Pagina 1 van 2
Honda ATC 250r van '83 of '84
Geplaatst: wo 02 apr, 2008 17:51
door Quadzillaboy
Hier een paar foto's van mijne honda atc250r van 1983 of 1984. Er staat niets meer op maar het is één van de twee. Het is er eentje van de laatste lucht gekoelde.
Hij is al bijna uit mekaar. Er moet een nieuwe zuiger in. Want het ding was vastgelopen. Het was nog altijd de originele maat die erin zat. En nieuwe lagers op de krukas. Voor de rest is de plastiek om zeep, de remmen werken niet, er zit geen olie meer in de voorvork. Dus meer als werk genoeg.
Het enige probleem dat ik heb is dat ik de as niet uit de achterbrug krijg. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niets lukt. Ik kan de as ook bijna niet ronddraaien

Re: Honda ATC 250r van '83 of '84
Geplaatst: wo 02 apr, 2008 18:00
door epix no-fear
dat is een bekent probleem van honda.
lucht sleutel al geprobeert?
overal kruipolie tussen spuiten waar het maar kan en dan de luchtsleutel erop.
laten slaan tot ie soepel rond draait en dan eruit tikken.
is dit een nieuw project christoph?
zo ja, wat ga je er mee doen? mx klaar maken of iets dergelijks?
Geplaatst: wo 02 apr, 2008 18:30
door L crosser
joa idd probleem ens met de luchtratel en zal wel een mooi project worden ik ga het zeker volgen

Geplaatst: wo 02 apr, 2008 18:44
door Jockey
als ie net zo knap wordt als je TRX
nog veel werk dus
succes en tot een van dezer
Geplaatst: wo 02 apr, 2008 20:05
door Quadzillaboy
Ik ga hem gewoon rijdend maken. Hier loopt nog iemand rond van 13 jaar die ook graag wil rijden

.
Ik heb hier nog velgen liggen (die waren normaal verkocht aan ICHE, spijtig) en daar ga ik 18" kenda klaw banden opleggen. Bij de originele velgen hebben ze gereden met de moeren los en de gaten zijn helemaal ovaal.
Ik kan geen dopsleutel zetten op de as. Wel een steeksleutel 21. Hij draait al iets gemakkelijker rond maar dat is het ook. Ik denk dat hij vast geroest zit in de naaldlagers. Als ze de zuiger nog niet hebben vervangen op 25 jaar dan zal die as ook nog wel nooit los zijn geweest.
Ik kan wel geen service manual vinden van dat jaar. Als iemand dat weet mag hij het altijd zeggen
Geplaatst: wo 02 apr, 2008 21:54
door mx jake
m10 draad in de as tappen, daar een draadeind in draaien, dan een buisje er overheen, daar weer een plaatje met een gat over, moer er op en draaien maar
er zitten 2 bussen in je naaldlagers, waar deze as doorheen zit, en waarschijnlijk zit je as aan deze bussen vastgeroest
dus draaien aan de as helpt niet, om dat die bussen in je lagers draaien
Geplaatst: wo 02 apr, 2008 22:47
door JohnBeton
Heb ik u niet ooit horen zeggen dat trikes niet direct uw ding waren

Haha

Ik heb ook nog achter die trike zitten vissen, maar ik heb gepast omdat ik hem niet kan zetten, geen plaats.
Veel success ermee,.
Voor die achteras, is het de moer die je niet los krijgt of krijg je de as niet door de carrier ?
Geplaatst: do 03 apr, 2008 07:29
door mx jake
het gaat om de achterbrugas john
niet om de achteras
Geplaatst: do 03 apr, 2008 08:14
door Quadzillaboy
JohnBeton schreef:Heb ik u niet ooit horen zeggen dat trikes niet direct uw ding waren

Haha ;
Voor die achteras, is het de moer die je niet los krijgt of krijg je de as niet door de carrier ?
Ik heb er ook nog nooit meegereden. Maar na bijna 14 dagen thuis te zitten met zo een weer kwam ik daar op uit. Daarbij.
En het is zoals mx jake zegt. Het is de as door de achterbrug.
@ mx jake. Bedankt voor de tip. Ik ga dat dadelijk eens proberen
Geplaatst: do 03 apr, 2008 10:38
door JohnBeton
ah, ca va, verkeerd begrepen

Geplaatst: do 03 apr, 2008 13:16
door Quadzillaboy
Ik krijg er geen beweging in. De draadstang van M10 draai ik gewoon over. Onder spanning zetten en met de hamer erop, geen enkel beweging. En eerst moet die as eruit voor dat ik het motorblok er kan uitnemen
Als je nog tips hebt mag je het altijd laten weten

Geplaatst: do 03 apr, 2008 13:54
door JohnBeton
Kunt ge die er niet doorkloppen ?
't is Nr17 in onderstaand schema dat ge bedoelt:
http://www.bikebandit.com/assets/schema ... 280076.gif
Als ze een beetje meedraait, dan moet ze volgens mij door te kloppen zijn.
Geplaatst: do 03 apr, 2008 14:48
door Quadzillaboy
Dat is onduidellijk. Als dit hetzelfde is dan is het nr.17
http://www.cmsnl.com/img/Honda_SWINGARM ... 1B2001.gif
Het gemaakt zoals mx jake het zei en dan met de hamer erop. Geen enkele beweging. En de as draait goed rond
Geplaatst: do 03 apr, 2008 15:58
door mx jake
als je hem zo niet los krijgt, zal er niet veel anders op zitten, dan doorzagen
bussen NR7 zitten aan je as geroest, en het kan best zijn dat je de as kan draaien maar die bussen draaien dan ook
Geplaatst: do 03 apr, 2008 17:30
door Quadzillaboy
Maar ik kan de as niet meer krijgen bij honda.