Pagina 1 van 2
Koelvloeistof bij de olie
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 00:32
door davyrox
Hey,
Na 2 maand heb ik mij ltz-400 terug eens in gang gezet, eergisteren viel mij meteen op dat er koelvloeistof ontbrak uit mijn reservoir. Ik had er geen erg in, dacht dat het een luchtbel was. Niet bleek minder waar!
Kijk gisteren mij olie na (2 maand geleden ververst, sindsdien niet meer mee gereden) en er komt me bruine smurie tegenmoet
, dus de dag erna stond het oliereservoir nog steeds onder druk. ik had meteen door dat er koelwater bij mij olie zat. Nu wist ik dat een ltz-400 een probleem had met een magnesium deksel en de originele koelvloeistof en heb dat als hij 1 week wasx meteen vervangen door de goede koelvloeistof.
Iemand gelijkaardig probleem gehad? Is het de koppaking of is het dat magnesium deksel dat stuk is? Ik verdenk het deksel omdat het echt wel heel veel smurie is.
Dus wat heb ik gedaan. Oliepijl nageken, kwam me bruine smurie tegenmoet. Heb hem de dag ervoor 1 minuutje laten draaien, dus ik kan niet zien of er olie in het koelsysteem zit omdat de thermostaat nog niet open gegaan is.
Wat nu? De technische kennis heb ik zelf, maar wil eerst meer info!
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 10:01
door Lewis
Zeker niet meer starten, ik vrees voor het deksel. een koppakking die lek is maakt geen smurie.
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 10:31
door JohnBeton
ik vrees ook voor het deksel... Koelvloeistof zal der door gebeten hebben.
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 12:01
door z400_racer
JohnBeton schreef:ik vrees ook voor het deksel... Koelvloeistof zal der door gebeten hebben.
was dit niet opgelost van een bepaald bouwjaar?
en van welk bouwjaar is je z?
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 13:04
door Ralph
Ik vrees ook dat de koelvloeistof doorgebeten is. Schroef het dekseltje van de koelvloeistof pomp er af, dan zie je het snel genoeg.
Als je dit soort dingen ziet, dan is het zo:
http://img.photobucket.com/albums/v209/tlronny/pump.jpg
http://img524.imageshack.us/img524/8585 ... ium1tu.jpg
http://www.imagestation.com/picture/sra ... 2aa0ab.jpg
Het is iets wat onder garantie van Suzuki vervangen zou moeten worden. Maar er is nooit een echte terugroep-actie gedaan. Ik weet ook niet of er nog wat aan te doen is in jouw geval, het ging toen om het vervangen van het deksel en het vervangen van de koelvloeistof (magnesium safe-coolant).
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 17:21
door KrisZ400
terug gaan naar de zaak war je hem gekocht hebt, dan word het deksel vervangen door een aluminium, bij mij na meer dan 2 jaar nog onder garantie
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 17:23
door ICHE
ik heb toch een brief gehad voor mijn Z400 toen, en mijn maten ook alemaal, in totaal waren we met 4 Z400 van 2006 en hebben allemaal een brief gehad. was terugroep en alles onder garantie.
grtz
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 17:49
door KrisZ400
ICHE schreef:ik heb toch een brief gehad voor mijn Z400 toen, en mijn maten ook alemaal, in totaal waren we met 4 Z400 van 2006 en hebben allemaal een brief gehad. was terugroep en alles onder garantie.
grtz
misschien van de quadzaak zelf? maar een officieële terugroep van suzuki is er nooit geweest
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 17:56
door ICHE
nee,
ik had hem bij een officiële suzuki dealer gekocht, spijtig dat ik de brief niet meer heb, ander had ik hem ingescand,
van de garage hadden ze me gebeld en toen fspraak gemaakt en heb de brief toen mee gekregen.
Geplaatst: vr 08 feb, 2008 22:47
door Rosco
Geplaatst: di 12 feb, 2008 15:53
door davyrox
Hey
De winkel( paralel invoer) waar ik hem gekocht heb is een DIKKE 0, dus daar moet ik niet op rekenen. Het enigste dat die daar kunnen is den dikke nek uithangen. Zal het zelf wel mogen betalen, maar ga toch een via de dealer proberen, je weet nooit wat het geeft. Mijn quad is een 2005 ( de in de tijd juist vernieuwde versie).
Die koelvloeistof heb ik zelf vervangen na enkele weken omdat ik de verhalen kende. De koelvloeistof was magnesium safe coolant.
Morgen dat deksel eens afhalen, maar denk dat ik vrij zeker mag zijn en niet meer verder moet zoeken. Heb in de states al gezien voor zoeen alu deksel en daar komt het op +-200$ + verzending.
Nu dat ik al wat verder gaan zoeken ben, ben ik ook gevallen tegen gekomen met problemen aan de distributieketting, kan iemand dat hier verder uitleggen? Zijn er nog zulke dingen waar ik extra aandacht moet aan besteden?
grtzzz
Geplaatst: di 12 feb, 2008 16:03
door karl
Hoi,
Op de Duitse ebay staat een deksel compleet met dichting aan geboden.
90 euro excl. verzendingskosten.
hier het nummer 180213477504
grt.
Geplaatst: di 12 feb, 2008 21:47
door sprot
karl schreef:Hoi,
Op de Duitse ebay staat een deksel compleet met dichting aan geboden.
90 euro excl. verzendingskosten.
hier het nummer 180213477504
grt.
Ik heb de zondag net ook het probleem gehad,vandaag uiteen gedaan en gebeld voor een deksel en kost 100€ voor het pakket,deksel,joints en oliefilter.Dus kan je he evengoed hier kopen.
Grtz
Sprot
Geplaatst: di 12 feb, 2008 22:11
door KrisZ400
normaal zou een goeie dealer dat toch in garantie mogen geven, mijn had het begeven na 2,5jaar en ik kreeg hem nog in garantie bij jumpingjet.
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 22:07
door davyrox
Nieuw deksel is op komst uit amerika, heb er echt belachelijk weinig aan gegeven
Eind dit jaar komt er een bewerkte kop op, geflowed, andere kleppen, klepveren, hotcams, hogere compressie en die fcr carb. Ik behoud de stock boring.