Pagina 1 van 1

ltr 450 VALENTI uitvoering

Geplaatst: do 14 aug, 2008 22:37
door WJB#222
weet iemand van NL of er een begrenzing in de ltr 450 valenti uitvoering zit ?

want op papier zou die 14,5 kw hebben (voor het kenteken) maar ook 1500 toeren minder maaken 6000 ipv 7500

is dit enkel voor de keuring er op gezet of hebben ze hem echt geknepen :chagarijn: ?

Geplaatst: vr 15 aug, 2008 09:35
door 72_mrd
Ik weet nu wel niet of het het zelfde is bij een ltz als een ltr.
Want ik heb een ltz (valenti) en die heeft het zelfde vermogen als een gewone .

V alenti zijn begrensd

Geplaatst: ma 18 aug, 2008 08:16
door brumm
Alle Quads met een COC zijn begrensd op max 15kw Wet schrijft dit voor. Zit op diverse quads verschillende begrenzer. Valenti LTZ heeft ook een begrenzer hoor. Deze al meerdere malen verwijderd.

Varieert van uitlaat prop gelijk aan scooters tot andere CDI units.

Geplaatst: ma 18 aug, 2008 11:35
door WJB#222
oke dan zal het wel de cdi zijn ivbm 1500 toeren minder

dan ga ik een orginele ltr cdi bestellen

Geplaatst: ma 18 aug, 2008 11:54
door jimmy-raptor
dan begrijp ik niet waarom er een begrenser op zit ?
zit op motoren toch ook niet of wel dan ?

cdi even wachten

Geplaatst: ma 18 aug, 2008 12:46
door brumm
15 kw is een regel voor europeesche toelating tot openbare weg. Geen discussie over mogelijk staat gewoon in de wet.

CDI niet direct nieuwe bestellen. Kijk eerst of er niet een beperking in de inlaat zit of in de uitlaat. Deze beperken ook het toerental.

Of tussen TBI(carburateur) of in de uitlaat bij flens of bij overgang van pijp in demper. PS hier wil ook nog wel een soort van Kat ingebouwd zijn.

Re: cdi even wachten

Geplaatst: do 21 aug, 2008 10:09
door detoren
brumm schreef:15 kw is een regel voor europeesche toelating tot openbare weg. Geen discussie over mogelijk staat gewoon in de wet.

CDI niet direct nieuwe bestellen. Kijk eerst of er niet een beperking in de inlaat zit of in de uitlaat. Deze beperken ook het toerental.

Of tussen TBI(carburateur) of in de uitlaat bij flens of bij overgang van pijp in demper. PS hier wil ook nog wel een soort van Kat ingebouwd zijn.
als je hem al verschillende malen verwijdert heb kun je toch gewoon zeggen wat en waar ? of vertel je nu dat ze op sommige een andere cdi zetten sommige een prop en sommige een airbox restrictie ?

Begrenzer

Geplaatst: do 21 aug, 2008 11:42
door brumm
Dat doe ik toch! Lees aub. Ze zitten bij valenti niet op dezelfde plek. 400 was vroeger alleen inlaat beperking maar tegenwoordig ook wel een uitlaat.

LTR 450 denk ik uitlaat deze echter nog niet verwijderd. Meende dat Valentie niet de cdi begrenst maar weet niet wat ze tegenwoordig wel doen.


Paoletti bijvoorbeeld doet bijna altijd uitlaat. maar bijna is dus niet altijd. Dus moet je even al die punten bij langs gaan die ik doorgeef. Tenzij dat te veel moeite is, lijkt mij zelf niet.

Geplaatst: do 21 aug, 2008 12:44
door WJB#222
ik zal mijn uitlaat er wel eens onderuit haalen als ik hem binnen heb
en mocht het wel de cdi zijn dan gewoon een cherry bom er in en dan word de 2de map geopend en die zal niet begrenst zijn :D

Re: Begrenzer

Geplaatst: do 21 aug, 2008 12:53
door detoren
brumm schreef:Dat doe ik toch! Lees aub. Ze zitten bij valenti niet op dezelfde plek. 400 was vroeger alleen inlaat beperking maar tegenwoordig ook wel een uitlaat.

LTR 450 denk ik uitlaat deze echter nog niet verwijderd. Meende dat Valentie niet de cdi begrenst maar weet niet wat ze tegenwoordig wel doen.


Paoletti bijvoorbeeld doet bijna altijd uitlaat. maar bijna is dus niet altijd. Dus moet je even al die punten bij langs gaan die ik doorgeef. Tenzij dat te veel moeite is, lijkt mij zelf niet.
nee hoor niet te veel moeite dank je voor de info :)