zinloos
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05
Super geiler Tag mit Euch, muß ganz schnell wiederholt werden...
Hier noch nen paar Bilder von mir von Euren Besuch:
Weitere Bilder Folgen noch,
Hier noch nen Video von der Burg, wo mein Baby meinen Rappen bewegt:
http://www.myvideo.de/watch/4105258/Pup ... er_Edition
[/url]
Hier noch nen paar Bilder von mir von Euren Besuch:
Weitere Bilder Folgen noch,
Hier noch nen Video von der Burg, wo mein Baby meinen Rappen bewegt:
http://www.myvideo.de/watch/4105258/Pup ... er_Edition
[/url]
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05
Hoi Kevin.KEVIN-RAPTOR #6 schreef:
Zij moeten daar ook naar de TÜV (keuring) , wij weten niet hoe goed wij het hier hebben op dat gebied. :
In Duitsland moeten ze wel naar de TÜV,maar ze zijn dan ook wel wettelijk in orde wat je hier in België niet kan zeggen .
Hier word heel veel aan quads getuned,maar wettelijk gezien is de quad hier niet meer in orde,maar ja zolang je niets ergs aan de hand krijgt zal er ook niemand iets op zeggen.
Ik persoonlijk had er niets op tegen dat hier in België ook zo één keuring was
Grt. Karl
Ook maar even een bijdrage posten op ons avontuur in Duitsland.
Dit was gewoon een ONVERGETELIJKE dag en deze zal nog vaker herhaald gaan worden daar bestaat al geen twijfel over.
Zo een gastvrijheid dat ge met die mensen hebt is gewoon ongelooflijk, en dit terwijl ge ze nog nooit ontmoet hebt en enkel kent van op een forum
Ze zijn zeer behulpzaam en staan met raad en daad klaar om te helpen op alle mogelijke manieren. Geen nijd, geen jaloezie nee integendeel daar heeft men bewondering voor elkaars werk of ideeën. Dit is tegenwoordig zeldzaam aan het worden.
Dan die wegen die we in de Duitse Ardennen gereden hebben ONGELOOFLIJK. Ge kunt door in een straal van 10 km rond het dorp te rijden 200 km maken zonder dat ge dezelfde wegen gebruikt. Klinkt raar maar is gewoon waar. Amai zo een mooie streek, gewoon een paradijs om met quads te rijden.
Ja het is idd veel besproken geweest over de nummerplaten maar dit is heel simpel. In Duitsland zijn ze gewoon verplicht om een nummerplaat vooraan te hebben om de doodeenvoudige reden dat ze daar langs voor flitsen voor snelheidsovertredingen. Het zijn ook geen replica platen vooraan zoals wij ze hebben maar officiële dus met stempel.
De TÜV lijkt idd voor bepaalde mensen een ideale oplossing voor mensen van hier om zogezegd de tuningquads beperkingen op te leggen. Maar laat jullie hierdoor niet misleiden hoor want ook daar hebben ze oplossingen voor. De uitleg hierover hebben we gisteren uitgebreid gekregen en er zijn manieren genoeg om door de keuring te geraken en wettelijk in orde te zijn. Achterpoortjes genoeg dus de wetten zijn ook te omzeilen, dat hebben er ons gisteren verschillende bewezen met hun quads.
Daar hebben ze tenminste de mogelijkheid om het voertuig als speciaal voertuig te laten keuren.
Net zoals de Raptors die ingeschreven staan als landbouwvoertuig. Die moeten wel een trekhaak hebben maar geen zwaailicht of snelheidsbegrenzing. Is ook een beetje logisch als ge het zo wilt bekijken, want tegenwoordig rijden de traktors ook harder dan 40 of 45 km/h.
Nee hoor daar mag uw quad voor de keuring zo laag tegen de grond liggen dat hij schuurt, ik zou eens willen weten of ze dit hier zouden toelaten op een keuring.
Net zoals die F1 look autootjes, zelfs die zijn legaal om te rijden en zijn ingeschreven, dit zou hier ook nooit mogelijk zijn.
Voor de Duitsers lijkt het hier het paradijs, en andersom ook misschien in sommige gevallen.
Ik weet 1 zaak zeker en dat is dat men ons daar vaker gaat zien en daar genieten van de gezellige sfeer die er heerst.
Net zoals ze daar een stammtisch hebben. Dus gewoon een wkelijkse samenkomst aan een hamburgerzak of dergelijke waar men samenkomt om gezellig bij te kletsen en spontaan gewoon aan een rit beginnen eventueel.
Zoiets bestaat hier ook allemaal niet jammer genoeg.
De volgende etappe die we naar ginder doen zal er 1 zijn dat we reeds van s'morgens vroeg daar zijn en een hele dag gaan rijden samen
Ik verheug me er al op
Groetjes Guido.
Dit was gewoon een ONVERGETELIJKE dag en deze zal nog vaker herhaald gaan worden daar bestaat al geen twijfel over.
Zo een gastvrijheid dat ge met die mensen hebt is gewoon ongelooflijk, en dit terwijl ge ze nog nooit ontmoet hebt en enkel kent van op een forum
Ze zijn zeer behulpzaam en staan met raad en daad klaar om te helpen op alle mogelijke manieren. Geen nijd, geen jaloezie nee integendeel daar heeft men bewondering voor elkaars werk of ideeën. Dit is tegenwoordig zeldzaam aan het worden.
Dan die wegen die we in de Duitse Ardennen gereden hebben ONGELOOFLIJK. Ge kunt door in een straal van 10 km rond het dorp te rijden 200 km maken zonder dat ge dezelfde wegen gebruikt. Klinkt raar maar is gewoon waar. Amai zo een mooie streek, gewoon een paradijs om met quads te rijden.
Ja het is idd veel besproken geweest over de nummerplaten maar dit is heel simpel. In Duitsland zijn ze gewoon verplicht om een nummerplaat vooraan te hebben om de doodeenvoudige reden dat ze daar langs voor flitsen voor snelheidsovertredingen. Het zijn ook geen replica platen vooraan zoals wij ze hebben maar officiële dus met stempel.
De TÜV lijkt idd voor bepaalde mensen een ideale oplossing voor mensen van hier om zogezegd de tuningquads beperkingen op te leggen. Maar laat jullie hierdoor niet misleiden hoor want ook daar hebben ze oplossingen voor. De uitleg hierover hebben we gisteren uitgebreid gekregen en er zijn manieren genoeg om door de keuring te geraken en wettelijk in orde te zijn. Achterpoortjes genoeg dus de wetten zijn ook te omzeilen, dat hebben er ons gisteren verschillende bewezen met hun quads.
Daar hebben ze tenminste de mogelijkheid om het voertuig als speciaal voertuig te laten keuren.
Net zoals de Raptors die ingeschreven staan als landbouwvoertuig. Die moeten wel een trekhaak hebben maar geen zwaailicht of snelheidsbegrenzing. Is ook een beetje logisch als ge het zo wilt bekijken, want tegenwoordig rijden de traktors ook harder dan 40 of 45 km/h.
Nee hoor daar mag uw quad voor de keuring zo laag tegen de grond liggen dat hij schuurt, ik zou eens willen weten of ze dit hier zouden toelaten op een keuring.
Net zoals die F1 look autootjes, zelfs die zijn legaal om te rijden en zijn ingeschreven, dit zou hier ook nooit mogelijk zijn.
Voor de Duitsers lijkt het hier het paradijs, en andersom ook misschien in sommige gevallen.
Ik weet 1 zaak zeker en dat is dat men ons daar vaker gaat zien en daar genieten van de gezellige sfeer die er heerst.
Net zoals ze daar een stammtisch hebben. Dus gewoon een wkelijkse samenkomst aan een hamburgerzak of dergelijke waar men samenkomt om gezellig bij te kletsen en spontaan gewoon aan een rit beginnen eventueel.
Zoiets bestaat hier ook allemaal niet jammer genoeg.
De volgende etappe die we naar ginder doen zal er 1 zijn dat we reeds van s'morgens vroeg daar zijn en een hele dag gaan rijden samen
Ik verheug me er al op
Groetjes Guido.
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Charger69 schreef:Ook maar even een bijdrage posten op ons avontuur in Duitsland.
Dit was gewoon een ONVERGETELIJKE dag en deze zal nog vaker herhaald gaan worden daar bestaat al geen twijfel over.
Zo een gastvrijheid dat ge met die mensen hebt is gewoon ongelooflijk, en dit terwijl ge ze nog nooit ontmoet hebt en enkel kent van op een forum
Ze zijn zeer behulpzaam en staan met raad en daad klaar om te helpen op alle mogelijke manieren. Geen nijd, geen jaloezie nee integendeel daar heeft men bewondering voor elkaars werk of ideeën. Dit is tegenwoordig zeldzaam aan het worden.
Dan die wegen die we in de Duitse Ardennen gereden hebben ONGELOOFLIJK. Ge kunt door in een straal van 10 km rond het dorp te rijden 200 km maken zonder dat ge dezelfde wegen gebruikt. Klinkt raar maar is gewoon waar. Amai zo een mooie streek, gewoon een paradijs om met quads te rijden.
Ja het is idd veel besproken geweest over de nummerplaten maar dit is heel simpel. In Duitsland zijn ze gewoon verplicht om een nummerplaat vooraan te hebben om de doodeenvoudige reden dat ze daar langs voor flitsen voor snelheidsovertredingen. Het zijn ook geen replica platen vooraan zoals wij ze hebben maar officiële dus met stempel.
De TÜV lijkt idd voor bepaalde mensen een ideale oplossing voor mensen van hier om zogezegd de tuningquads beperkingen op te leggen. Maar laat jullie hierdoor niet misleiden hoor want ook daar hebben ze oplossingen voor. De uitleg hierover hebben we gisteren uitgebreid gekregen en er zijn manieren genoeg om door de keuring te geraken en wettelijk in orde te zijn. Achterpoortjes genoeg dus de wetten zijn ook te omzeilen, dat hebben er ons gisteren verschillende bewezen met hun quads.
Daar hebben ze tenminste de mogelijkheid om het voertuig als speciaal voertuig te laten keuren.
Net zoals de Raptors die ingeschreven staan als landbouwvoertuig. Die moeten wel een trekhaak hebben maar geen zwaailicht of snelheidsbegrenzing. Is ook een beetje logisch als ge het zo wilt bekijken, want tegenwoordig rijden de traktors ook harder dan 40 of 45 km/h.
Nee hoor daar mag uw quad voor de keuring zo laag tegen de grond liggen dat hij schuurt, ik zou eens willen weten of ze dit hier zouden toelaten op een keuring.
Net zoals die F1 look autootjes, zelfs die zijn legaal om te rijden en zijn ingeschreven, dit zou hier ook nooit mogelijk zijn.
Voor de Duitsers lijkt het hier het paradijs, en andersom ook misschien in sommige gevallen.
Ik weet 1 zaak zeker en dat is dat men ons daar vaker gaat zien en daar genieten van de gezellige sfeer die er heerst.
Net zoals ze daar een stammtisch hebben. Dus gewoon een wkelijkse samenkomst aan een hamburgerzak of dergelijke waar men samenkomt om gezellig bij te kletsen en spontaan gewoon aan een rit beginnen eventueel.
Zoiets bestaat hier ook allemaal niet jammer genoeg.
De volgende etappe die we naar ginder doen zal er 1 zijn dat we reeds van s'morgens vroeg daar zijn en een hele dag gaan rijden samen
Ik verheug me er al op
Groetjes Guido.
die f1 look auto'tjes krijg je hier ook op de baan (kijk maar opt buggyforum), is alleen geen vraag naar want dat is max 110cc.
Is ook een beetje van onbekend, onbemind
link : http://www.bugriders.be/forum/showthread.php?t=167
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Hier nog een link van en slideshow die gemaakt werd. Daar staan ook foto's bij van hoe graag de laagrijders eens een ritje met de Grizzly wilden proberen
http://www.slide.com/r/vsnOEnJY0z_eC74L ... bedded_url
http://www.slide.com/r/vsnOEnJY0z_eC74L ... bedded_url
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05