MOTOR INBOUW LTZ-400
-
- Quadrunner
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 06 mei, 2007 11:11
- Locatie: Maascoast Belgium
MOTOR INBOUW LTZ-400
ok,
t zit zo...
kameraad van me, mechanieker en weet dus wel waar m aan begint...vraagt dus of k even wat tips kan vragen van de mensen hier om te weten te komen welke motor t best in te bouwen is in een ltz-400.
beetje zoals n project R6-motor in een raptor...maar dan met een ltz-400
we hadden al gedacht aan een suzuki bandit of nog gekker een gsx-r
iemand enig idee wat er al eerder is ingebouwd geweest en wat de ervaringen hiermee zijn?
eventueel fotos of een link naar een project?
eventueel tips van mensen die ECHT weten waarop moet gelet worden en niet de gewoonlijke zaken zoals of het chassis dit kan houden en de ophanging enz, hier wordt voor gezorgt.
ik vraag dit hier enkel om kleine domme foutjes te voorkomen.
als iemand hier dus ervaring mee heeft gelieve even een reactie te geven, zoniet gelieve hier geen cafetopic van te maken want dit is een serieuze vraag over een serieus project en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat het hele project hier gevolgd kan worden dmv fotos en tekst.
alvast bedankt
t zit zo...
kameraad van me, mechanieker en weet dus wel waar m aan begint...vraagt dus of k even wat tips kan vragen van de mensen hier om te weten te komen welke motor t best in te bouwen is in een ltz-400.
beetje zoals n project R6-motor in een raptor...maar dan met een ltz-400
we hadden al gedacht aan een suzuki bandit of nog gekker een gsx-r
iemand enig idee wat er al eerder is ingebouwd geweest en wat de ervaringen hiermee zijn?
eventueel fotos of een link naar een project?
eventueel tips van mensen die ECHT weten waarop moet gelet worden en niet de gewoonlijke zaken zoals of het chassis dit kan houden en de ophanging enz, hier wordt voor gezorgt.
ik vraag dit hier enkel om kleine domme foutjes te voorkomen.
als iemand hier dus ervaring mee heeft gelieve even een reactie te geven, zoniet gelieve hier geen cafetopic van te maken want dit is een serieuze vraag over een serieus project en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat het hele project hier gevolgd kan worden dmv fotos en tekst.
alvast bedankt
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
http://www.z400central.com/invision/ind ... 58&hl=gsxr
mooi projectje als het klaar is denk ik
mooi projectje als het klaar is denk ik
-
- Quadrunner
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 06 mei, 2007 11:11
- Locatie: Maascoast Belgium
dank je das al een goed begin, t gaat toevallig over t quadje van uw buurjongen, staat wel nog niks vast ma we zijn alvast zoveel mogelijk informatie aan t vergaren.
ma eenmaal begonnen komt da dik in orde
ma eenmaal begonnen komt da dik in orde
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
-
- Quadrunner
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 06 mei, 2007 11:11
- Locatie: Maascoast Belgium
tja zochten eerst een ltz-400 motor maar de prijzen...
voor dat geld... dan leg je er een beetje bovenop en heb je iets speciaals...
anders staken we gerust een 400 motor erin...
voor dat geld... dan leg je er een beetje bovenop en heb je iets speciaals...
anders staken we gerust een 400 motor erin...
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
-
- Quadrunner
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 06 mei, 2007 11:11
- Locatie: Maascoast Belgium
quad gaat gebruikt worden voor puur recreatief gebruik, in een straal van 20 a 30 km maximum!
niet voor dragraces, puur voor de fun, beetje zoals t geval is bij bv flipmode van hier op t forum.
niet voor dragraces, puur voor de fun, beetje zoals t geval is bij bv flipmode van hier op t forum.
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
Gewoon Flipmode zijn quad kopen dan heeft hij geen werkRuff Ryder schreef:quad gaat gebruikt worden voor puur recreatief gebruik, in een straal van 20 a 30 km maximum!
niet voor dragraces, puur voor de fun, beetje zoals t geval is bij bv flipmode van hier op t forum.
sorry voor de offtopic ruff
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
-
- Quadrunner
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 06 mei, 2007 11:11
- Locatie: Maascoast Belgium
das just maar dan is de fun ervazn af he.KrisZ400 schreef:Gewoon Flipmode zijn quad kopen dan heeft hij geen werkRuff Ryder schreef:quad gaat gebruikt worden voor puur recreatief gebruik, in een straal van 20 a 30 km maximum!
niet voor dragraces, puur voor de fun, beetje zoals t geval is bij bv flipmode van hier op t forum.
sorry voor de offtopic ruff
vandaag mail van iemand gehad die nog een kawa motor heeft liggen, es gevraagd naar details enz, ben benieuwd
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
-
- Quadrunner
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 06 mei, 2007 11:11
- Locatie: Maascoast Belgium
das eigenlijk ook wel n goed idee maar als we doorgaan met t project dan is t en 4cilindertje dat na t starten een lekker woowwwwwwwwwwwwww geluidje maakt
als t project niet haalbaar lijkt voor een ltz die alleen voor de fun wordt gebruikt dan gaat er uiterard gewoon dezelfde blok terug in, weliswaar gereviseerd.
als t project niet haalbaar lijkt voor een ltz die alleen voor de fun wordt gebruikt dan gaat er uiterard gewoon dezelfde blok terug in, weliswaar gereviseerd.
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
-
- Quadrunner
- Berichten: 518
- Lid geworden op: zo 06 mei, 2007 11:11
- Locatie: Maascoast Belgium
nope 4cilinderke of niks, als we de boel al open gaan halen tegoei en anders niks, is mijne quad ook nie dus heb er verder niks op te zeggen.
...DONT EVER TAKE MY KINDNESS FOR WEAKNESS...
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
TE KOOP: rode handkappen Powermadd
ironcross achterlicht + lightguards chrome finish
orgineel achterlicht yamaha raptor 660
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Ha, mooi projectje! Ik zou in ieder geval voor een zo klein(niet qua cc ) mogelijke blok gaan, is goed voor het gewicht en voor de plaats. voor de plaats is vloeistof gekoeld eigenlijk beter (koelvinnen betekend omvang).
Dan is er nog het verschil tussen koppel en toerenblok, die van mij is bv meer koppel als toerenblok ten opzichte van ne gsx-r het fijne is wel dat ik gewoon kan omruilen eens ik deze moe ben (blokken zijn bijna identiek), keerzijde is dan ook wel ca.25pk minder .
Voor mij was nog een moeilijkheid dat ik aan de lengte en de hoogte van het oorspronkelijke frame wou bewaren en dus naar onder ben moeten gaan plaatsmaken.
De slijpschijf moet er zowiezo in , ltz400 is niet oorspronkelijk gemaakt voor ne 4-cilinder maar voor ne 1-cilinder en vraagt dus wat pas en meetwerk.
Voor je begint te lassen aan steunen en shit zorg er voor dat de tandwielen ZEKER op 1 lijn staan.
Laatste tip als ge het goed wilt doen (bedoel veel pk's en weinig cc's) koop een moderne blok, vb kawa 636 heeft voor ne 600 al een lekkere 136pk.
En bekijk de mogelijkheid van kelkjes te zetten (moto luchtfilterhuis namaken passend op frame is niet makkelijk )
ook weer een plaats besparing.
Denk er ook aan , een keer het mes erin is er geen weg terug .
Als het doorgaat wil ik deze zomer wel eens komen kijken .
grtz
oja, tnx Kris ! (ook sorry voor de off topic )
Dan is er nog het verschil tussen koppel en toerenblok, die van mij is bv meer koppel als toerenblok ten opzichte van ne gsx-r het fijne is wel dat ik gewoon kan omruilen eens ik deze moe ben (blokken zijn bijna identiek), keerzijde is dan ook wel ca.25pk minder .
Voor mij was nog een moeilijkheid dat ik aan de lengte en de hoogte van het oorspronkelijke frame wou bewaren en dus naar onder ben moeten gaan plaatsmaken.
De slijpschijf moet er zowiezo in , ltz400 is niet oorspronkelijk gemaakt voor ne 4-cilinder maar voor ne 1-cilinder en vraagt dus wat pas en meetwerk.
Voor je begint te lassen aan steunen en shit zorg er voor dat de tandwielen ZEKER op 1 lijn staan.
Laatste tip als ge het goed wilt doen (bedoel veel pk's en weinig cc's) koop een moderne blok, vb kawa 636 heeft voor ne 600 al een lekkere 136pk.
En bekijk de mogelijkheid van kelkjes te zetten (moto luchtfilterhuis namaken passend op frame is niet makkelijk )
ook weer een plaats besparing.
Denk er ook aan , een keer het mes erin is er geen weg terug .
Als het doorgaat wil ik deze zomer wel eens komen kijken .
grtz
oja, tnx Kris ! (ook sorry voor de off topic )
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!