Triton baja 300
-
- Quad Expert
Triton baja 300
Heeft iemand ervaring met merk Triton en dan met name de Baja 300cc automaat.
Nieuwprijs compleet afgeleverd incl. NL kenteken: €5600,-
topsnelheid +/- 105 km/h
Hij is wel veel breeder als een raptor, en schijnt veel beter te sturen daardoor...
Nieuwprijs compleet afgeleverd incl. NL kenteken: €5600,-
topsnelheid +/- 105 km/h
Hij is wel veel breeder als een raptor, en schijnt veel beter te sturen daardoor...
Laatst gewijzigd door Ardjuh op di 12 aug, 2008 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
No Can't Do!
deze aangeboden in plaats van een raptor
Wat voor 'n dealer is dat...
Raptor is normaal 660 of 700 (misschien raptor 350à
daar zal zo'n chineesje zeker niet in de buurt van komen...
Foto werkt trouwens niet
Ik moet zeggen, ik heb eens wat foto's opgezocht, en 't ziet er vrij degelijk uit, maar 300cc en een automaat, ik wee thet niet, en het merk zegt me ook niets.
Foto werkt trouwens niet
Ik moet zeggen, ik heb eens wat foto's opgezocht, en 't ziet er vrij degelijk uit, maar 300cc en een automaat, ik wee thet niet, en het merk zegt me ook niets.
-
- Quad Expert
Foto kijk ik vanmiddag nog wel ff naar...AlfA schreef:deze aangeboden in plaats van een raptor
Foto werkt trouwens niet
Het is geen Chinees! Laten we dat ff voorop stellen maar een fransoos, denk dat je het kunt vergelijken met kymco!
Najah wat ik wil is wat kort tijd, en wat veel gevraagd.. en deze hebben ze nieuw 2008 model staan, voor minder dan wat een raptor 2de hands kost. Het grootste nadeel vind ik dat het maar 300cc is
Voordeel van automaat is dat het niet 1 olie bad is.. koppeling/versnelling/cilinder... en dus gunstiger zou moeten zijn wat betreft olie verbruik/verversen etc.
No Can't Do!
Als 't een franse is, dan zal de kwaliteit wel OK zijn.
Maar een automaat is misschien gunstiger in onderhoud, maar het verbruik ligt er normaal hoger van hé
En door de automaat ga je (volgens mij) wat vermogen verliezen, en dit vermogen is voor een 300cc al niet echt aan de hoge kant.
En 't fun-gehalte is een stuk minder als je niet zelfs mag schakelen
Maar een automaat is misschien gunstiger in onderhoud, maar het verbruik ligt er normaal hoger van hé
En door de automaat ga je (volgens mij) wat vermogen verliezen, en dit vermogen is voor een 300cc al niet echt aan de hoge kant.
En 't fun-gehalte is een stuk minder als je niet zelfs mag schakelen
Voordeel van automaat is dat het niet 1 olie bad is.. koppeling/versnelling/cilinder... en dus gunstiger zou moeten zijn wat betreft olie verbruik/verversen etc.
Bij een automaat moet je net zo op tijd je olie verversen dan bij een schakel.
En wat heeft het olie verbruik te maken of het wel of niet een auotmaat is
Het benzine verbruik is bij een automaat ook hoger.
En wat Alfa al schreef je hebt ook nog eens vermogenverlies door je automaat.
grt. van een automaat rijder
-
- Quad Expert
Ik bedoelde eigenlijk dat er geen slijtage materiaal van de koppeling/versnelling bij je cilinder kan komen... waardoor er minder kans is op slijtage van je cilinder/piston. En je die olie ook minder vaak hoeft te vervangen? Dus minder olie verbruik?karl schreef:Voordeel van automaat is dat het niet 1 olie bad is.. koppeling/versnelling/cilinder... en dus gunstiger zou moeten zijn wat betreft olie verbruik/verversen etc.
Of zit ik er nu naast?
Rest van automaat verhaal bevestigd waar ik al bang waar was... te weinig vermogen.
No Can't Do!
is access sp 300
Dit is een access maar de fransen zijn nu europees importeur geworden.
komt uit taiwan kwaliteit is redelijk. Frame is groot sterk maar zwaar. Blok kan beter.
komt uit taiwan kwaliteit is redelijk. Frame is groot sterk maar zwaar. Blok kan beter.
-
- Quad Expert
Bedankt voor je aanbod!quadfun schreef:Heb zo ene staan 2 de hands met kleine schade.
Is wel een axcess speed 250 , maar das dezelfde dacht ik.
Enkel plastiek vooraan defect . +- 350 km op de teller.
+- 3500€
Maar ik ga nog liever fietsen dan op een 250cc quad rijden
neem aan dat die axcess de 100 km/h (gps) ook niet haald...
Quad is voor mij voor de fun.. als het een automaat wordt, met te weinig vermogen is het grootste deel van de fun er ook vanaf!
Ik kon alleen nergens info vinden over dit merk, terwijl het er toch wel goed/degelijk/betrouwbaar uit zag! Vandaar.
No Can't Do!
- quadfun
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Nee , denk zo'n 85 km/h.
Toegevoegd na 1 minuten:
Hier nog een site gevonden.
http://www.accessmotor.se/
Toegevoegd na 1 minuten:
Hier nog een site gevonden.
http://www.accessmotor.se/
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Zou me sterk verwonderen dat een automaat 350cc 105 km per uur zou halen als je ziet dat een Grizzly 700 en dergelijke ook maar zo snel gaan.
Triton is Frans merk maar gebouwd in Taiwan zoals al gezegd. Beter dan Chinees maar nog geen Japanner.
Triton is Frans merk maar gebouwd in Taiwan zoals al gezegd. Beter dan Chinees maar nog geen Japanner.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Grizzly 700 vergelijken met een 300cc?
Sorry hoor maar wat een vergelijking een grizzly gaat niet zo snel omdat dit ook niet de bedoeling is van deze machine.
Een motorscooter automaat wil toch ook veel snellen. 300 of 250cc kan je wel heel snel maken. Ook automaat hadden ze wel hele snelle kunnen bouwen. Meende dat men ATV fabrikanten hadden afgesproken dat een sportquad standaard nooit sneller werd afgesteld als 71mp.h Dat is de enige reden dat ze niet zo snel zijn.
Stel dat yamaha nu echt een 250cc raptor had gemaakt met het 250cc 4 takt blok uit hun Yfz dan was dat toch echt een hele snelle machine geworden waar de meeste quads moeite mee zouden hebben.
Maar dat gebeurt niet, dus moet je dat zel doen.
cc en snelheid staan niet altijd in vergelijk, het is wat het doel is van het voertuig.
Een motorscooter automaat wil toch ook veel snellen. 300 of 250cc kan je wel heel snel maken. Ook automaat hadden ze wel hele snelle kunnen bouwen. Meende dat men ATV fabrikanten hadden afgesproken dat een sportquad standaard nooit sneller werd afgesteld als 71mp.h Dat is de enige reden dat ze niet zo snel zijn.
Stel dat yamaha nu echt een 250cc raptor had gemaakt met het 250cc 4 takt blok uit hun Yfz dan was dat toch echt een hele snelle machine geworden waar de meeste quads moeite mee zouden hebben.
cc en snelheid staan niet altijd in vergelijk, het is wat het doel is van het voertuig.
-
- Quad Expert
Re: Grizzly 700 vergelijken met een 300cc?
Yamaha heeft toch wel degelijk een 250cc raptor in het gamma staan hoor!brumm schreef: Stel dat yamaha nu echt een 250cc raptor had gemaakt met het 250cc 4 takt blok uit hun Yfz dan was dat toch echt een hele snelle machine geworden waar de meeste quads moeite mee zouden hebben.
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Is nog niet eens 350cc maar 300cc...No Limit W-tec schreef:Zou me sterk verwonderen dat een automaat 350cc 105 km per uur zou halen als je ziet dat een Grizzly 700 en dergelijke ook maar zo snel gaan.
Dat verwonderde mij ook al! Maar de monteur die het voorstelde i.p.v. een raptor 660 had het 2 dagen ervoor zelf uitgeprobeerd, mocht ook proefrit maken om zelf te controleren/proberen. Maar het te kort aan vermogen/cc's in combi met een automaat staat mij niet aan en had geen tijd dus niet gedaan... ze schieten maar op met die yfm 660.
Maar ik vind het apart dat er zo weinig over te vinden is...
No Can't Do!
@ardkapteijn
Ik bedoelde eigenlijk dat er geen slijtage materiaal van de koppeling/versnelling bij je cilinder kan komen... waardoor er minder kans is op slijtage van je cilinder/piston. En je die olie ook minder vaak hoeft te vervangen? Dus minder olie verbruik?
Daar heb je gelijk bij,geen koppeling/versnelling in je motorblok.
Maar olie vervangen moet je toch zeker zo vaak als bij een schakel quad
bij een automaat zit je altijd in een hoger toerental te rijden.
grt.
Ik bedoelde eigenlijk dat er geen slijtage materiaal van de koppeling/versnelling bij je cilinder kan komen... waardoor er minder kans is op slijtage van je cilinder/piston. En je die olie ook minder vaak hoeft te vervangen? Dus minder olie verbruik?
Daar heb je gelijk bij,geen koppeling/versnelling in je motorblok.
Maar olie vervangen moet je toch zeker zo vaak als bij een schakel quad
bij een automaat zit je altijd in een hoger toerental te rijden.
grt.
raptor 250
Ja je begrijpt me verkeerd. Als ze in die raptor eens het blok hadden gelegd van het mx motor 250cc 4 takt. Alleen hebben ze in de raptor 250cc een oud blok gebruikt lucht gekoeld wat niet echt spektakel is. Anders was het wel de quad om te willen. ongeveer 43 pk en een gewicht rond 150kg. Dat is leuk.
Dan ben je echt wel snel hoor!
Dan ben je echt wel snel hoor!