Pagina 1 van 2

Onderhoud 450 vs andere

Geplaatst: zo 24 feb, 2008 11:10
door nickon
Na het gebruiken van de zoekfunctie met als zoekterm 'onderhoud 450' ben ik al heel wat wijzer geworden
(schoonmaken luchtfilter, verversen olie, bedankt aan ivoman voor deze zeer informatieve topic (http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=10420) :wink: )
maar bleven nog een paar vragen onbeantwoord.

Wat ik heb opgevangen is dat een yfz/ltr450 e.d. meer onderhoud vragen dan andere quad, pakweg een raptor700 of een LTZ400.

Is het enige verschil op gebied van onderhoud dan dat de zuiger van een 450 (om de +-100uren) vervangen moet worden, of zijn er nog 'addertjes' onder het gras?
Vraag is dan ook hoeveel kost het om zo een zuiger te vervangen en eventueel met hoevele kilometers komt +-100 uren overeen?

alvast bedankt,
nick :buig: :D

Geplaatst: zo 24 feb, 2008 11:47
door No Limit W-tec
Velen halen de 100 uren niet met een 450 wat betreft zuiger. Als je op veilig wil spelen moet je om de 40-50 uren vervangen.

Geplaatst: zo 24 feb, 2008 12:34
door de_jerre
No Limit W-tec schreef:Velen halen de 100 uren niet met een 450 wat betreft zuiger. Als je op veilig wil spelen moet je om de 40-50 uren vervangen.
nochtans ik ken er een paar dat 120 uur me de zuiger reden zonder problemen en dan staken ze een nieuwe, zo zijn er veel dat ik ken :?

Geplaatst: di 26 feb, 2008 21:24
door Dempsey
wanneer moet je een nieuwe zuiger steken in een z400?

Geplaatst: di 26 feb, 2008 21:37
door kane
als bij je Z je zuiger aan vervanging toe is dan geef je hem best volledige revisie ...

Geplaatst: di 26 feb, 2008 21:43
door coolboyke
kane schreef:als bij je Z je zuiger aan vervanging toe is dan geef je hem best volledige revisie ...
hoe merke je dat em versleten is ? hoe lang zou dat meegaan ? toch zeker minimum 500 uur ? wat dat blok is wel zeer duurzaam dacht ik toch ?

srry vo al die vragen :p

grtz

Geplaatst: zo 22 jun, 2008 20:13
door nickon
Even dit topicje nog eens naar boven halen,

kunnen 450 eigenaars (ltr in specifiek, weet niet of dat veel verschil maakt)
hier eens zeggen hoeveel ze ongeveer spenderen aan onderhoud voor hun 450 per jaar?
dus alleen aan onderhoud niet aan upgrades :)

alvast bedankt

Geplaatst: di 24 jun, 2008 20:29
door s.michiel
Voor mij is het een oliefilter van 7,5 euro per maand een liter of 2/3 olie per maand en dat is het dan
en luchtfilter enzo maar dat is met iedere quad we hebben hier meer problemen met de DS650 die een onderhoudsvriendelijke motor zou hebben

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 12:43
door nickon
s.michiel schreef:Voor mij is het een oliefilter van 7,5 euro per maand een liter of 2/3 olie per maand en dat is het dan
en luchtfilter enzo maar dat is met iedere quad we hebben hier meer problemen met de DS650 die een onderhoudsvriendelijke motor zou hebben
voor de rest geen onderhoud ? :shock:
er wordt toch gezegd na zoveel uren draaitijd krukas vervangen e.d. ? (en dat is een kostelijke grap)

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 12:49
door z400_racer
velen doen om de 40/50/60 uur revisie van piston en dergelijke, een krukasje houd het wel wat langer vol dan dat 60 bedrijfsuren

Geplaatst: wo 25 jun, 2008 16:12
door L crosser
ik denk als je gewoon normaal rijdt me de LTR zou je echt niet veel problemen moeten krijgen bij 50 uur mist je hem natuurlijk wel goed onderhoud eh (olie+ oliefilter) :wink:

Geplaatst: do 26 jun, 2008 19:13
door s.michiel
tegen mij hebben ze gezegd dat ik 80 uren kan draaien ongetuned en tegen dan is hem al lang verkocht

Geplaatst: vr 27 jun, 2008 07:47
door L crosser
idd dat is ook precies mijn ged8ten :wink:

Geplaatst: vr 27 jun, 2008 15:43
door Randy Yamaha
Met de Yfz 450 na 40 uure een andere zuiger en om de 6 uur rijde andere olie erin maarja als je dat omrekent met een 2takt banshee kwa bezine komt het op het zelfde uit :P ( me vorige quad ) :evil:

Geplaatst: vr 27 jun, 2008 17:02
door nickon
als (toekomstige) recreatieve rijder vind ik dat nogal veel kosten..

alle als ik het goed begrijp heb je die kosten niet bij een z400 of rappie700