Pagina 1 van 2

2009 modelen yamaha

Geplaatst: vr 06 jun, 2008 17:28
door mx jake
http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... rview.aspx

het lijkt wel of ze steeds sneller met de nieuwe modellen komen
we zijn nog niet eens halverwegen 2008

Geplaatst: vr 06 jun, 2008 17:51
door No Limit W-tec
Zie weinig nieuws... Terug geen injectie zoals door velen verwacht, maar dat is naar mijn mening alleen maar voordeel, injectie is enkel goed om milieu regels te voldoen.

Geplaatst: vr 06 jun, 2008 20:17
door zilladude
die zwarte 700 vind ik wel vet !

Geplaatst: vr 06 jun, 2008 21:10
door L crosser
is die raptor 90 niet nieuw dan ?

Geplaatst: vr 06 jun, 2008 21:36
door yamahakoppel
vind die zwarte 700 ook vet heb blijkbaar mijn nieuw kappen set te vroeg gekocht :p
maar deze zou toch niet passen op een 2007 model omdat het dashbord anders is ben benieuw om deze in het echt te zien

Geplaatst: vr 06 jun, 2008 22:00
door mx jake
ben het niet helemaal met de stelling eens dat injectie alleen voor het mileu goed is
F1 en moto GP hebben ook injectie en daar telt het mileu niet echt, pks echter wel
als ze meer pks kunnen pakken met een carb, reden ze daar wel mee


en ook injectie kan te rijk staan

Geplaatst: za 07 jun, 2008 16:17
door quadje
hey
dat yamaha onderhand maar eens met een zwaarder model uit komt
want die loopt veel achter vegeleken met cam am
800cc v twin blok
dat had ik veel liever onder een raptor gehad
als een 680cc met injectie

maar dat is mijn mening
gr peter

Geplaatst: za 07 jun, 2008 17:32
door bigboy00
idd injectie zorgt er juist voor dat de motor de juiste hoeveelheid mengsel krijgt
en past zich veel beter aan, aan de bedrijfstoestand van de motor...

Geplaatst: za 07 jun, 2008 18:58
door D4rk Pr1nc3
het enig verschil met model 2008 is de kappen set voor de rest kon ik geen verschil vind op de site van yamaha :(

Geplaatst: zo 08 jun, 2008 12:58
door Boncari
D4rk Pr1nc3 schreef:het enig verschil met model 2008 is de kappen set voor de rest kon ik geen verschil vind op de site van yamaha :(
De raptor 700 heeft ook een digitale meter, wat ik een erg goed idee vind :applaus:
De raptor 700 SE vind ik wel mooi! :)

Maar waarom een raptor 90 ipv de 50 en 80 weet ik niet :? !

Geplaatst: ma 09 jun, 2008 07:26
door No Limit W-tec
quadje schreef:hey
dat yamaha onderhand maar eens met een zwaarder model uit komt
want die loopt veel achter vegeleken met cam am
800cc v twin blok
dat had ik veel liever onder een raptor gehad
als een 680cc met injectie

maar dat is mijn mening
gr peter
Begrijp ook niet dat ze nooit iets doen met het TDM blok, dit zou een bomquad opleveren !

Geplaatst: ma 09 jun, 2008 07:29
door No Limit W-tec
mx jake schreef:ben het niet helemaal met de stelling eens dat injectie alleen voor het mileu goed is
F1 en moto GP hebben ook injectie en daar telt het mileu niet echt, pks echter wel
als ze meer pks kunnen pakken met een carb, reden ze daar wel mee


en ook injectie kan te rijk staan
Het verschil tussen moto GP en quads zit hem vooral in centen. Als je idd een hoogwaardig injectiesysteem op de quad zet dan kan je misschien betere resultaten halen dan met carb, maar dan spreken we van systemen van tegen de 1000 euro en dat is heel verschil met wat nu standaard gemonteerd wordt.

Er wordt verwacht dat Honda in 2009 op de CRF injectie gaat steken maar wij gaan lekker nog wat rijden met 2008. Minder electronica, geen batterij, minder stress,...

Geplaatst: ma 09 jun, 2008 10:42
door Dutje#82
onbegrijpelijk, ze veranderen niets aan de YFZ, dit word een misstap,
alle andere merken evolueren snel, yamaha raakt achterop zoals honda achterop geraakt...

Geplaatst: ma 09 jun, 2008 10:56
door No Limit W-tec
Je mag niet vergeten dat we in een sterk dalende verkoop zitten. Dan wegen ze af of de investeringen wel rendabel zijn. Met een race ready yfz hadden ze met minimum aan werk echter wel verkoop kunnen terug winnen van LTR en KTM.

Geplaatst: ma 09 jun, 2008 16:36
door mx jake
suzuki is heeft ook al injectie op 450 crosser (loopt niet slecht)
en de ltr 450 heeft ook geen problemen met injectie

volgens mij is het gewoon aant idee wennen
straks wil je nie anders meer

vergeet niet dat je een grotere doorlaat kan gebruiken dan bij een carb
bij een carb word benzine aangezogen door vacum
hoe groter de carb, hoe minder vacum

bij een injectie systeem, word de benzine naar binnen gespoten, en zou je in de praktijk een inlaat kunnen nemen van bijv 55mm