Pagina 1 van 1
welke kmteller?
Geplaatst: za 07 jun, 2008 12:47
door chelle z400
ik zou graag een snelheidsmeter jhebbe want weet nooit hoe snel ik rijd,nu is mijn vraagje welke zijn goed en makkelijk te montere want ik zou da zelf doen als da ni te moeilijk is,en moet ik dan ook altyd een houder hebbe want heb 1 gezei nin quadshop,trailtech opzoiets ma das 88euro zonder houder en houder is 125 euro maar heb ik een houder nodig?kan imenad mij deringend uitleg geve want zou da vandaag nog wille zette
Geplaatst: za 07 jun, 2008 13:03
door Steffen
je kan ook een trailtech kopen zonder houder.
met houder is het wel mooier en beter beschermd.
je hebt ook nog andere tellers, waaronder de tnt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
ik denk dat er velen op dit forum met de trailtecht endurance en de trailtecht vapor rijden.
Geplaatst: za 07 jun, 2008 13:07
door chelle z400
Steffen schreef:je kan ook een trailtech kopen zonder houder.
met houder is het wel mooier en beter beschermd.
je hebt ook nog andere tellers, waaronder de tnt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
ik denk dat er velen op dit forum met de trailtecht endurance en de trailtecht vapor rijden.
maar is die trailtech moeilijkt e plaatste want ken daar nix van
Geplaatst: za 07 jun, 2008 13:21
door Steffen
ik heb mijn quad gekocht en toen zat dat er op.
normaal zit daar wel een boekje bij met instructies. er zit ook een magneet bij dacht ik.
moeilijk zal het niet zijn, maar je zal wel de instructies moeten volgen.
Geplaatst: za 07 jun, 2008 13:30
door z400_racer
je hebt de trialtech endurance en de trialtech vapor(meer functies), ikzelf heb de vapor en ben er tevreden van kost 125€ en die kun je monteren met bijgeleverd houdertje(wel plastik) voorlopig kan ik er zo mee voort.. kvind de houder nogal aan de dure kant dus daar wacht ik nog effkes mee
dies ni noodzakelijk eh
keb em zelf geinstalleert en da is tamelijk makkelijk geen moeite mee gehad
aan jou de keuze, kan je makkelijk zelf installeren
Geplaatst: za 07 jun, 2008 18:08
door chelle z400
z400_racer schreef:je hebt de trialtech endurance en de trialtech vapor(meer functies), ikzelf heb de vapor en ben er tevreden van kost 125€ en die kun je monteren met bijgeleverd houdertje(wel plastik) voorlopig kan ik er zo mee voort.. kvind de houder nogal aan de dure kant dus daar wacht ik nog effkes mee
dies ni noodzakelijk eh
keb em zelf geinstalleert en da is tamelijk makkelijk geen moeite mee gehad
aan jou de keuze, kan je makkelijk zelf installeren
pfff lukt ni zou ni wete hoe quad ligt helemaal open weet ni hoe zou gij mij nu kunne uitlegge hoe tis de trailtech endurance
Geplaatst: za 07 jun, 2008 21:19
door Beyske
chelle z400 schreef:z400_racer schreef:je hebt de trialtech endurance en de trialtech vapor(meer functies), ikzelf heb de vapor en ben er tevreden van kost 125€ en die kun je monteren met bijgeleverd houdertje(wel plastik) voorlopig kan ik er zo mee voort.. kvind de houder nogal aan de dure kant dus daar wacht ik nog effkes mee
dies ni noodzakelijk eh
keb em zelf geinstalleert en da is tamelijk makkelijk geen moeite mee gehad
aan jou de keuze, kan je makkelijk zelf installeren
pfff lukt ni zou ni wete hoe quad ligt helemaal open weet ni hoe zou gij mij nu kunne uitlegge hoe tis de trailtech endurance
ik heb ne endurance maar die staat nie te goed afgesteld, iemand daar ervaring bij
Geplaatst: za 07 jun, 2008 21:33
door z400_racer
Beyske schreef:chelle z400 schreef:z400_racer schreef:je hebt de trialtech endurance en de trialtech vapor(meer functies), ikzelf heb de vapor en ben er tevreden van kost 125€ en die kun je monteren met bijgeleverd houdertje(wel plastik) voorlopig kan ik er zo mee voort.. kvind de houder nogal aan de dure kant dus daar wacht ik nog effkes mee
dies ni noodzakelijk eh
keb em zelf geinstalleert en da is tamelijk makkelijk geen moeite mee gehad
aan jou de keuze, kan je makkelijk zelf installeren
pfff lukt ni zou ni wete hoe quad ligt helemaal open weet ni hoe zou gij mij nu kunne uitlegge hoe tis de trailtech endurance
ik heb ne endurance maar die staat nie te goed afgesteld, iemand daar ervaring bij
aangezien de endurance ook van trialtech is zal er niet veel verschil opzitten qua instellen
wat snap je niet?waar zijn er problemen? ik kan je proberen helpen maar kweet nie precies wat er nie gaat... en dan zijn die zaken vervelend
kan je me uitleggen waar het nie gaat?
Geplaatst: za 07 jun, 2008 21:35
door Beyske
z400_racer schreef:Beyske schreef:chelle z400 schreef:
pfff lukt ni zou ni wete hoe quad ligt helemaal open weet ni hoe zou gij mij nu kunne uitlegge hoe tis de trailtech endurance
ik heb ne endurance maar die staat nie te goed afgesteld, iemand daar ervaring bij
aangezien de endurance ook van trialtech is zal er niet veel verschil opzitten qua instellen
wat snap je niet?waar zijn er problemen? ik kan je proberen helpen maar kweet nie precies wat er nie gaat... en dan zijn die zaken vervelend
kan je me uitleggen waar het nie gaat?
ja alles gaat nie juist, de snelheid enzo, die is heel ontregeld
Geplaatst: za 07 jun, 2008 21:46
door z400_racer
even het boekje van mijne vapor er bijgehaald:) zulke dingen vergeet ge namelijk snel
ik neem aan dat alle kabeltjes aangesloten zijn zoals het hoort?
om naar het menu te gaan = <- + mode + -> (3knopkes dus)
bij 'ppr' staat de standaart waarde '0.5 of 1' ppr ingesteld (iemand die nog weet wat er stond?) die waarde moet ge dus laten staan of ge bekomt her dubbele van u toerental of 2xhet dubbele:)
bij tire(bandenmaat) heb ik gewoon een rolmeter genomen, die ROND de voorband(sensor) gedaan en die maat omzetten naar mm's en die moet je dan ingeven.. derest wijst zijn eigen uit zeker?
ojah,in u boekje staat alles ook uitgelegt
Geplaatst: za 07 jun, 2008 21:47
door Beyske
z400_racer schreef:even het boekje van mijne vapor er bijgehaald:) zulke dingen vergeet ge namelijk snel
ik neem aan dat alle kabeltjes aangesloten zijn zoals het hoort?
om naar het menu te gaan = <- + mode + -> (3knopkes dus)
bij 'ppr' staat de standaart waarde '0.5 of 1' ppr ingesteld (iemand die nog weet wat er stond?) die waarde moet ge dus laten staan of ge bekomt her dubbele van u toerental of 2xhet dubbele:)
bij tire(bandenmaat) heb ik gewoon een rolmeter genomen, die ROND de voorband(sensor) gedaan en die maat omzetten naar mm's en die moet je dan ingeven.. derest wijst zijn eigen uit zeker?
ojah,in u boekje staat alles ook uitgelegt
da engels, man man, da moet ge iets meten en dat vermenigvuldigen bij 3.14 enzo, heel ingewikkeld
Geplaatst: za 07 jun, 2008 22:04
door z400_racer
Beyske schreef:z400_racer schreef:even het boekje van mijne vapor er bijgehaald:) zulke dingen vergeet ge namelijk snel
ik neem aan dat alle kabeltjes aangesloten zijn zoals het hoort?
om naar het menu te gaan = <- + mode + -> (3knopkes dus)
bij 'ppr' staat de standaart waarde '0.5 of 1' ppr ingesteld (iemand die nog weet wat er stond?) die waarde moet ge dus laten staan of ge bekomt her dubbele van u toerental of 2xhet dubbele:)
bij tire(bandenmaat) heb ik gewoon een rolmeter genomen, die ROND de voorband(sensor) gedaan en die maat omzetten naar mm's en die moet je dan ingeven.. derest wijst zijn eigen uit zeker?
ojah,in u boekje staat alles ook uitgelegt
da engels, man man, da moet ge iets meten en dat vermenigvuldigen bij 3.14 enzo, heel ingewikkeld
ik ben ook ni egt thuis in die talen
maar kprobeer er gwn iets van te maken
die 3.14 waar gij me bezig zijt is voor als ge enkel de straal of diameter van u wiel weet
als ge gelijk ik met ne rolmeter ROND u wiel gaat (buitenkant natuurlek) moet ge nix meer berekenen,enkel omzetten naar mm's en ingeven
Geplaatst: za 07 jun, 2008 22:17
door yamahakoppel
je kan ook een streep met een krijtje op uw band trekken en op de grond en dan de quad langzaam vooruit duwen of rijden tot de streep terug onderstaat en hier terug een streep op de grond en dan de maat meten tussen de 2 strepen je kan ook verder door rijden tot 3 à 4 omwentelingen en dan deze maat delen door het aantal omwentelingen daar dat uw band wat door zakt als je er op zit is deze methode iets juister dan een rolmeter rond de band
Geplaatst: za 07 jun, 2008 22:34
door z400_racer
yamahakoppel schreef:je kan ook een streep met een krijtje op uw band trekken en op de grond en dan de quad langzaam vooruit duwen of rijden tot de streep terug onderstaat en hier terug een streep op de grond en dan de maat meten tussen de 2 strepen je kan ook verder door rijden tot 3 à 4 omwentelingen en dan deze maat delen door het aantal omwentelingen daar dat uw band wat door zakt als je er op zit is deze methode iets juister dan een rolmeter rond de band
das ook een methode,dacht ik niet direct aan
kdacht da eerst te doen ma twas aant regenen toen buite dus ebk et op die manier gedaan
die manier zal waarschijnlek wel iets exacter zijn maar tsteekt zo nie op ne mm éh
Geplaatst: zo 08 jun, 2008 07:37
door L crosser
idd die heb ik ook toegepast das ook de best manner want als je hem optilt is idd de druk van de band af en dat kan natuurlijk ook afwijken