Pagina 1 van 1

Suzuki LTR: Vlammen + enorme knallen uit leovinci uitlaat!

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 08:10
door bert 99
Hallo,

Ik rijd met een Suzuki LTR (2007) met daaronder een Leovinci uitlaat (full titanium), dit is de volledige lijn! Vorige zondag tijdens de eerste reeks geen enkel probleem maar na een halve ronde in de 2de reeks begon de quad enorme knallen te produceren (in alle vitessen en ook in neutraal)! Ik ben dan gestopt met rijden. Stilstaand of rijdend de quad maakt enorme knallen en er komen vlammen uit de uitlaat!

De quad heeft ook geen foutmelding via het rood alarmlampje!

Wat hebben we nu gedaan:

Alles nagekeken (fiches, uitlaat, luchtfilter) en alles zit nog goed vast
Kill switch uitgeschakeld
Injecteur gekuist (verneveld nog goed)
Kleppen gecontroleerd
een chip ingestoken om de quad meer benzine te geven! blijft knallen
een nieuwe bougie (de vorige stond mooi zwart, dus niet te arm)
opnieuw een geluidsdemper in de uitlaat gestoken om voor wat tegendruk te zorgen (vroeger zat er geen geluidsdemper in)! maar de quad blijft knallen en er komen nog steeds vlammen uit de uitlaat!

Als er iemand iets weet of hier ervaring mee heeft, laat het me weten aub

Dringend (morgen opnieuw wedstrijd :roll: )

Alvast bedankt

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 08:41
door L.D.
Kan het mengsel niet te rijk zijn?
Vlammen in de uitlaat is toch benzine die nog niet verbrand is...
Maar een ideetje hé...

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 08:55
door bert 99
We hebben de benzine toevoer vermeerdert en vermindert met de powerbox (chip waarmee je de benzine toevoer kan regelen), in beide gevallen bleven er vlammen en knallen uit de uitlaat komen.

bedankt voor de reactie.

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 09:52
door Ralph
Knallen = te arm. Heb je dat ding ooit weleens op de testbank gehad? Of ben je maar gewoon wat aan het rommelen met de injectie?

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 09:56
door kooyboy
denk dat de CDI [die regeld de ontsteking]defekt is of een draad onderbreking
mischien ook de sensor die het bovenste punt meet[zit bij je vliegwiel]
hoop dat je er wat aan hebt

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 10:24
door bert 99
We hebben de injecteur gecleand en gekeken als hij nog werkt. We dachten ook eerst dat hij te arm draaide maar door de powerbox aan te sluiten kunnen we zelf de benzine toevoer regelen! Toen we de quad eigenlijk teveel benzine gaven bleef hij nog knallen en schieten!


De CDI moet nog gecontroleerd maar dit lijkt ons zeer onwaarschijnlijk, maar we zullen dit vanavond toch checken

Bedankt voor de reacties :applaus:

Is er niemand die al hetzelfde probleem heeft gehad met zijn LTR?

mvg
Bert

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 10:52
door bertmat
Een idee, ben je zeker dat je goede massaverbinding hebt? Staan de batterijklemmen goed vast en zijn deze eventueel niet gecorrodeerd?

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 11:00
door bert 99
Ik zal dit vanavond checken, bedankt voor de tip!

knallen

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 11:17
door svenspeed450turbo
ik heb dat met fp uitlaat gehad ...

goederaad pouwercomander steken ...



het knallen licht aan de carbrateur ... daar zit en zwart magneetje ... en dat kan mss wat verschoven zijn ..



wij hebben er ook lang mee bezig geweest .. en nu heb ik en bom van en quad

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 11:20
door bert 99
@Sven: Maar met de powerbox (bij hoge of kleine benzinetoevoer) bleef de quad maar knallen en schieten!

We zullen de carbu checken

bedankt

Geplaatst: wo 30 apr, 2008 11:35
door kefke 11
bert 99 schreef:@Sven: Maar met de powerbox (bij hoge of kleine benzinetoevoer) bleef de quad maar knallen en schieten!

We zullen de carbu checken

bedankt
bert ,

svenneke had dit ook met zen ltr bij hem was het de injectie die kapot was geloof ik
en hij kreeg ook geen foutmelding of de mechanieker heeft hem dan aan de pc gehangen en vond weer niks van meldingen en dan zijn ze van suzuki zelf afgekomen en met hun programma wisten ze onmiddelijk wa het probleem was

Geplaatst: do 01 mei, 2008 21:03
door kooyboy
hoi bert 99
hoe ging het met de wedstrijd,maar liever nog loopt de quad weer goed?
ik ben erg benieuwt wat de storing was

Geplaatst: vr 02 mei, 2008 09:51
door bert 99
Hallo,

Na lang zoeken hebben we het gevonden. Er zat een klein scheurtje in de uitlaat maar langs de binnenzijnde van de quad zodat het niet echt opviel! Is nochtans een titanium uitlaat :shock:

We hebben dit maar woensdagavond laat gevonden en ik heb de wedstrijd met een KTM 525 gereden! :p Wat enorm goed meeviel!
Mijn LTR zal weer hersteld zijn voor de wedstrijd van zondag in Hooglede!

Iedereen bedankt voor de hulp
greet bert 99

Geplaatst: vr 02 mei, 2008 10:05
door bertmat
Wiens KTM was dat als ik vragen mag?