Pagina 1 van 1

oliepijl te hoog!

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 19:45
door djgod
Na een ritje gemaakt te hebben van +- 40km kwam ikerachter dat het blok wat olie eruit begon te gooien langs de pakkingen en schroeven. nu blijkt dat het oliepijl veel te hoog stond. ruim boven max.
hoe kan ik nu natrekken of de quad schade heeft geleden door met teveel olie in motor te rijden?
Ik heb direct daarna het oliepijl weer op gemiddeld gezet.

ik hoop dat de schade voor mijn quad beperkt is gebleven! :(

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 20:41
door Ralph
Om wat voor een quad gaat het?

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 20:59
door tointjuh
met een beetje research had je het kunnen vinden Ralph... die newbie mod's van tegenwoordig.
adly 300

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 21:52
door djgod
overigens niks gemerkt onder het rijden. ook geen rook uit uitlaat!

rijgedrag was als normaal

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 23:13
door Robby
als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz

Geplaatst: zo 17 feb, 2008 23:37
door djgod
Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
bedankt voor de reactie :wink:

ik zal het morgen nog eens precies checken waar ie nu precies lekt,kan ook zijn dat ie de olie bij de vuldop eruit geduwt heeft

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 17:55
door tim1988
Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
dus teveel olie kan wel kwaad he :D

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 21:51
door raptor350
tim1988 schreef:
Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
dus teveel olie kan wel kwaad he :D
Leer ff robby zijn bericht aandachtig te lezen :!: er staat: "teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal"

:wink:

Geplaatst: ma 18 feb, 2008 22:32
door FLIPmode
raptor350 schreef:
tim1988 schreef:
Robby schreef:als je zegt dat je een pakking hebt doorgeblazen weet je toch al genoeg, minstens die pakking en je carterontluchting een chekken... teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal... dus nieuwe pakking en kijken dat de ontluchting vrij zit van je karter en dan de juiste hoeveelheid olie op en bollen maar...
greetz
dus teveel olie kan wel kwaad he :D
Leer ff robby zijn bericht aandachtig te lezen :!: er staat: "teveel olie op zich kan geen kwaad, je quad smijt het normaal buiten, maar als je een pakking doorblaast en dat het van tussen de vijzen komt is niet normaal"

:wink:
Teveel olie kan zeker kwaad anders gaven ze niet aan hoe veel je derin moest doen :chagarijn: (praat natuurlijk niet van 10ml hé)Doorblazen van pakkingen en drukopbouw in het carter en dus tegendruk van cilinder zijn maar een paar voorbeelden.Jongens, het blijft mechaniek en dat heeft (regelmatig) onderhoud en controle nodig, dan gaat het het langste goed :)

Geplaatst: di 19 feb, 2008 19:54
door Ralph
tointjuh schreef:met een beetje research had je het kunnen vinden Ralph... die newbie mod's van tegenwoordig.
adly 300
Ik heb nooit zo'n zin om moeite te doen, zoiets moet er gewoon bijgezet worden.

Geplaatst: di 19 feb, 2008 23:23
door djgod
ik heb het niet nog even gecheckt. Olie werd alleen bij de oliefilter eruit geduwt(door de aflsluitdeksel heen geduwt) en bij de pijldop. schade is geloof ik beperkt gebleven.