Pagina 1 van 1
met de quad in frankrijk
Geplaatst: za 05 apr, 2008 15:11
door Lucifer
In Juli rij ik met enkele motorijders mee naar d'Ardeche in Frankrijk. Bij deze dus enkele vragen:
Mag je met een quad in Frankrijk ook op de baan rijden?
speciale regels om rekening mee te houde?
Geplaatst: za 05 apr, 2008 16:31
door Alfredo
In Frankrijk mag je perfect met de quad op de baan rijden, alleen de homologatie is er strikter. Zo ben je daar wel verplicht om richtingaanwijzers, een spiegel (eentje is voldoende), een claxon (toeter) en snelheidsaanwijzer te plaatsen. Hoe ze dus reageren op buitenlandse quads die hier niet aan voldoen, valt moeilijk te zeggen. Op zich mag het geen probleem geven, omdat je inschrijvings- en verzekeringsattest internationaal erkend zijn, maar als er eentje moeilijk over doet... Je weet hoe dat gaat, dan delf je toch het onderspit.
Als je deze wel hebt, dan moet je je uiteraard geen zorgen maken.
Geplaatst: za 05 apr, 2008 18:52
door flyingquad
Alfredo schreef:In Frankrijk mag je perfect met de quad op de baan rijden, alleen de homologatie is er strikter. Zo ben je daar wel verplicht om richtingaanwijzers, een spiegel (eentje is voldoende), een claxon (toeter) en snelheidsaanwijzer te plaatsen..
is hier ook verplicht zie maar op je inschrijvingformulier
Geplaatst: za 05 apr, 2008 19:15
door Alfredo
Je hebt uiteraard gelijk dat het ook op je papieren staat, maar er staat ook vermogen = 15 kW op, wat bij niemand klopt. In België lijkt men er zelf niet zeker van te zijn, of wordt het in ieder geval gedoogd. In Frankrijk treedt men strenger op.
Geplaatst: za 05 apr, 2008 19:42
door FlangleR
flyingquad schreef:Alfredo schreef:In Frankrijk mag je perfect met de quad op de baan rijden, alleen de homologatie is er strikter. Zo ben je daar wel verplicht om richtingaanwijzers, een spiegel (eentje is voldoende), een claxon (toeter) en snelheidsaanwijzer te plaatsen..
is hier ook verplicht zie maar op je inschrijvingformulier
ja bij mijn weten staat daar niets op mijn papier over richtingaanwijzers/nen claxon/ne spiegel of nen kilometriek hoor
voor 4x4 is dit hier het geval of als je quad ingeschreven staat als landbouwvoertuig want dan moet je naar de keuring ermee !
Geplaatst: za 05 apr, 2008 20:37
door Sg6
op mijn papieren staat dit ook niet.
Niets ondervonden in Z frankrijk moja dan zaten wij grotendeels wel op landelijke weegjes.
Geplaatst: zo 06 apr, 2008 06:27
door flyingquad
effe verkeerd gekeken,
het staat op men gelijkvormigheidsattest:
VERLICHTING VOORAAN
koplamp CEE +kruislicht CEE + standlicht CEE
richtingaanwijzers CEE 2
VERLICHTING ACHTERAAN
standlicht CEE 1 + stoplicht CEE 1 + nummerplaat verlichting 1
richtingaanwijzers CEE 2
reflector CEE (niet driekoekig)
UITVOERING
VERKLIKKERLICHTEN: lichten-richtingsaanwijzers-alarmverlichting
achteruitkijkspiegels CEE +klaxon+verlichtesnelheidsmeter.
en daar onder staat het nog een keertje in de franse taal.
als je een yamaha hebt vanaf 2006 denk ik, moeten die voor de weg een officiele kit hebben.
2006 2007 werd deze nog door de dealer geplaatst.
vanaf nu worden ze door yamaha zo geleverd met de kit erop.
hoe het met andere merken zit weet ik niet!
gisteren heb ik een nieuwe raptor zien staan bij de dealer. die vertelde me!
dat als je de voorrem neemt je de achterrem ook neemt! dit heb ik nu niet getest?
er stonds een ander achterlicht op. het bloklicht die bij de meeste ergens aan het stuurstond.
was netjes achter de bumper gemonteerd.
verder vertelde die me dat de kit met papieren voortaan 1250euro kost. maar de katalogus prijzen
zijn wel een eindje gezakt. zo betaal je voor een nieuw model yfz 7900euro en raptor 700 8400euro
dit zonder papieren en kit dus eigenlijk blijven de prijzen het zelfde als je de baan opwil.
maar om te crossen scheelt dit wel.
Geplaatst: ma 07 apr, 2008 20:42
door Lucifer
bedankt voor de antwoorden, ik weet wat ik moet weten
