snelheid en geluid verbeteren.

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

snelheid en geluid verbeteren.

Bericht door aldertm »

hallo, graag zou ik mijn quad een sportievere geluid willen laten produceren. het mag niet veel kosten als het even kan.
ook moet dat ding sneller. heeft een grotere sproeier zin? wil er namelijk niet al te veel aan klooien omdat ik m voor evt. verkoop later zo orgineel mogelijk wil houden.

bvd voor tips en of reacties :D
Never drive faster then your gardianangels can fly
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

over welke quad gaat het?

Uitlaat plaatsen, andere luchtfilter en de carb opnieuw jetten :wink:
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

uhm jha dat vroeg ik me ook af , ik weet niet of ik dit in jouw topic mag zeggen wat ik ook wil vragen , dus ik wacht ff op je toesteming ;)
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
aldertm
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door aldertm »

tuurlijk alle vragen en antwoorden zijn welkom;)

het betreft bij mijn quad een agm 200cc (bevalt mij goed dus gezeur over dat het ene chinese quad is graag achterwege laten :p want als ik hier op het forum vertel dat ik en agm 200 heb dan begint iedereen te zeuren vandaar dit even :lol: )

een andere uitlaat gaat nogal wat kosten volgens mij..

en wat houd dat jetten in?

(een grotere sproeier heeft dus geen zin?)

thx voor de reacties :dag:
Never drive faster then your gardianangels can fly
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

Een grotere sproeier heeft geen zin, vermits u standaard motor de extra benzine niet kan gebruiken/niet nodig heeft...
Andere sproeier is enkel nodig als de motor meer vermogen krijgt door een aanpassing aan in/uitlaat (dan heeft hij dus meer benzine nodig) Of als de motor zelf getuned wordt, enz...

Ge zou eventueel enkel een andere luchtfilter kunnen steken en de carb dan jetten (afstellen). U geluid gaat ietske anders zijn maar van prestaties voelt ge er zo goed als niets van.

Het best is een uitlaat plaatsen en de carb afstellen, of voor een nog beter resultaat luchtfilter + uitlaat + afstellen.
Luchtfilter en uitlaat is de basis om u quad ietske sneller/vinniger te maken
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

dankje ;) wat je ook kunt anderen luchtfilter en deksel er af halen , en dan afstellen anderen sproeier wat ik ook gaa doen , en meschien een eigen uitlaat maken , maar dat weten we nog niet , en voor de rest ben ik ook opzoek naar anderen dingen zelfde wie u , dus ik ben ook wel benieuwt .
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Eigen uitlaat maken heeft geen zin, die dingen kosten niet voor niets zoveel, daar gaat heel wat denkwerk aan vooraf...

Era is altijd de combinatie : luchtfilter, motor (carbu), en uitlaat, die op mekaar afgesteld moeten zijn.
Alleen een andere luchtfilter heeft niet veel zin, omdat hij de lucht dan niet kwijt kan geraken, en de mengverhouding (benzine/lucht) gaat niet kloppen.

Ditzelfde geldt voor een andere uitlaat, dit heeft (naar prestaties) niet veel zin zonder dat hij meer lucht krijgt, en een rejet.

En dan nog, dit garandeert nog geen hogere topsnelheid.
Je gaat hier alléén baar bij hebben als je nu in de hoogste versnelling kracht tekort komt om tot in de begrenzer te komen. misschien ga je met een andere setting dan wet verder kunnen komen in het toerentalbereik.

Meer snelheid betekent bijna altijd andere tandwielen, en dus minder trekkracht.
In jou geval heb je al maar 'n 200cc motor, die zal dat niet echt aan kunnen.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Plaats reactie