ik zou graag men originele luchtdoos eraf halen zodat ie wat meer lucht krijgt maar hoe word dit meestal bij een banshee gedaan? (illustraties en merken van eventuele producten zijn altijd leuk )
tips en suggesties zeer welkom
Alvast bedankt !
Bombarbier Baja X 2006 || member of Quadperformance Racing Team
zit al een twin air op, maar ik zoek een systeem met luchtdoos en al, moet veel binnenlaten en toch waterdicht zijn en stof tgnhouden.
deksel eraf en outerwears erop is een optie maar vind je deze voor een twin-air of toch beter een K&N nemen?
Had op men blaster een K&N met outerwears en was er zeer tevreden over
Bombarbier Baja X 2006 || member of Quadperformance Racing Team
Je zou een aluminium airbox kunnen nemen, daar zijn wel covers voor. En het heeft een grotere lucht-doorlaat. Maar je betaald voor alleen de luchtbak al 175 dollar
Misschien kun je proberen een outerwear op maat te maken van een ander model.
Of zonder deksel en zonder outerwear, is ook wel goed te doen hoor.
hm, heb wat schrik van water enzo, niet dat ik in beekjes rijd maar toch wel in de regen enzo
Ga eens bij men dealer vragen voor zon box, beter in 1 keer alles goed doen als om de 2 maand te moeten veranderen denk ik
Bombarbier Baja X 2006 || member of Quadperformance Racing Team
als je je filter waterdicht wilt maken zal dit altijd ten koste gaan van je
flow
ik heb een twin air met outerwear op mijn banshee
en rij zonder deksel en dus ook snorkel
zolang je niet onder water sta met je banshee en je filter en outerwear zijn goed ingevet kun je heel veel water maken als dit per ongeluk gebeurd
zorg er wel voor dat je het plastic tuitje onderaan je bak eraf haalt zodat eventueel water er ook gelijk uit kan
ik rij altijd zonder deksel en ik kan uit ervaring vertellen dat als je filter goed vet is dan kan hij heel veel vocht afstoten
want vocht en olie verdragen elkaar niet goed
als ik mijn ingevette filter onder de kraan houdt dan loopt het water er zo vanaf en mijn filter blijft droog
ook als ik heb gereden onder natte omstandigheden is mijn filter aan de binnenzijde kurkdroog
ook is het zo dat een schuimfilter langer tegen water kan dan een k&n
omdat die helemaal is ingevet en een k&n alleen met olie wordt behandeld en van katoen is
maar als je meer wilt weten dan licht ik nog graag het e.e.a.toe
je keuze is natuurlijk geheel persoonlijk of je een k&n of een twin air koopt
en je kunt met gemak zonder deksel rijden alleen zul je wel wat vaker je filter moeten reinigen (zowel k&n als twin air etc.)
en als je het echt heel bar gaat maken met je rij omgeving (water) kun je altijd je deksel er weer op doen (loopt ie alleen wat rijker maar dit kan absoluut geen kwaad
en als je denk dat het weer kan is haal je gewoon je deksel er weer af
ik heb alle omstandigheden al meegemaakt met mijn banshee
en ik ben meer voorstander van een goed schuimfilter
en bij goed onderhoud van je filter met de juiste middelen
gaat hij net zo lang mee als een k&n
ik rij zonder deksel met complete fmf pijpen
main jet 290 en pilot jet 30
naalden gewoon op de standaard clip en ook de luchtschroef onveranderd
en ik heb veel instellingen geprobeerd maar dit rijdt het best
en ik kan als het moet ook met deksel rijden (zonder snorkel dit scheelt ook al aanzienlijk)