Mijn quad heeft wel erg veel benzine nodig

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Mijn quad heeft wel erg veel benzine nodig

Bericht door Boncari »

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe Wolverine 450, nu heb ik eens bijgehouden hoeveel benzine de quad nodig heeft. Dit kwam uit op: 14 liter op 70 kilometer :shock: , waarvan 50 kilometer crossen en 20 kilometer rustig op de weg rijden.
Ik vind dit wel erg veel, ik weet dat het hobby is en hobby mag natuurlijk geld kosten!

Is er iets wat ik kan doen zodat de quad minder verbruikt?
Bij het afleveren ging het niet helemaal zoals het hoort omdat de eigenaar weg was en het was rond de jaarwisseling, is er toen misschien iets vergeten?
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

jij hebt dus die quad occasie gekocht als ik dit begrijp? omdat je zegt de eigenaar was weg ( of ben jij de eerste eigenaar
dat is inderdaad heel veel, is uw choke af? als je rijd met choke verbruikt hij ook veel

anders hem eens binnen doen in een garage voor afstelling
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

yamahakoppel schreef:jij hebt dus die quad occasie gekocht als ik dit begrijp? omdat je zegt de eigenaar was weg ( of ben jij de eerste eigenaar
dat is inderdaad heel veel, is uw choke af? als je rijd met choke verbruikt hij ook veel

anders hem eens binnen doen in een garage voor afstelling
Nee, ik heb de quad nieuw gekocht (quote: Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe Wolverine 450 :p ), de quad werd afgeleverd door een monteur die naar mijn mening er weinig verstand van had. De helft van de opties zat er maar op, de banden waren nog zacht etc. :?

De choke gebruik ik altijd met starten maar duw ik zo snel mogelijk weer terug.
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

das wel erg veel..
doe hem anders gewoon binnen is toch nog in garantie :)
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

is wel veel,maar doe je test terug eens nadat deze goed gerodeerd is. zoniet moet je eens kijken of je carbu niet blijft hangen,want bij zo een verbruik kan de quad niet naar behoren lopen, dat komt op 20l op 100km, is nog altijd een 1cilinder toch :)
nu moet ik aangeven dat een wolverine veel verbuikt dit door zen beperkte snelheid en door de meeste eigenaars tegen de begrenzer gereden wordt.
greetz
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ik bedacht ineens dat als ik volgas gereden hebt (op de weg) dat er dan wel eens klappen uit de uitlaat komen, heeft dit hiermee te maken?

En ik reed op het maisland een raptor 350 rijder eruit! :D
karl
Quadrider
Quadrider

Re: Mijn quad heeft wel erg veel benzine nodig

Bericht door karl »

@ Boncari.

kwam uit op: 14 liter op 70 kilometer :shock: , waarvan 50 kilometer crossen en 20 kilometer rustig op de weg rijden.

Het is wel erg veel,maar het is een automaat 4x4 en als je 50 km gecrosst hebt kun je niet vergelijken met rijden op de weg.
Een KFX 700 haalt nog geen 50 km met één tank vulling als je wat op een veld crosst.(12l.)
Als ik met mijn KQ op het gemak rij (Bilstain) dan rij ik wel de hele namiddag maar geen 25 km en dan is mijn bak ook zo goed als leeg en als ik dan het verbruik zou omrekenen naar km dan zit ik ruim boven 1op5.
Om het verbruik ongeveer te bepalen zou je alleen op de weg moeten rijden.
Als ik op de weg rij vebruik ik tussen de 8 en 11 op 100km afhankelijk van de rijstijl

Klappen uit je uitlaat kan zijn dat je tegen je begrenzer aan zit.

Als hij gerodeerd is zou hij iets minder moeten verbruiken,maar dan word ook meestal weer harder en sportiever gereden en dan verbruik je tog weer meer.

grt.
Schut
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Schut »

karl schreef:@ Boncari.

Een KFX 700 haalt nog geen 50 km met één tank vulling als je wat op een veld crosst.(12l.)
Dat lijkt mij toch ook wel heel veel!

Er rijdt regelmatig een KFX700 met ons mee en ik denk wel dat ik mag zeggen dat er nogal wat afgecrosst wordt (en indien niet aan het crossen zitten we wel ergens vast in de modder :D ), maar die komt normaal gerust toe met 1 tank voor een 100-tal km's.

Aan de andere kant verbruikt mijn nieuwe LTZ ook stukken meer dan mijn raptor 350 van vroeger (zo een 11-12l) maar dat heeft waarschijnlijk alles te maken met de rodage zoals eerder vermeld.
SüdQuad
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door SüdQuad »

met mijn wolverine 450 gebruik ik ongeveer 10 liter bij ongeveer 50/50 veld en straat. dat gaat nog geloof ik maar mijn Kfx700 neem ik op zondag niet mee op een rit door het zwarte woud, want er zijn dan geen tankstations open. Pff die zuipt echt veel :bier2:
En God vroeg aan de stenen " Willen jullie Quad rijden? ". En de stenen antwoorde " Nee daarvoor zijn Wij niet hard genoeg".
www.loerrach-quad.de
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

4x4/Automaat verbruikt altijd meer. Alleen 1 op 5 vind ik ook erg veel. 1 op 8 lijkt mij aangenamer. Maar omdat je zegt 50km crossen (dus flink gas geven) kan dat wel kloppen. Ik heb een rappy 700 en ik merk als ik rustig rijd, verbruikt die 1 op 11 en als ik flink gas geef 1 op 8 (op de baan). Dus verbaasd me niks dat die 1 op 5 zuipt bij jouw rijstijl.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
s.michiel
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door s.michiel »

denk dat het crossen toch er ook veel mee te maken heeft bij men ltr had ik in moha men naftbak 2x leeg gereden in 2
reeksen van 15 min
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

karl schreef:@ Boncari.

Klappen uit je uitlaat kan zijn dat je tegen je begrenzer aan zit.

grt.
Ik reed gisteren 65 en toen ik het gas iets losliet kwamen er ook al klappen uit.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Is het de originele uitlaat?
Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Bericht door Kortvrint »

Mijn oude quad deed dat wanneer hij geen benzine meer genoeg kreeg (de bak was leeg :) )

En dat hij zoveel drinkt kan ik wel geloven hoor als je ermee crosst, is van iedere quad zo...
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Ralph schreef:Is het de originele uitlaat?
ja, is de originele uitlaat.

Ik heb vandaag mijn dealer gebeld en hij zei dat het normaal is dat de quad zoveel nodig heeft, net zoals de meeste hier zeggen!
Plaats reactie