Pagina 1 van 1

Douglas velgen 6x10 met scooterbandjes

Geplaatst: di 19 feb, 2008 18:58
door Ferry
Hallo,

Vandaag mijn setje wielen gezien bij mijn leverancier

Douglas red label 10x10 en 10x6
Nu had die voor de voorvelgen maxxis 195-70-10 besteld..(Dit is echt geen gezicht)

Had aangegeven dat ik een platte band wilde...evt scooterband
Welke maat scooterband moet je hebben...130-70-10?

gr,

!Nogmaals de zoekfunctie gebruikt en ben er al uit!

Geplaatst: di 19 feb, 2008 19:03
door JdmhatchR
misschien neemt ge best van die "verlagingsblokjes"
Ze zijn goedkoper dan kw veren, en als ge off road wilt gaan staat u quad op een goed kwartiertje terug op originele hoogte..

Geplaatst: di 19 feb, 2008 19:34
door Dozo
Het ligt een beetje aan je rijstijl natuurlijk.ben je een "beest"of net als het gemiddelde hier gewoon een gemiddelde rijder ... :p
als je "vast " wil verlagen zijn de vervangingsveren prima.
Achter kan je i.p.v. een andere veer ook een verstelbare linkage plaatsen zodat je je kont omlaag en omhoog kan draaien wanneer je maar wilt(vereist wel gereedschap maar is een kwestie van 2-3 minuten)
Ik gebruik hetzelf en ben er tevreden over.
voor heb ik de blokjes in gebruik en het verwijderen hiervan is iets meer werk.
maar al met al... wisselen van supermotard naar cross setting met wisselen van velgen...
20-25 minuten op het gemakje, rap/rap 10 /15 minuten ...
Nu zeg ik niet dat het het beste is maar het bevalt mij in ieder geval.
ik rij ook verlaagd off road (zelfs met de bling bling velgen eronder(oeps :p ))
en als je een beetje kijkt waar je rijdt is het wel te doen.
tenzij je je machine "plat" maakt dan ben je oof road snel klaar .. .

Geplaatst: di 19 feb, 2008 20:27
door Ferry
Thanks Dozo.

Dat het een half uurtje werk is,vind ik geen probleem.

Zou je mij kunnen vertellen welk materiaal jij gebruikt hebt,qua merk en welk type
Kan ook even via een pb.

greetz

Geplaatst: di 19 feb, 2008 21:19
door Dozo
Dit zijn de beroemde voor blokjes :
Afbeelding
kosten 90 euro bij quadtuning
ik kan de link naar de verstelbare linkage even niet vinden maar zal ze opzoeken voor je.
ik rij zowel met de standaard als met de blingbling velgen ook nog met wheel spacers ...
die kan ik je aanraden.
standaard staat een raptor voor velen net te smal.(kantelgevoeligheid merk je wel met rijden)
de extremeparts wheelspacers werken heerlijk.
90 euro voor een set van 2 dus voor 180,- weet je alles.. .
voor je begint met verlagen e.d. zou ik eerst standaard rijden.
daarna wheelspacers,of de wheelspacers direct monteren.
dan verlagen ...
op die manier bouw je gevoel op voor het rijden met de verschillende settings en kanje vrij makkelijk van het een naar het ander overstappen.
er zit een behoorlijk verschil in het rijden van een verlaagde machine en een standaard machine.

Geplaatst: di 19 feb, 2008 21:33
door yamahakoppel
Afbeelding

hier de achterste volledig in gedraaidt ligt hij hoger dan origineel en dan kun je nog uit maar moet wel nog de draad 1 cm er in laten voor de veiligheid ik zelf heb ooit een langere schroef laten maken voor nog lager :tongduim:

Geplaatst: di 19 feb, 2008 22:07
door Ferry
oke...heb al goede tips en plaatjes te zien gekregen :applaus:

Heb inmiddels enkele leveranciers om info en levertijd gevraagd!

Dus allen heel hartelijk dank

leuke

Geplaatst: di 19 feb, 2008 22:11
door MarioBros
Heb er ook al mee rondgelopen om uiteindelijk die blokken te plaatsen.

Hoe meer je het forum afloopt , zie ik door de bomen het bos niet meer.

Zijn die blokjes nu aan te raden of niet , heel wat mensen zijn er niet voor.

Maar uiteindelijk een volledig verlaging dmv veren is best prijzig.


En hoeveel lagen komt bv een Raptor hierdoor te liggen ?


Alvast bedankt :) :crosser:

Geplaatst: di 19 feb, 2008 23:11
door ICHE
hey, hallo,

alles hangt er natuurlijk vanaf wat en hoe je off-road wilt rijden hé,
ik ben afgelopen weekend ook een beetje gaan ploeteren met mijn door KW verlaagde Z400, ik stond zelfs op laag profiel baanbanden :mrgreen: , als je vrij goede crossbanden met velg erop legt komt de quad ook al omhoog en heb je zowiezo al meer bodemruimte, als het echt om te springen enz... is zou ik niet verlagen, zeker niet met blokjes... maar recreatief en wat technisch off-road rijden is best wel mogelijk (natuurlijk ook niet te extreem met diepe sporen enz...).

kijk ook volgende topic,

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=22201

om eerlijk te zijn heb ik enkel die bergop niet omhoog gereden en dit omwille dat ik baanbanden op had liggen anders had ik dat ok nogwel gedaan, verlaagd moet je gewoon iets rustiger overal doorploeteren, maar ik blijf erbij neem een 10" velg met redelijk hoge band en uw bodemvrijheid wordt iets ruimer daardoor, ook zijn beschermplaten wel meer aan te raden wanneer je dit doet omdat je als je even niet oplet toch net wat vlugger over de bodem schuurt en omdat voorkomen beter is dan genezen.

grtz :bier: