Pagina 1 van 1
Hoe zit een stuurdemper in elkaar
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 14:25
door Quad racer
hoi,
ik vraag me af hoe een stuurdemper in elkaar zit
iemand hier fotos van of tekeningen?
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 15:44
door L crosser
het is gewoon een demper/cilinder die je kunt instellen d.m.v hoeveel oilie er door komt dus oftewel zwaarder, lichter
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 15:57
door Vyrena
Met boutjes en moertjes
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 16:14
door Quad racer
L crosser schreef:het is gewoon een demper/cilinder die je kunt instellen d.m.v hoeveel oilie er door komt dus oftewel zwaarder, lichter
oke
en het was maar gewoon een vraag hoor
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 16:17
door Dozo
hierop kan je een beetje zien hoe zo iets er van binnen uitziet.
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 16:19
door Quad racer
oke bedankt
werkt een stuurdemper gewoon ook als je stuurt zeg maar dat je dan zwaarder stuurt
of alleen pas als het stuur bijvoorbeeld uit je handen slaat dat hij die knal dempt of werkt het weer heel anders?
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 16:51
door L crosser
nee ik zou seggen de 5-cm dat het stuur draait gaat hij nog een beetje licht maar daarna gaat hij wat zwaarder kun je zelf instellen (bijn mij 7 standen)
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 17:00
door Vyrena
Hoe zwaar stel je zelf allemaal in, per rijders natuurlijk verschillend. Het is gewoon dat hij op de knippen wat vaster ligt zodat je niet allemaal klappen krijgt.
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 17:37
door z400_racer
mooie foto, ben ik nu ook wat wijzer van geworden
Geplaatst: ma 18 feb, 2008 18:22
door Quad racer
oke
ben weer een stuk wijzer geworden
Geplaatst: do 21 feb, 2008 21:53
door Nealz
L crosser schreef:nee ik zou seggen de 5-cm dat het stuur draait gaat hij nog een beetje licht maar daarna gaat hij wat zwaarder kun je zelf instellen (bijn mij 7 standen)
Dit hangt af van de montage en de beugels hoor...
Iets dat haaks staat gaat sowieso moeilijker bewegen dan iets dat in 1 lijn staat met iets.
Stuurdemper dempt sowieso..
Vooral te merken bij het niet-rijdend verzetten van de moto-brommer-quad.
Dan gaat stand 1 (van bvb de 7, of 21, zoals je wilt) al zwaar lijken..
Maar al rijdend begint het pas vanaf stand 3 iets harder sturen.
Stuurdempers zijn dan ook bedoeld om tankslappers tegen te gaan (plots links en rechts slaan van een stuur na bvb neerkomen van een wheelie, vooral bij 2 wielers). Niet om zomaar wat moeilijker te gaan sturen of voor de show.
Geplaatst: do 21 feb, 2008 22:05
door Vyrena
Meestal meer voor met hoge snelheid over oneffenterrein gaan dat het stuur niet uit je handen slaat. Bij Supermoto had ik er altijd plezier van, raar maar waar.