Pagina 1 van 2

scooterbanden ?

Geplaatst: wo 07 mei, 2008 20:46
door tomas
Hallo een vriend van mij heeft op zijn quad scooterbanden gemonteerd in de maat 130/70/10
hij ligt voor nu ongeveer 8 cm lager denk ik
maar de wegligging is nu drastisch veranderd
hij trekt onder het rijden naar links en recht , best gevaarlijk als je hard rijdt,weet iemand mischien waar het aan kan liggen ?

oja achteraan heeft hij nog de originle banden

alvast bedankt


mvg tomas

Geplaatst: wo 07 mei, 2008 21:18
door yamahakoppel
als je vanvoor zakt en achter nog hoog dan komt het draaipunt van de voorste wielen recht boven elkaar waardoor de quad heel raar stuurt en zelfs niet echt bestuurbaar meer is

een optie is vanachter zakken zodat de quad terug plat komt

PS heeft hij enkel de voorste banden gelegt of ook verlagings blokjes op de veren

Geplaatst: wo 07 mei, 2008 21:21
door tomas
nee hij heeft alleen de scooter banden gemonteerd

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 13:13
door Tommyboy
Wat ik me afvroeg, die scooterbanden worden die erop gelegd voor het oog, schoonheid? Of hebben die dingen ook nut? Zijn dat eigenlijk gewoon 2 aparte bandjes die eigenlijk bedoeld zijn om op een scooter klasse B te liggen?

Want wat me opvalt is dat iedereen die wilt beginnen met de uitbouw van zijn quad eerst scooterbanden erop legt, verlaagd en na een paar maanden terug gewone dunne baanbanden erop legt.

Groetjes

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 15:20
door DaZoe
Zijn smaken die verschillen that's all ! :bier:

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 15:44
door Rappy700
De besturing van de quad op hoge snelheid kan ook nadelig zijn als je met spoorverbreders en verlaagde spiralen zit.
Het beste is nog steeds andere A-armen als je de quad wil verlagen.
Maar ja dat kost dan weer natuurlijk.
:crossercool: of op t'gemak rijden en genieten van t'schoon weer.

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 16:54
door tomas
Het probleem dat die alle kanten trekt is verholpen het lag aan een lagertje in de A armen,maar nu stuurt die zwaarder als voorheen . hoort dat zo?
door de scooter banden is die lager komen te liggen en breder komen te staan, ik weet niet of het daar mee te maken heeft.hij rijd nu wel lekker rechtdoor,maar stuurt veel zwaarder

kan iemand mij hier iets over vertellen


mvg tomas

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 17:01
door Mika
Waarschijnlijk zullen je nieuwe velgen een andere offset hebben en ligt het wiel meer naar buiten, hierdoor stuurt hij wat zwaarder.

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 20:40
door tomas
nee hij heeft originel velgen alleen scooter banden


maar hij staat wel breder dan origineel (door de scooterbanden) dus als ik het goed begrijp is het hoe breder de voorwielen uit elkaar staan hoe zwaarder die stuurt?

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 21:51
door yamahakoppel
tomas schreef: door de scooter banden is die lager komen te liggen en breder komen te staan
oke lager komt die omdat het profiel van de band lager is maar breder geen mm
als de veren nog origineel zijn en nog op de originele plaats staan komt die niet breder
normaal stuurt die lichter omdat het raakvlak van de band kleiner is en dus minder weerstand heeft op de baan
het zwaarder sturen als je ander velgen zet ( met andere off-set) of spoorverbreders komt omdat het punt dat het wiel stuurt en het raakvlak van de band verder komt te staan
maar je zegt dat uw vriend enkel de banden heeft verwisselt dus geen andere velgen geen spoorverbreders of veren of verlagingsblokjes dus normaal moet die lichter sturen

kun je eens een foto posten van de quad en over welke quad gaat het

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 21:54
door tomas
als de scooterbanden lager zijn dan de originele banden betekent toch dat de a armen hogerm komen te staan(horizontaal) dat betekent dus dat die automatisch breder komt te staan

kan op het moment geen foto posten
zal even vragen of ie online komt

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 22:02
door yamahakoppel
als de A armen van positie veranderdt zijn is er dus meer veranderd dan de banden alleen :!:

en als de A armen horizontaler staan moet het spoor opnieuw geregeld worden

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 22:38
door tomas
hoe kleiner de banden hoe horizontaler de a armen toch komen te staan

maar hij heeft de spoor wel afgesteld

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 23:08
door zilladude
ligt gewoon aan de banden , zet er gewoone banden op en het probleem is opgelost , of ne stuurdemper

Geplaatst: ma 12 mei, 2008 23:19
door tomas
ja ik heb het even na gevragen
en hij heeft de bovenste a armen ook aangepast hij heeft de achterste stang 1 cm ingekort zodat de arm nu naar achter wijst als het ware

zoals Paul Snip van hier
en een stuur demper is toch om de schokken op te vangen niet om lichter te sturen toch

het gaat trouwens om een bashan :p 200cc 8)