Pagina 1 van 9

Geplaatst: zo 09 mei, 2004 19:36
door Hanzie
bel eens naar marco ivm die cdi nikolas! hij is ook een yfz aan het prepareren en heeft die yfz nu binnen gedaan bij hertogs (www.hpi.be) voor te laten ontwerpen!

Geplaatst: zo 09 mei, 2004 19:49
door Mika
Als je andere a-armen neemt moet je eens rond kijken naar onderste armen waar het bevestigings-punt van de veren meer naar buiten staat zodat je langere veren kunt monteren, en die van Reiger zijn volgens mij wat langer te krijgen als die van Ohlins...

Geplaatst: zo 09 mei, 2004 20:19
door SlOoT
Long Travel heb je het over ?
Ik dacht dat Ohlins ook in Long Travel waren.

Ik heb zelf ook Ohlins, vering op aller zachts en een sprong van 7 meter ver en 2-3 meter hoog vangt hij perfect op :wink:

Geplaatst: zo 09 mei, 2004 20:20
door Hanzie
yfz veren zijn standaard super goed, meeste vervangen enkel de 2 voorste...

Geplaatst: zo 09 mei, 2004 21:42
door ger
als je toch naar fredriks ga kun je net zo goed even langs wil van der laan voor een setje a-armen die zijn minstens net zo goed (mss wel beter)
als lonestar
ik ken iemand die heeft lonestar op z'n raptor gehad en die heeft nu de armen van vls op z'n yfz en is er prima over te spreken
ook kun je ze speciaal op maat laten maken voor je vering bij vls
echt alles is mogelijk

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 06:20
door Hanzie
ja alles in mogelijk... zolang je het geld blijft aanvoeren 8)

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 06:36
door No Limit W-tec
Mika schreef:Als je andere a-armen neemt moet je eens rond kijken naar onderste armen waar het bevestigings-punt van de veren meer naar buiten staat zodat je langere veren kunt monteren, en die van Reiger zijn volgens mij wat langer te krijgen als die van Ohlins...
Ik heb mij laten zeggen van 't weekend dat de long travel A-armen (dus met bevestigingspunten meer naar buiten) niet noodzakelijk beter zijn. Zou bedoeld zijn voor de mensen die echt heel hoge sprongen maken (zoals de MX en Huevos in de VS) en dat ze voor het type dat wij doen, kleinere jumps en veel kippen minder geschikt zijn omdat veer te schuin gemonteerd staat.


De persoon in de Walen die de A-armen maakt, maakt die met verschillende montagepunten zodat je quad kan lager zetten als je dat wil (bvb supermotard).

Ohlins past de veren aan naar de maximum veerweg van je A-armen, Reiger trouwens ook.

Wat betreft VLS : mijn budget gaat niet ver genoeg. Ben op zoek rond de 800 € en moet wel lukken denk ik.

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 10:11
door No Limit W-tec
Hanzie schreef:bel eens naar marco ivm die cdi nikolas! hij is ook een yfz aan het prepareren en heeft die yfz nu binnen gedaan bij hertogs (www.hpi.be) voor te laten ontwerpen!
Heb vanmorgen gebeld naar Hertogs voor de CDI. 350 € + btw voor de CDI en 150 € + btw voor de programmatiekit... Niet van de poes dus. Je kan er 2-3 pk mee winnen zei de man aan de telefoon. Is vrij duur dus.

Dynatek kan ik hebben voor 475 €, dus ietsje goedkoper en er zitten 4 curves standaard in.

Bovendien heeft de YFZ450 een datalogmogelijkheid.

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 10:25
door Robby
wat bedoel je met prepareren? boren en klep en klepzittingen vergroten, krukas verlichten en herbalanceren? andere nokkenassen in?
als je dat doet gaat het wel nijg vooruitgaan hoor, die cdi ga je dan alang niet meer voelen als je al deze mods hebt gedaan hoor, denk ik. Heb ooit een xr250 enduro zo getuned en daar hingen we gewoon aan als we de gas opentrokken, ging even hard als een 500cc 2-takt juist dat hij maar de helft zoveel cc's had en een viertakt was.
greetz

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 10:44
door No Limit W-tec
sdsracer schreef:wat bedoel je met prepareren? boren en klep en klepzittingen vergroten, krukas verlichten en herbalanceren? andere nokkenassen in?
als je dat doet gaat het wel nijg vooruitgaan hoor, die cdi ga je dan alang niet meer voelen als je al deze mods hebt gedaan hoor, denk ik. Heb ooit een xr250 enduro zo getuned en daar hingen we gewoon aan als we de gas opentrokken, ging even hard als een 500cc 2-takt juist dat hij maar de helft zoveel cc's had en een viertakt was.
greetz
Het blok zelf gaan we (voorlopig) afblijven. De YFZ450 motor is zeer betrouwbaar en dat willen we zo houden. Ik heb de curve gezien met de hogedrukpiston erin en je wint er maar 1 tot 2 pk mee, dus daar zie ik het nut niet van in, want met hogedruk vermindert de betrouwbaarheid. Kleppen en dergelijke zijn perfect, en krukas verlichten hoeft ook niet voor mij.

Ik rij meest Endurance westrijden en dan krijgt de quad het hard te verduren en zit het meeste verschil nog steeds in de piloot. Voor BQR en MCLB moet je echt het onderste uit je motor halen omdat je maar 15 min hebt om te rijden en dan moet je vol kunnen gaan.

Maar een CDI veranderen is nu geen zo'n grote kost en je kan er toch een 3 pk mee winnen en ook het koppel een pak optrekken. Ook de datalogging en launch control interesseren me wel.

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 10:49
door Robby
hazo, mak snap het nu, ik dacht da het voor te vlammen was, ma tes vo endurance te rijden, zo nijg mogelijk rijden maar toch de motor zo betrouwbbaar mogelijk houden. i get it, ja dan is cdi wel een aanpassing.
Vindt het wel vreselijk dure dingen die cdi's. Daar blijf ik liever af, elektrischiteit is niet men specialiteit, al derest kank wel.
greetz

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 11:14
door ronnieb
Ik zou er een YZ uitlaat nokkenas op zetten.
Kosten 160 euro . goedkoopste mod voor veel vermogenswinst.
Verkoop die stomme beadlock velgen en koop die cdi, heb je veel meer aan.
En genoeg lucht laten aanzuigen,andere airbox+filter,

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 11:23
door No Limit W-tec
ronnieb schreef:Ik zou er een YZ uitlaat nokkenas op zetten.
Kosten 160 euro . goedkoopste mod voor veel vermogenswinst.
Verkoop die stomme beadlock velgen en koop die cdi, heb je veel meer aan.
En genoeg lucht laten aanzuigen,andere airbox+filter,
YZ nokkenas zit er al in, net als de YZ naald en carburator aangepast en de schitterende Yoshimura eronder waardoor je een enorm koppel krijgt. K&N filter zit erin, airbox aanpassen is niet nodig, gewoon zonder deksel. Zadel past perfect op de box zodat er toch geen water of modder bij kan.

Beadlock velgen ben ik zeer tevreden van, kan ik op 250-300 gr rijden zonder risico om mijn band van de velg te rijden. Anders heb je vroeg of laat zeker prijs !

Het wordt waarschijnlijk Dyna FS ipv Hertogs omdat de Dyna een datalogging heeft. Ben wel nog aan het navragen hoeveel data kan opgeslagen worden en wat juist gelogd wordt, dat het toch de moeite is. Zal wel professioneel staan hé, eventjes voor de show de laptop aan de quad hangen tussen twee manches :lol: :lol:

Dan alleen zorgen dat je de eerste bocht niet af gaat, anders sta je nogal voor schut... :oops:

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 12:05
door ronnieb
airbox mischien niet maar de slang van de carb naar de box is zwaar klote
moet gewoon een rechte buis zijn met een heeeel klein knikje
Afbeelding

Geplaatst: ma 10 mei, 2004 12:58
door No Limit W-tec
Heb ik ook al ronnieb, het wordt stilaan moeilijk om iets te vinden wat er NIET op zit :lol: :lol: :lol:

Alle hulp blijft niettegenstaande welkom !