Pagina 1 van 2
moeilijk startende quad
Geplaatst: zo 18 mei, 2008 16:11
door oakleyz
beste mensen
wie kan mij een beetje opweg helpen met mij probleem
ik heb een linhai 260cc
en de laatse tijd start hij slecht
na een minuut of drie starten dan krijg ik hem aan de praat
naar de garage geweest en zij dachten misschien bougie en/of bougiekop
die zijn nu vervangen en hij starte weer goed, maar ...voor 3 dagen
nu ben ik weer bij af 3-4 minuten en hij start pas weer
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
ik hoor t graag
bvd oakleyz
Geplaatst: zo 18 mei, 2008 19:42
door kees
Hallo,
Linhai zijn bij mijn weten chinese of taiwanese quads. Hier staat overal op het forum dat je deze beter niet kan kopen maar goed. En als je er dan eentje koopt, zul je deze helemaal moeten opknappen. Het slechte starten kan ik jouw geval heel veel zijn omdat heel veel niet klopt aan deze quads en/of los zit. Bougie lijkt mij sterk, ga eerder je benzine leidingen eens na. Kijk je koppakking e.d eens na. Meestal zie je van buiten waar het aan ligt bij deze quads.
Succes.
Geplaatst: zo 18 mei, 2008 21:26
door Alfredo
Sorry hoor kees, maar dat antwoord slaat echt nergens op. Er zijn al meerdere topics voorbij gekomen over startproblemen, en daar gaat het evengoed over Yamaha, Honda, Suzuki, ...
Er kan altijd wat vuil in de benzinetank zitten, bij eender welk model.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ht=starten
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ht=starten
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ht=starten
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ht=starten
Hier staat waarschijnlijk wel iets tussen, anders zou je de zoekfunctie eens moeten gebruiken.
Geplaatst: zo 18 mei, 2008 22:09
door Verlintje
Zou inderdaad oppassen met dit -Taiwanees- merk af te breken.
Ze maken daar al langer, met succes, twee- en vierwielers dan de leeftijd
van menigeen van de forumgangers hier.
Vooreerst eens kijken als je ontsteking hebt bij het starten, dan verder
kijken naar bougie, klepspeling eens controleren, carburator checken... .
In 't slechtste geval compressietest uitvoeren.
Geplaatst: zo 18 mei, 2008 22:17
door JohnBeton
als het met een nieuwe bougie wel goed gaat voor een paar dagen, dan zou ik eens een ander type bougie proberen. Blijkbaar rij je die bougie telkens kapot, misschien eens een bougie met andere temperatuur proberen.
Geplaatst: zo 18 mei, 2008 22:36
door cyclonedriver
stator vervangen.
Geplaatst: ma 19 mei, 2008 21:02
door oakleyz
goeden avond
vast bedankt voor alle reacties
mijn keuze voor linahai was omdat deze onder licensie staan van yamaha wat erg betrouwbaar is
kan mijn probleem ook veroorzaakt worden door een slecht contactslot ?
en/ of de bougie kabel?
bvd oakleyz
Geplaatst: wo 21 mei, 2008 07:57
door wilko
kees schreef:Hallo,
Linhai zijn bij mijn weten chinese of taiwanese quads. Hier staat overal op het forum dat je deze beter niet kan kopen maar goed. En als je er dan eentje koopt, zul je deze helemaal moeten opknappen. Het slechte starten kan ik jouw geval heel veel zijn omdat heel veel niet klopt aan deze quads en/of los zit. Bougie lijkt mij sterk, ga eerder je benzine leidingen eens na. Kijk je koppakking e.d eens na. Meestal zie je van buiten waar het aan ligt bij deze quads.
Succes.
En jij wilden in het begin nog wel een adly rs 50
niet iedereen heeft een pap en mam die hun quad betaald.
zucht
Btw elk half jaar bougie nieuw. En kijk ook eens naar je accu.
Ik rij nu al 2 jaar op mijn 260 en dit zijn de enige kosten die ik heb.
O ja 40km per dag woon werk.
Geplaatst: wo 21 mei, 2008 16:07
door Ligone
ik heb de indruk dat de chinese quad hier nog zwaar onderschat wordt. vergeet nie dat de japjes waar jullie mee rijden ook uit datzelfde ontwikkelstadium komen en dat de chinezen dit proces blijkbaar nog sneller doen. De namaak "dax" is al beter dan de originele dus ik zou nie te hard van stapel lopen als het op de chineesjes aankomt.
Geplaatst: wo 21 mei, 2008 16:35
door Scratch
als we nog een jaartje of 2 wachten dan zullen de chineesjes bijna net zo goed zijn als de jappanners of misschien zelfs beter...
kijk maar is naar de verschillen van deze 2 bashans:
1 van de nieuwe:
http://link.marktplaats.nl/168287756
De oude:
http://link.marktplaats.nl/168358655
en een supermotard achtig iets de laatste 3 foto's:
http://link.marktplaats.nl/168286734
greetz
Geplaatst: wo 21 mei, 2008 19:37
door cyclonedriver
@ligone : de namaakdax beter dan de originele ? WHOEHAHAHAHAH
goe bezig
@schratch : gij zij wel ne straffe da ge kunt een "kwaliteitsoordeel" kunt uitspreken na het zien van deze twee advertenties
proficiat, ik zie enkel twee maal dezelfde chinese rotzooi
Geplaatst: wo 21 mei, 2008 20:00
door Scratch
ja het is nog rotzooi,
maar de nieuwe bashan zoals op de 2e foto is al wel sterk verbeterd tegen over het oude model, en daar kunnen meer mensen hier van het forum over mee praten. Dit betekent niet dat ik ze goed vind maar ze worden wel beter...
toch zou ik ze nog lang niet kopen, ik haal liever een bekent merk...
greetz
Geplaatst: wo 21 mei, 2008 20:23
door Randy Yamaha
Je heb goed kans dat je bougie nat slaat , tis maar een tip
Geplaatst: ma 26 mei, 2008 12:10
door cobby
Als het probleem 3 dagen weg is na het vervangen van de bougie dan zal daar ergens het probleem zitten.
Ze trilt toch niet gewoon los.
Of ergens een aanhegting die langzaam loskomt.
Wanneer die niet goed meer start probeer alles weer aan te draaien en kijk of dit helpt.
En anders zoals jhon zegt andere type bougie proberen.
Of de bedrading eens nagaan mischien ergens eentje doorgesleten en slecht doorgeven dan.
Geplaatst: ma 26 mei, 2008 12:36
door cyclonedriver
ik dacht dat ik het antwoord al gegeven had...