Pagina 1 van 3

Yoshi uitlaat en k&n materieel

Geplaatst: do 20 mei, 2004 01:01
door Sg6
Ben dus sedert kort trotse bezitter van een yoshi full exhaust en een powerlid met outherwear en luchtfilter van k&n. Heb hiervoor de naald in de 3e stand geplaatst en een dynosproeier van 155 genomen. Heb goede resultaten. Geen gesputter en geschiet. De uitlaat maak een mooi geluid. (binnenkort te beluisteren) Maaaaaar ik vindt dat hij tov origineel niet sneller gaat. Heb vorig weekend samen met maat gaan rijden en ik moet zeggen ik ree achter en hij trok em helemaal open en hmmmmm ik kon mee en da is het ook. wou niet inhalen, onmogelijk zelfs. Heb dan geprobeerd met optrekken en hmmmmmmmm we reden beide in 3e vitesse want in stilstand kan dit nie lukken omdat ieder anders aanzet. Ik had geen voorsprong, niet te kloten. Kon gewoon mee maar had nie meer vermogen dan voordien als ik het mij vraag. Nu geen pb volgende week ben ik richting goes, dynotest gaan doen. Ik laat nog wel weten hoe het er ging. Fotos van de uitlaat en dergelijke volgen nog.

greetzzz

Geplaatst: do 20 mei, 2004 07:42
door L.D.
Raar dat er nog geen vermogenwinst is! En dan nog een Yoshi...

Geplaatst: do 20 mei, 2004 07:48
door Ralph
Lijkt me ook onmogelijk, zal wel niet goed afgesteld staan :) Maar binnenkort die Dynojet, dan ga je knallen :D

Geplaatst: do 20 mei, 2004 08:41
door bart
wanneer moet je er heen voor de dyno,ik zou eigenlijk nu zaterdag gaan maar heb het 2 weken op geschoven

Geplaatst: do 20 mei, 2004 10:07
door Teunie
Denk dat hij dan te rijk staat. Had ik eerst ook met filterkap eraf, je hele topsnelheid stort dan in.

Je moet hem straal voorbij gaan met de Yoshi.

Geplaatst: do 20 mei, 2004 11:04
door Sg6
bart schreef:wanneer moet je er heen voor de dyno,ik zou eigenlijk nu zaterdag gaan maar heb het 2 weken op geschoven
volgende week zaterdag 29/05/04 15u

Geplaatst: za 29 mei, 2004 23:45
door Sg6
heb dus vandaag dynotest gedaan en dit zijn de resultaten die mij gegeven werden op grafiek:

ik heb 35,1 pk aan vermogen tss de 5000 en 7000rpm en een koppel van 37,7N-m en dit ook tss de 5000 en 7000rpm. Boven het toerental daal de curve voor zowel koppel als vermogen.

Geplaatst: zo 30 mei, 2004 07:18
door Ralph
Is hij ook gejet daar?

Geplaatst: zo 30 mei, 2004 09:34
door Sg6
Ralph schreef:Is hij ook gejet daar?
ja die is opnieuw gejet daar.

Geplaatst: zo 30 mei, 2004 09:43
door Fré
En, welke instellingen? Naald? Mainjet? Pilot screw?

Geplaatst: zo 30 mei, 2004 10:04
door Sg6
naald op de 2e stand en mainjet van 150 de pilot screw heb ik hem zien draaien maar oeveel???????

Geplaatst: zo 30 mei, 2004 11:37
door Teunie
Mijn conclusie is dan dat het vooral aan de naald lag die nog steeds te arm stond ipv te rijk?

Geplaatst: zo 30 mei, 2004 13:07
door No Limit W-tec
Sg6 schreef:heb dus vandaag dynotest gedaan en dit zijn de resultaten die mij gegeven werden op grafiek:

ik heb 35,1 pk aan vermogen tss de 5000 en 7000rpm en een koppel van 37,7N-m en dit ook tss de 5000 en 7000rpm. Boven het toerental daal de curve voor zowel koppel als vermogen.
Ik ik dat geweten, ik ben er ook geweest zaterdagmorgen om mijn quad te halen. Prima man hé die Ruud of is het Rinus die het gedaan heeft ?

Test nu nog maar eens tegen je vriend, je zal versteld staan ! Vooral het koppel zal het verschil maken in het rijden.

Wij zaten wat met problemen bij het testen. De quad is zo heftig geworden dat ie staat te springen op de rollen en slipt te veel, zelfs met baanbanden. Konden dus niet echt betrouwbaar meten. Zitten rond de 45 Nm koppel ! We zitten wel met wat pk verlies sedert oktober, dan zaten we op 47 nu op 44 pK, dit kan wat compressieverlies zijn, of ook wel de hogere luchttemperatuur. Maar het koppel is en blijft fenomenaal !

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 11:38
door Sg6
No Limit YFZ schreef:
Sg6 schreef:heb dus vandaag dynotest gedaan en dit zijn de resultaten die mij gegeven werden op grafiek:

ik heb 35,1 pk aan vermogen tss de 5000 en 7000rpm en een koppel van 37,7N-m en dit ook tss de 5000 en 7000rpm. Boven het toerental daal de curve voor zowel koppel als vermogen.
Ik ik dat geweten, ik ben er ook geweest zaterdagmorgen om mijn quad te halen. Prima man hé die Ruud of is het Rinus die het gedaan heeft ?

Test nu nog maar eens tegen je vriend, je zal versteld staan ! Vooral het koppel zal het verschil maken in het rijden.

Wij zaten wat met problemen bij het testen. De quad is zo heftig geworden dat ie staat te springen op de rollen en slipt te veel, zelfs met baanbanden. Konden dus niet echt betrouwbaar meten. Zitten rond de 45 Nm koppel ! We zitten wel met wat pk verlies sedert oktober, dan zaten we op 47 nu op 44 pK, dit kan wat compressieverlies zijn, of ook wel de hogere luchttemperatuur. Maar het koppel is en blijft fenomenaal !
ik heb die oudere man gehad. Heb zelf een handje toegestoken met het demonteren van alles. heb nu ook ne keer getest mijn mijn maat en in topsnelheid ga ik er niet voor. we zijn evenredig zou ik zeggen. In optrekken kan hij het wel vergeten en vooral als ik op terrein rij! Hij heeft wat koppel te weinig om mee te komen met mij. Mss dat mijn volgende stap de join eruit nemen zal zijn (halveren) om zo meer compressie te krijgen. We gaan er nog eens over slapen en tijd heb ik genoeg. mijn quad staat vanaf woensdag 6weken stil wegens ik geopereerd moet worden.

Geplaatst: ma 31 mei, 2004 11:41
door Hanzie
ja topsnelheid zal nooit een pak schelen hoor wanneer je uitlaat gaat veranderen etc... was bij m'n yoshi ook, VEEL meer koppel, maar weinig top erbij... maar dat heb je ook niet nodig vindt ik, als je topsnelheid wilt, moet je een 15tands steken vanvoor :wink:

Is hier ook zo, top ligt hetzelfde, maar qua koppel op de grond mag je het vergeten, is ook niet meer dan logisch.

veel beterschap!