook dat de koppakking kapot was maar daardoor kwam er niet meer rook uit de uitlaat.
Hij begon alleen te ploffen op de plek waar de koppakking kapot was
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 09:55
door Lewis
Olie niveau controleren, als deze te hoog staat kijk dan of er geen benzine bij zit, zo ja vlotter blijven hangen. ook luchtfilter controleren.
indien dit in orde is beginnen met u bougie te vervangen.
Hou ons op de hoogte !
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 10:47
door Robby
Scratch schreef:JohnBeton schreef:welke kleur is de rook ?
Zit je uitlaat nog goed vast en zit er nergens een scheurtje in de uitlaat of eventueel aan de inlaat aan het spruitstuk.
Is je koelwaterniveau nog hetzelfde ? Misschien koppakking opgeblazen of zo.
he,
ik had bij mijn blaster ook dat de koppakking kapot was maar daardoor kwam er niet meer rook uit de uitlaat.
Hij begon alleen te ploffen op de plek waar de koppakking kapot was
een lekke koppakking bij een blaster mag je niet gaan vergelijken met die van een watergekoelde viertakt... da zijn appelen en bananen. bij een 2takt gaat de lucht buiten, bij een watergekoelde viertakt bestaat de kans dat er water in de cilinder komt of dat hij de lucht (of beter gasmengsel) in zen koelwater duwt, is dus iets heel anders dan bij jouw luchtgekoelde 2takt.
greetz
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 11:57
door Scratch
Robby schreef:Scratch schreef:JohnBeton schreef:welke kleur is de rook ?
Zit je uitlaat nog goed vast en zit er nergens een scheurtje in de uitlaat of eventueel aan de inlaat aan het spruitstuk.
Is je koelwaterniveau nog hetzelfde ? Misschien koppakking opgeblazen of zo.
he,
ik had bij mijn blaster ook dat de koppakking kapot was maar daardoor kwam er niet meer rook uit de uitlaat.
Hij begon alleen te ploffen op de plek waar de koppakking kapot was
een lekke koppakking bij een blaster mag je niet gaan vergelijken met die van een watergekoelde viertakt... da zijn appelen en bananen. bij een 2takt gaat de lucht buiten, bij een watergekoelde viertakt bestaat de kans dat er water in de cilinder komt of dat hij de lucht (of beter gasmengsel) in zen koelwater duwt, is dus iets heel anders dan bij jouw luchtgekoelde 2takt.
greetz
oke, bedankt voor je correctie..
greetz
Geplaatst: ma 11 feb, 2008 20:52
door barry9
je moet is kijken of er olie in de luchtfilterbak staat?
Geplaatst: wo 13 feb, 2008 17:48
door driver fre
ik heb hem vandaag binnen gedaan .. persoonlijk ken ik daar zoveel niet van .. dus neem ik het zekere voor het onzekere..
de garagist denkt dat het iets is met de piston..
hopelijk wordt dit geen te kostelijk grapje
Geplaatst: wo 13 feb, 2008 20:48
door barry9
die verbruiken na een tijd olie,die terug via luchtfilter worden opgezogen door de motor en de carburatorkanalen komen daar door dicht tezitten met al de gevolgen vandien>compressie verlies langs zuigers.