Pagina 1 van 1

TGB Blade 250

Geplaatst: za 16 feb, 2008 18:39
door Kurdie
Hallo,
Weet iemand toevallig de topsnelheid van de TGB Blade 250?

Ik heb er vanmiddag op proefgereden maar niet echt op snelheid geweest.
Wel een fijne machine trouwens.

Ik twijfelde tussen de TGB en een Barossa Cheetah maar aangezien ik huurders van 150CC Quads ga begeleiden lijkt me een schakelquad toch niet heel handig. Voor mezelf zou het voor de fun leuk zijn maar het gaat erom dat ik binnen het bedrijf ook iets praktisch heb, vandaar waarschijnlijk de TGB.

Ik hoor het graag, ook als er iemand nog andere ervaringen heeft en die eventueel wil delen!
Bedankt!

Geplaatst: za 16 feb, 2008 19:47
door cyberdrone
Ik had een tijdje geleden een Kymco 250 (automaat) en standaard reed die 80km/u, na andere tandwielen had ik 5km/u extra.

Ik weet nu niet of die TGB ook een automaat is, want een 250 met versnellingen kan toch makkelijk 10km/u (misschien meer) sneller zijn.

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 02:03
door Kurdie
Het is inderdaad een automaat dus die 10 km extra kan ik wel vergeten.

Ik ben ook nog wel even benieuwd naar het verbruik, kan iemand daar nog iets over zeggen?

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 09:40
door L crosser
dat zal wss ligge aan je rijgedrag dus ligt grotendeels aan jezelf :wink:

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 09:48
door cyberdrone
Mijn vorige 250 verbruikte maar 5.5l op 100km, maar als ik ermee off-road ging was het meer 7l.
Ik denk dat dit wel verschilt van machine tot machine, en dan ook nog eens aan de bestuurder...

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 12:58
door Kurdie
Ja, verbruik ligt altijd aan degene die erop zit en hoe die rijdt :D
Maar bij benadering weet ik nu tenminste een beetje wat ik kan verwachten...

Wat ik trouwens nooit helemaal snap is hoe je met een automaat zuinig kan rijden? Misschien een domme vraag hoor maar zoals ik het bekijk heb je op het toerental al geen invloed en het enige dat ik kan bedenken is niet constant wisselen in snelheid...

Misschien gewoon constant dezelfde snelheid aanhouden?

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 17:25
door cyberdrone
Met een automaat kan je zuinig rijden, minder snel optrekken, niet constant op topsnelheid rijden, en als je off-road gaat zal hij ook meer verbruiken.

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 20:16
door Kurdie
Duidelijke taal, ik zal eraan denken als ik op 1 van m'n acht automaatjes aan 't rijden ben :crosser:
bedankt voor je informatie in ieder geval!

TGB

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 10:18
door brumm
IS een modernere machine als de barossa.
Rondom schijfremmen en vloeistof koeling.
Je moet er alleen rekening mee houden dat de accessoires van de tgb prijzig zijn zoals rekken ed. Maar als je moet begeleiden zou ik zeker voor een automaat gaat. veel makkelijker + dat deze ook veel groter is, zodat je ook beter gezien wordt.

mooiste is als deze ook een andere kleur heeft als de andere quads. maakt onderschei duidelijker.

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 21:53
door Kurdie
Helemaal gelijk in Brumm, dat zijn precies de argumenten waarvoor ik uiteindelijk voor de TGB heb gekozen. Zichtbaarheid, automaat, opbergruimte (want de rekken zitten er al op).

Ik denk dat ik daarmee een betere keuze maak dan met de Barossa want ik hoorde van't weekend dat zo'n ding een close-ratio versnellingsbak heeft en dan schakel je je helemaal gek. Ondertussen opletten wat dat tuig allemaal uitspookt op de huur-Quads is dan een beetje teveel gevraagd denk ik...

Een TGB dus...als het goed is wordt vrijdag alles geleverd, spannend!