Pagina 1 van 2
trx250r olielek
Geplaatst: do 03 jul, 2008 17:39
door thomas.vc
gistere nieuwe piston gestoke met nieuwe pakking van cilinder
en hoopte daarmee de olielek gemaakt te hebbe maar na moeilijk starte reed hij efkes en viel dan terug stil
we hadde dan de quad effe op de oprit gezet en we zage direct terug een olievlek op de grond
vandaag over alluminumfolie rond gedaan en merkte dat de olie uit de uitlaatpoort komt van de cilinder
en hij start moeilijk omdat de pistons teveel olie in het begin heeft waardoor hij moeilijk start en er blauwe rook uit de uitlaat komt
wie kan mij helpe waardoor er te veel olie in de cilinder komt
ps: de cilinder is uitgeboord door één van de vorige eigenaars
Re: trx250r olielek
Geplaatst: do 03 jul, 2008 17:44
door epix no-fear
lijkt me te vet gesmeert
Geplaatst: do 03 jul, 2008 17:53
door Vyrena
Wat smeer je (verhoudingen), en hoe oud was de benzine die je erin hebt gedaan?
Geplaatst: do 03 jul, 2008 18:34
door ProBlaster
dat er olie uit de uitlaat poort komt is normaal die dichten nooit tegoei af mer kwasaki en honda
en da hij moeilijk start zouw ik aanraden om eens naar de kleppen te kijken die zijn er mss door
en dat hij blauw in het begin rookt is normaal het is en 2t
als de cilinder grooter is of en beetje uitgeboord gaan je kleppen nog sneller verslijten omdat er meer druk op komt dus ik zouw zeker eens naar de kleppen kijken
Geplaatst: do 03 jul, 2008 22:13
door thomas.vc
de verhouding van de naft weet ik niet
het was een nieuwe bus 2takt naft dus aan de naft zal het niet ligge
en als hij te vet is gesmeerd wat is daar de oplossing van?
Geplaatst: do 03 jul, 2008 22:32
door JohnBeton
je piston wordt enkel gesmeerd door de olie die je bij de benzine doet, dus dat is de enige oliebron voor je cilinder en piston. Pas wel op dat je daar niet te weinig olie in gaat doen.
Ik meng alles 1:40 en heb daar altijd goede ervaringen mee gehad.
Ivm dat blauw roken, ik neem aan dat je de cilinderwand en zuigerveren en de lagertjes ingeolied hebt voor je alles dicht deed ? Dan zit er nu wss een klein beetje te veel olie in, daardoor kan hij idd moeilijker starten en in het begin feller roken, maar die olie verbrand wel dus dat gaat na een tijdje over.
Je kan beter ietsje te veel olie hebben dan te weinig.
Wat je kan proberen om het olielek tussen de cilinder en de uitlaat op te lossen is door wat vloeibare koperen pakking te smeren tussen dat mondstuk en de cilinder.
Geplaatst: vr 04 jul, 2008 07:15
door Quadzillaboy
Haal de benzine eruit en doe er andere in. Ik gebruik catrol TT met een verhouding van 1:35 en heb dat nog nooit gehad.
En je mag je cilinder niet insmeren met olie als je die gaat monteren. Wat in de cilinder zit van het boren is meer als voldoende.
Welke cilinder heb je erop gezet?
Geplaatst: vr 04 jul, 2008 08:38
door JohnBeton
Mij hebben ze altijd geleerd om de cilinderwand wat met 2takt olie in te smeren, net zoals de segmenten...
Als ik het meeste van de service manuals bekijk staat dat er ook in vermeld.
Geplaatst: vr 04 jul, 2008 09:43
door Quadzillaboy
Toen ik mijn zuiger aankreeg van ct racing zat er een uitleg bij en daar stond in dat ik dat zeker niet mocht doen.
Geplaatst: vr 04 jul, 2008 20:45
door thomas.vc
ik heb men originele 250r cilinder erop gezet mer ik moest een oversize piston kope van 2mm
ik heb de cilinder en de piston gesmeerd met olie dat dit goed paste voor de cilinder erop te zette
en ik heb de originele cilinder erop gezet maar ik moest een oversize piston kope van 2mm
Geplaatst: vr 04 jul, 2008 21:04
door mx jake
misschien is je oliekeering aan de koppeling zijde er wel uit
dat verklaard gelijk waarom hij niet start
Geplaatst: za 05 jul, 2008 10:32
door thomas.vc
wat ik dus denk dat de cilinderwand niet meer cirkelvormig is maar ovaalvormig waardoor er een ruimte is waar de olie door kan gerake
kan dit?
Geplaatst: za 05 jul, 2008 10:42
door JohnBeton
bedoel je ruimte tussen de piston en de cilinderwand ? Als die er zou zijn, zou je dat voelen dat je geen compressie hebt.
Geplaatst: za 05 jul, 2008 15:18
door thomas.vc
JohnBeton schreef:bedoel je ruimte tussen de piston en de cilinderwand ? Als die er zou zijn, zou je dat voelen dat je geen compressie hebt.
ah ok ik heb nog meer dan genoeg compressie
ik heb der juist de bevestiging van de uitlaat en de cilinder compleet vervange omdat ik nog andere 2cilinders ligge had en dat stond er nog op dus heb ik ze verwisseld en ik miste ten eerste een ring+de pakking was er niet meer dus vanavond de quad terug teste en hope dat het nu gemaakt is
Geplaatst: za 05 jul, 2008 21:30
door mx jake
thomas.vc schreef:wat ik dus denk dat de cilinderwand niet meer cirkelvormig is maar ovaalvormig waardoor er een ruimte is waar de olie door kan gerake
kan dit?
dit heeft er totaal niks mee te maken, ook al zou je zuiger nog zo slecht passen, er staat geen olie onder een tweetakt zuiger
als je zo weinig kennis van motoren hebt, kan je beter laten uitvoeren door een kundig persoon, dit is op de langeduur ook goedkoper