Pagina 1 van 2
baanligging met baanbanden
Geplaatst: vr 13 jun, 2008 12:52
door z400
hallo,
gisteren had ik voor mijn eerste keer baanbanden gekocht daarvoor reed ik met crossbanden op straat nu toen ik daar straks ging rijden met die baanbanden ware de schokken echt enorm tegenover mijn crossbanden. Hoe komt dit ? en het is ook denk ik echt te soepel om te sturen of is dat de bedoeling?
dit zijn de baanbanden.

Geplaatst: vr 13 jun, 2008 12:55
door z400_racer
laten uitlijnen kan veel helpen
Geplaatst: vr 13 jun, 2008 13:16
door z400
wat doet dat uitlijnen? hoeveel kost dit?
Geplaatst: vr 13 jun, 2008 13:25
door z400_racer
z400 schreef:wat doet dat uitlijnen? hoeveel kost dit?
njah dat zorgt ervoor dat je banden op een juistere 'positie' staan,kweet het niet goed te verwoorden
wat dit kost weet ik niet maar dat zullen je veel mensen hier wel kunnen zeggen
Geplaatst: vr 13 jun, 2008 13:28
door boss Adly
Voor 20 euro bij de plaatselijke autogarage ben je wel klaar!
Geplaatst: vr 13 jun, 2008 14:27
door Boncari
Mooie banden achter

, voor vind ik ze wel klein.
De banden zijn waarschijnlijk dunner dan je crossbanden, daardoor worden de schokken minder gedempt. Misschien is de bandenspanning bij deze banden hoger dan bij je crossbanden.
Geplaatst: vr 13 jun, 2008 15:12
door ChinaCrisis
Cross of off-roadbanden hebben een hogere wang en deze is ook veel soepeler als die van wegbanden.
Ik zie dat je hele lage voorbanden hebt, dus die banden vangen veel minder de oneffenheden op dan crossbanden.
Overigens vangen de noppen van de crossbanden ook veel van de oneffenheden op.
En het klopt dat de bandenspanning van wegbanden stukken hoger is als die van off-roadbanden.
Geplaatst: vr 13 jun, 2008 15:27
door quadfun
Scooterbanden zijn niet zo goed voor de weg.
Het enige voordeel aan scooterbanden is dat ze goedkoper zijn.
Geplaatst: vr 13 jun, 2008 18:25
door airwolf
zoals quadfun vermeld scooterbandjes zijn mooi maar niet zo goed de quad zoekt veel feller sporen op de baan
Geplaatst: vr 13 jun, 2008 21:18
door peet #77
Zou ze eens laten uitballanceren als ik van u was,
en die scooterbanden is echt klote boel voor op een quad, michien beter ook spearz vooraan nemen zal toch beter zijn
Geplaatst: za 14 jun, 2008 08:33
door Lewis

plots is de rage van de scooterbandjes een misstap,
dat de quad veel meer zoekt komt ook veelal door dat ze veel velgen leveren met een andere Et waarde, hierdoor word je quad veel nerveuzer en gevoeliger. zelfde resultaat als spoorverbreders plaatsen vooraan.
tuurlijkt neemt geen enkele baanband de schokken op van een offroad band, omdat deze veel minder doorgeeft...
Geplaatst: za 14 jun, 2008 12:17
door Leemanske
Heb ook scooterbanden
En mijn quad zoekt alles behalve spoor hoor...
Denk dat een goede uitlijning al veel beter zal zijn...
Geplaatst: za 14 jun, 2008 14:05
door cyclonedriver
@chinacrisis : bandenspanning voor een offroadband (bij offroad gebruik) : ongeveer : 0,4 bar en voor een baanband (bij straatgebruik) : 0,6 bar
zoveel verschilt dat dus ni hé
Geplaatst: za 14 jun, 2008 15:30
door yamahakoppel
het probleem met die scooter banden is dat ze veel lager van profiel zijn waardoor dat de quad voor over zakt en hierdoor reageert die anders, de mensen die deze banden plaatsen laten meestal de quad volledig zakken en zullen hierdoor minder last hebben maar in het geval van z 400 hij heeft enkel de scooter banden maar als hij van achter ook zakt doormiddel van een regelbare verlaging zal die beter sturen
@ lewis er zijn ook mensen die scooterbanden op de originele velgen leggen en hier ook problemen mee hebben dus andere velgen is het niet spoorverbreders heb ik geen last mee rij 120 km/u met 1 hand maar als ik mijn quad achter hoger zet kan ik hem zelfs met 2 handen moeilijk houden
Geplaatst: za 14 jun, 2008 16:11
door AlfA
cyclonedriver schreef:@chinacrisis : bandenspanning voor een offroadband (bij offroad gebruik) : ongeveer : 0,4 bar en voor een baanband (bij straatgebruik) : 0,6 bar
zoveel verschilt dat dus ni hé
ehhhh, lijk niet veel, maar tel eens uit, da's 50% meer bandenspanning hé...
Da's net 't zelfde als je je autoband, die normaal op 2.1 bar zit, nu op 3.1 zou oppompen...